Actuala ehipa a MTCT se angajeaza ca pe timpul mandatului sa nu faca nimic” Precizari ARACO in replica la comunicatul de presa al MTCT.

BUCURESTI - 28 aprilie 2005

Comunicat tip General in Constructii

Asociatia Romana a Antreprenorilor de Constructii a studiat cu interes continutul comunicatului de presa emis de catre Ministerul Transporturilor ca raspuns la mesajul transmis de catre ARACO cu ocazia conferintei de presa de ieri si considera ca opinia publica nu ar fi corect informata fara urmatoarele precizari:

In primul rand, o procedura initiata pe o lege se finalizeaza pe legea dupa care a fost initiata. Demararea procedurilor de Parteneriat Public Privat a avut la baza o legislatie validata de Parlamentul Romaniei si promulgata de Presedinte si in conformitate cu prevederile legale existente atunci in vigoare.

In al doilea rand, la vremea cand a fost lansat Anuntul de Intentie 13 companii romane si internationale au solicitat documentatia insa s-au retras pe parcurs din competitie ceea ce inseamna ca negocierile au fost deschise inca de la inceput.

In al treilea rand cele trei firme care au s-au angajat sa finanteze construirea autostrazii Bucuresti-Brasov aduc bani in Romania din surse proprii, neavand nevoie de nici o garantie guvernamentala sau de o alta sursa de finantare cum ar fi BEI sau BERD, bani pe care urmeaza sa ii recupereze in decurs de 30 de ani de la statul roman.

In al patrulea rand, conform studiilor consultantilor internationali, investitia in forma de PPP este mai profitabila pentru statul roman decit daca statul ar face investitia pe cont propriu.

In al cincelea rand, prin Parteneriatul Public Privat functionarii publici nu au acces la banii proiectului pentru ca banii investiti sunt banii proprii ai investitorilor si nu ai statului, luati de la banci externe, excluzindu-se orice suspiciune de frauda.

In al saselea rand, consideram ca prin amanarea pana in 2008 a inceperii constructiei de autostrazi in Romania, actuala echipa de la MTCT se angajeaza de fapt ca pe timpul mandatului sa nu faca nimic in domeniul constructiei de autostrazi. De altfel, intr-o alta conferinta de presa tinuta ieri, Delegatia Comisiei Europene la Bucuresti a declarat ca in urmatorii 7 ani institutiile financiare europene nu vor finanta nici o autostrada in Romania decit in conditiile in care vor avea TRAFIC.

Reiteram inca o data ca firmele din constructii inca mai cred ca se doreste cu adevarat relansarea economica prin programul de constructii de autostrazi in Romania. Ei au achizitionat echipamente in sistem leasing si au speranta ca vor putea valorifica aceste echipamente si vor folosi si forta de munca romaneasca (circa 30.000 de locuri de munca) cu ocazia investitiilor aduse de consortiile straine pentru constructia autostrazii Bucuresti-Brasov.

Despre AdEntity

Avem speranta ca in foarte scurt timp se vor alatura actiunii noastre atat societatea civila cat si sindicatele din diferite ramuri ale economiei precum si numerosi politicieni din tot spectrul politic din Romania.

Dupa Sarbatori intentionam sa organizam o masa rotunda cu participarea specialistilor interni si internationali in contracte de Parteneriat Public Privat, a reprezentantilor patronatelor si sindicatelor din constructii, transporturi, turism, a oamenilor politici, si, desigur, daca vor accepta invitatia, si a reprezentantilor Ministerului Transporturilor.

ARACO – Alexandru Dobre, expert in infrastructuri, tel:0726.191.128
office@adentity.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/adentity/actuala-ehipa-a-mtct-se-angajeaza-ca-pe-timpul-mandatului-sa-nu-faca-nimicprecizari-araco-in-replica-la-comunicatul-de-presa-al-mtct-