Angelina Jolie şi MTV luptă împotriva traficului uman

BUCURESTI - 26 ianuarie 2005

Comunicat tip General in Social

Vedeta se alatura Fundaţiei MTV Europa, în campania pentru combaterea traficului uman în Europa.

Documentarul va fi transmis de MTV în România pe 10 şi 13 februarie 2005, începând cu ora 21:00

Angelina Jolie şi MTV luptă împotriva traficului uman

Una dintre cele mai cunoscute vedete de la Hollywood, Angelina Jolie, îşi va folosi talentul într-un rol non-fictiv prezentând documentarul european de mare anvergura, despre traficul sexual, realizat pentru canalul de muzică şi divertisment pentru tineret, MTV Networks Europe.



Documentarul va fi transmis de MTV în România pe 10 şi 13 februarie 2005, începând cu ora 21:00. „Inhuman Traffic” este un documentar de 30 de minute, care prezintă nerespectarea drepturilor umane prin traficul de persoane şi în special a traficului de femei în vederea exploatarii sexuale.



Creat de Fundaţia MTV Europa, „Inhuman Traffic”, va fi difuzat prin toata reţeaua MTV din Europa, estimându-se a fi vizionat în 146 milioane de case. Documentarul va fi disponibil începând cu 10 februarie şi on-line la www.mtvexit.org, putând fi preluat şi difuzat gratuit de posturile din lumea întreaga. „Inhuman Traffic” reprezintă proiectul de debut al campaniei EXIT, a MTV Europe, pentru stoparea traficului şi a exploatarii. Campania EXIT este o iniţiativa multimedia menită sa atraga atenţia şi sa previna în legatura cu traficul uman şi exploatarea sexuala a tinerilor din Europa. Conform estimărilor, traficul uman aduce organizaţiilor criminale, la nivel mondial, un profit anual de aproximativ 9 miliarde EUR.



Angelina Jolie, un adevărat avocat al dreptaţii şi al protejarii drepturilor oamenilor şi un ambasador neobosit al bunataţii, s-a implicat în proiectul „Inhuman Traffic” în 2004 dupa ce a aflat de campania EXIT şi de filmarea documentarului. Programul „Inhuman Traffic” pune problema traficului sexual prin prezentarea unor experienţe reale ale unor oameni prinşi în reţeaua traficanţilor, incluzând victimele şi exploatatorii.



„ Este o tragedie ca în secolul 21 sute de mii de tinere sunt traficate şi exploatate în fiecare an. Sper ca aceasta campanie EXIT, iniţiata de MTV, va motiva femeile şi tinerele, în special, sa se protejeze împotriva traficului prin luarea unor decizii corecte în legatura cu viitorul lor şi, mai sper ca ne va face pe toţi ceilalţi sa înţelegem ca avem responsabilitatea şi puterea sa ne aducem aportul la stoparea traficului şi a exploatarii, oricând şi sub orice forma ar aparea”, a declarat Angelina Jolie.



„Traficul sexual este o problema care ia amploare şi care afecteaza milioane de tinere din Europa şi din lumea întreaga. Multe dintre tinerele victime au între 16 şi 24 de ani, ceea ce face ca aceasta campanie EXIT sa aiba un mare impact de audienţa asupra segmentului de tineri care urmaresc MTV şi, care se încadreaza în aceeaşi categorie de vârsta. Suntem mândri că Angelina Jolie şi-a asumat un rol atât de activ în susţinerea campaniei EXIT – personalitatea ei recunoscuta la nivel internaţional şi implicarea ei în lupta pentru apararea drepturilor umane şi în problemele sociale, fac din ea candidatul ideal pentru a atrage atenţia tinerelor şi tinerilor asupra problemei traficului uman în Europa.”, a declarat Tom Ehr, Director Executiv al Fundaţiei MTV Europe.



Disponibil în 14 limbi, www.mtvexit.org, cuprinde amanunte despre documentarul „Inhuman Traffic” şi informaţii despre traficul de oameni, despre cum pot tinerii şi tinerele sa se protejeze, atât pe ei cât şi pe alţii, informaţii de contact ale unor organizaţii anti-trafic şi telefoane de contact. Site-ul va cuprinde toate programele campaniei EXIT şi documentarul „Inhuman Traffic”.



Alte elemente ale campaniei EXIT vor include şi „Vieţi paralele”, o serie de 5 scurte filme care transmit mesaje clare împotriva traficului şi care vor fi difuzate de toate reţelele europene MTV începând cu martie 2005. Aceste filme vor cuprinde “Preţul platit” un film care are menirea de a atenţiona tinerii din Europa asupra rolului pe care îl pot juca în traficul uman daca aleg sa plateasca pentru sex şi „Ziua Judecaţii” care promite toleranţa şi compasiune pentru victimele traficului. În august 2004 MTV Europa a prezentat un reportaj de 45 de minute despre Festivalul EXIT din Serbia, care a adunat peste 150.000 de artişti şi tineri veniţi să susţină campania împotriva traficului.



Cunoscuta de cei care frecventeaza cinematografele ca fiind cea care a dat viaţa eroinei jocul de calculator, „Tomb Raider” (2001) şi „Tomb Raider: Leaganul vieţii” (2003), Angelina Jolie a fost criticata şi aclamata pentru Oscarul câştigat în anul 1999 cu filmul „Girl Interrupted”. Alte filme în care a jucat sunt: „Gone In Sixty Seconds” (2000), „The Bone Collector” (1999) and „Hackers” (1995). Cel mai recent film în care apare este producţia lui Oliver Stone, „Alexander” (2004), şi filmul care urmează a fi lansat, „Mr. And Mrs. Smith” (2005).

EXIT este susţinuta de SIDA (Agenţia Suedeza de Dezvoltare a Cooperarii Internaţionale).



MTV EXIT

MTV EXIT este o campanie multipla de conştientizare şi prevenire, care are menirea de a atrage atenţia asupra traficului de tinere în scopul exploatării sexuale în Europa. MTV EXIT este prima campanie iniţiata de Fundaţia MTV Europa. Campania a fost declanşata în Novi Sad, Serbia în 2004 cu o mare prezenţa la Festivalul EXIT, o colaborare între MTV şi NGO care a implicat cele mai mari nume ale muzicii live din întreaga lume. Aproximativ 150.000 de oameni au venit sa asiste la reprezentaţiile unor artişti cum sunt: Iggy Pop, Massive Attack, Cypress Hill, Goldfrapp şi o serie de DJ internaţionali. Tineri activişti şi grupari anti-trafic din toata regiunea au distribuit participanţilor materiale promoţionale de prevenire. Canalul MTV, care cuprinde 15 ţari din Europa de Est a produs o emisiune de o ora cu reprezentaţii live, interviuri cu artiştii şi informaţii despre traficul de oameni. Programul Festivalului - din august 2004 - poate fi urmsrit gratuit, on-line, de cei din estul Europei.

Despre 4 ACE-pr&publicity

Pentru mai multe informaţii despre Campania EXIT accesaţi www.mtvexit.org


Tel: +40 (0)21 659 30 47 / +40 (0)31 402 27 39



office@4ace.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/4-ace-prpublicity/angelina-jolie-si-mtv-lupta-impotriva-traficului-uman