Fibrex Co si-a optimizat productia prin implementarea ERP-ului ASiS

Cluj - Napoca - 5 martie 2015

Comunicat tip General in Afaceri, Industrie, IT&C

Fibrex Co Romania, liderul de piata in productia de cazi de baie, piscine si cabine de dus, a implementat sistemul integrat ASiS ERP . Dupa o investitie de 20 de ani in cercetarea tehnologiilor de fabricatie si in inovatii care i-au adus peste 1 milion de clienti, Fibrex continua sa fie un deschizator de drumuri in domeniul sau, imbinand cu succes investitiile in infrastructura de productie cu cele de management si decizionale.

Sigla Fibrex

Sigla Fibrex

 “Automatizarea proceselor ne ofera considerabil mai mult timp pentru activitatile de analiza si management. Ne putem indrepta din nou atentia spre dezvoltare, spre noi piete de desfacere. De altfel beneficiem de instrumente personalizate de control costuri, rapoarte de vanzare, evolutie trend etc in cadrul ERP-ului ASiS, care sa ne ghideze in luarea deciziilor de acum inainte.”  

Pop Traian, Director General Fibrex Co

Compania a ales sa-si imbunatateasca afacerea printr-o alocare investitionala etapizata, apeland in cele din urma si la o finantare europeana
In prima instanta, Fibrex a realizat automatizarea liniilor sale de productie (termoformare si confectionare coji) si apoi a decis implementarea unui sistem informatic care sa gestioneze cat mai eficient comenzile clientilor, termenele stranse de livrare si organizarea productiei raportat la comenzi, stocuri de materii prime/materiale si capacitati de productie (utilaje, oameni).

Selectia in zona de ERP a avut loc prin vizualizarea mai multor oferte de solutii integrate, toate adaptate legislatiei romanesti, insa ceea ce a diferentiat sistemul ASiS de solutiile competitorilor, a fost capacitatea rapida de personalizare a acestuia pana la cel mai mic detaliu cerut de beneficiar. A contat si portabilitatea integrata a informatiilor din ASiS pe dispozitive mobile (tableta/smartphone),in special in cadrul sectiilor de productie. De asemenea, ASiS functioneaza in timp real. Aceste avantaje majore au convins conducerea Fibrex ca pot organiza productia la standarde moderne si intr-adevar, dupa implementarea solutiei ASiS, personalul din sectii isi gestioneaza activitatea integral de pe dispozitive mobile (dotate cu Android) pe care ruleaza aplicatiile personalizate ASiS.

Procesul de eficientizare a pornit de la dezvoltarea unor functionalitati specifice de management al furnizorilor, clientilor, al preturilor si termenelor negociate. Fibrex lucreaza cu termene foarte stranse de livrare, iar depasirea lor inseamna plata unor penalitati mari. 
Termenele de livrare/aprovizionare sunt preluate inca de la inregistrarea in ASiS a contractelor de beneficiari/furnizori, impreuna cu alte clauze specifice, preturi si cantitati. Atat contractele de beneficiari, cat si cele de furnizori se urmaresc pe stari (introdus, operat, realizat, reziliat) in ASiS ERP. Realizarea unui contract se face prin emiterea de comenzi de aprovizionare sau livrare aferente, acestea mostenind toate conditiile din contract, inclusiv cele care se refera la termenul de livrare/aprovizionare. La Fibrex, raportarea la termene se face permanent, inclusiv in fazele de productie.

Comenzile de livrare sunt gestionate pe stari (operat, definitiv, facturat) si fac legatura cu modulul de productie. Exista posibilitatea de a definitiva o comanda de livrare (operata) ceea ce inseamna ca ea se transforma automat intr-o comanda de productie. Aceasta operatie simpla de definitivare genereaza “in spate” un adevarat flux de evenimente : apeleaza tehnologiile definite anterior si pe baza lor si a cantitatilor de produse comandate, stabileste reperele si subansablele care vor fi realizate de fiecare sectie, stabileste un necesar de materii prime si materiale, un set de operatii de realizat pentru fiecare reper si subansamblu, realizeaza o antecalculatie generala pe baza tehnologiei definite si a cantitatilor necesare, etc.

Centralizatorul de planificare lansari din ASiS este un instrument utilizat de fiecare sef de sectie si pastreaza evidenta semifabricatelor care necesita a fi realizate. Este un instrument dinamic care permite gruparea instantanee a semifabricatelor dupa unul sau mai multe criterii precum: termen de realizare, comanda, cod. Din centralizatorul de planificare lansari, sefii de sectie selecteaza ce urmeaza sa se produca, ca apoi personalul din sectie sa vizualizeze pe tablete produsele de realizat. 
In sectia de termoformare, fiecare coaja primeste un cod unic de bare, caruia ii vor fi asociate informatii pe masura transformarilor din fiecare sectie. 
In momentul finalizarii productiei, predarile si consumurile sunt generate automat din MPria, iar documentele contabile in aplicatia de Contabilitate si Gestiune. Urmeaza etape de control al calitatii.

In stadiul de verificare al calitatii (CTC), la scanarea codului de bare aferent fiecarui produs (cel primit in sectia de termoformare), in sistemul ASiS sunt disponibile toate informatiile relevante lui, preluate din fiecare sectie. Daca produsul trece de testele de calitate (produs de clasa 1), el se transfera automat in gestiunea de vanzare, iar codul lui de bare se asociaza certificatului de garantie si, in caz de retur din partea clientului, pe baza acestui cod se poate accesa deosebit de facil istoricul de productie.
Daca produsul nu trece testele de calitate (categoria 2/rebut), atunci el se va relansa in productie, deoarece Fibrex si-a obisnuit clientii cu anumite exigente calitative si nu comercializeaza produse cu defecte.

Comenzile realizate ale clientilor se regasesc intr-un centralizator de transport din care se face incarcarea lor pe masini, tinandu-se cont de rutele optime de transport si de gradul de incarcare a masinilor. Comenzile incarcate apar in modulul de Contabilitate, si se factureaza conform contractului (factura/aviz/custodie).

“Automatizarea proceselor ne ofera considerabil mai mult timp pentru activitatile de analiza si management. Ne putem indrepta din nou atentia spre dezvoltare, spre noi piete de desfacere. De altfel beneficiem de instrumente personalizate de control costuri, rapoarte de vanzare, evolutie trend etc in cadrul ERP-ului ASiS, care sa ne ghideze in luarea deciziilor de acum inainte.” - domnul Pop Traian, Director General

Fibrex Co are in momentul de fata peste 100 de angajati, magazine in Romania si Republica Moldova si o cifra de afaceri de 3 milioane de EUR.

Despre Alfa Software SA

Alfa Software S.A. este o companie cu capital 100% românesc, cu sediul în Zalău şi puncte de lucru în Cluj-Napoca, Baia-Mare şi Bucureşti. Alfa Software este producătorul soluţiei informatice ASiS şi Microsoft Certified Partner.Pentru mai multe informaţii, accesaţi pagina: www.asw.ro.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/alfa-software-sa/fibrex-co-si-a-optimizat-productia-prin-implementarea-erp-ului-asis