ARACO acuza Ministerul Transporturilor pentru refuzul acestuia de a apoba inceperea lucrarilor la autostrada Bucuresti-Brasov

BUCURESTI - 26 aprilie 2005

Comunicat tip General in Constructii

Asociatia Romana a Antreprenorilor de Constructii organizeaza maine, 27.04, orele 10.30, la Sala de Consiliu a I.P.C.T. din strada Tudor Arghezi nr.21, o conferinta de presa pentru a sustine public construirea autostrazii Bucuresti-Brasov.

La eveniment vor participa Marcel Florescu, Presedinte ARACO, Marin Cristea, Director General ARACO , Alexandru Dobre si Nicolae Constantinescu, experti ARACO in infrastructura.

Cu ocazia conferintei de presa, reprezentantii ARACO vor prezenta argumente economice si sociale in favoarea construirii autostrazii Bucuresti-Brasov in regim de Parteneriat Public Privat.

Conform studiilor efectuate de consultantii internationali Atkins U.K si ING Bank din Londra la solicitarea Fondului Monetar International, Romania pierde anual peste 50 de milioane de euro prin neconstruirea autostrazii Bucuresti-Brasov.

Prin construirea acestei autostrazi in regim de Parteneriat Public Privat, toate cheltuielile de constructie si intretinere pentru o perioada de 30 de ani ar reveni in exclusivitate investitorilor straini, cu alte cuvinte in urmatorii 3 ani ar urma sa intre in Romania peste 2 miliarde de euro si s- ar crea peste 15.000 de locuri de munca directe.

Cu toate ca finalizarea negocierilor si initializarea contractului de Parteneriat Public Privat s-au incheiat inca din data de 17.07.2004 cu acceptul FMI si a consultantilor internationali Atkins si ING care au confirmat” value for money” pentru acest proiect, lucrarile nu au inceput nici pana acum, intarzierile generand pierderi enorme pentru Romania.

Din acest motiv organizatia patronala ARACO, in numele celor 320.000 de salariati ai sai, cere public Ministerului Transporturilor sa-si asume raspunderea pentru neinceperea lucrarilor la autostrada Bucuresti-Brasov si sa-si motiveze oficial decizia.

Studiile de fezabilitate efectuate pe traseul Bucuresti-Brasov demonstreaza ca acest tronson este singurul din Romania care ar necesita o autostrada deoarece traficul depaseste 45.000 de autovehicule in 24 de ore, de trei ori mai mult decat impun normele legale pentru construirea de autostrazi si de aproximativ 15 ori mai mult decat pe traseul Pitesti-Sibiu pe care actualul ministru al transporturilor vrea sa construiasca o autostrada.

Despre AdEntity

Romania s-a angajat sa construiasaca 3.000 de kilometri de autostrazi insa in ritmul actual de aproximativ 12 kilometri/an acest lucru va fi realizat in urmatorii 200 de ani.

In prezent tara noastra se afla pe unul dintre ultimele locuri din Europa in ceea ce priveste lungimea autostrazilor detinute, fiind devansata de Bulgaria, Ungaria, Polonia sau Croatia.



adentity
tel: 313.13.16/310.32.97/315.87.03/ 0726.70.40.82
office@adentity.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/adentity/araco-acuza-ministerul-transporturilor-pentru-refuzul-acestuia-de-a-apoba-inceperea-lucrarilor-la-autostrada-bucuresti-brasov