Rolul culorilor în luarea deciziilor de business

BUCURESTI - 29 septembrie 2009

Comunicat tip General in IT&C

HP a întreprins sondajul pentru a afla impactul culorii în procesul de luare a deciziilor. Rezultatele vor ajuta companiile să înţeleagă mai bine modul în care grupuri diferite reacţionează la culoare şi să le ajute să considere şi să foloseasca uzul culorii în comunicarea internă şi externă.

Rolul culorilor în luarea deciziilor de business
Studiile HP confirmă potenţialul culorii ca generator în afaceri.

Bucureşti, Septembrie, 2009 - Oamenii tind să răspundă pozitiv unei afirmaţii prezentate în culoarea verde, în timp ce roşul generează cea mai mare pondere a răspunsurilor extreme, potrivit studiului efectuat pe 2,000 de angajaţi cu vârstă între 16-55 ani din Marea Britanie, Franţa, Germania, Italia, Spania, Olanda, Suedia, Africa de Sud şi Rusia de către compania independentă de cercetare pe Internet, ToLuna. Cercetarea a avut loc între 6 şi 10 aprilie 2009, întreprinsă în Europa, Orientul Mijlociu şi Africa (EMEA), de către divizia de echipamente de imprimare a HP. În ceea ce priveşte nivelul acordului dat unei afirmaţii, rezultatele relevă impactul culorii asupra luării deciziilor. Mai mult de jumătate din respondenţii (53%) chestionaţi pe font verde au manifestat un acord puternic cu afirmaţiile, comparat cu 36% din respondenţii ale căror chestionare au fost publicate în negru.

HP a întreprins sondajul pentru a afla impactul culorii în procesul de luare a deciziilor. Rezultatele vor ajuta companiile să înţeleagă mai bine modul în care grupuri diferite reacţionează la culoare şi să le ajute să considere şi să foloseasca uzul culorii în comunicarea internă şi externă.

De asemenea, cercetarea a relevat o corelaţie între opiniile extreme şi culoarea roşu. Răspunsurile extreme au fost aproximativ de 3 ori mai multe când au fost folosite chestionare roşii (29%), generând răspunsuri de puternic acord sau dezacord decât în cazul chestionarelor alb-negru(10%). Indiferenţa - nici acord, nici dezacord - a fost corelată cu chestionare albastre sau negre, aceste culori generând rate de 47% şi 43%, comparate cu 28% pentru verde şi 19% pentru roşu.
Studiul întreprins în rândul oamenilor activi din 9 ţări, s-a bazat pe o serie pe declaraţii neutre publicate în diferite culori pentru a separa respondenţii şi pentru a le indica nivelul de acord.
Luis Casado, Directorul de Marketing HP EMEA LaserJet & Enterprise Solutions, explică faptul că - în timp ce studiile nu pot fi descrise ca fiind ştiinţifice - rezultatele indică impactul culorii asupra procesului de luare a deciziilor.

“Perceptia indivizilor şi răspunsul lor la culoare poate fi diferit şi incredibil de complex pentru a le analiza sau a le prevedea. Aceste rezultate ale cercetării evidenţiază nivelul de polaritate generat de folosirea culorii roşu, spre exemplu; totuşi, per ansamblu, există un nivel al acordului la respodenţii chestionarelor roşii (la 47%) comparat cu 39% pentru negru şi doar 36% pentru albastru,” a spus Casado.
“Ceea ce demonstrează rezultatele acestor studii, este că unele culori pot influenţa nivelul de implicare, expresivitatea şi chiar şi procesul de luare a deciziilor. Implicaţiile în contextul de afaceri sunt uimitoare. Prin culoare se poate sublinia misiunea unei companii atunci când aceasta urmăreşte o anumită reacţie sau o poate diferenţa faţă de concurenţi,” adaugă Casado.
Impactul crescând al culorii în afaceri

Expertul independent în imprimarea color şi digital imaging şi partenerul fondator al ColorPlaza, Boudewijn Krijer, descrie rezultatele cercetării ca o perspectivă asupra influenţei culorii asupra percepţiei şi luării deciziilor.
“Sondajul ne confirmă intuiţia că folosirea inteligentă a culorii într+un document poate ridica la un nivel dramatic impactul acestuia din punctul de vedere al valorii percepute, nivelului de atenţie acordat şi chiar deciziile luate”, spune Krijer.
“Astazi, aş descrie folosirea culorii mai degrabă ca ştiinţă decât ca artă; totuşi, utilizarea culorii în afaceri în ultimii 10 ani a fost mult mai profundă. Negru a fost de altfel înlocuit de galben, ca nuanţă cea mai puternică în vânzări ; uzul culorii verde, care era vag prezentă acum 10 ani, este de asemenea în ascensiune; aceste schimbări sunt o reflecţie a contextului social care în multe sensuri conturează percepţia indivizilor asupra culorii, dar şi o scădere a costurilor asociate cu imprimarea color în termeni absoluţi.”
Costurile legate de imprimare devin din ce în ce mai mult o preocupare pentru consumatori; ca reacţie HP a produs atât consumabile cât şi imprimante color mai economice, după cum confrmă rezultatele unor studii independente:
Productivitatea cartuşelor originale care oferă şi imprimă cu 34% mai multe pagini decât celelalte cartuşele şi 69% mai multe pagini decât cartuşele reîncărcate (Sursă: Innovationstechnik )
Cartuşele HP originale sunt mai appreciate (Sursă QualityLogic )
Consistenţă tonerului original HP devansează în calitate şi încredere cartuşele de toner refabricate (Sursa: InfoTrends )
HP Officejet Pro poate oferi documente cu calitate color profesionale cu până la 50% mai puţine costuri pe pagină comparativ cu celelalte imprimante.(Sursa: InfoTrends )
Mulţumită tehnologiei Instant-on, echipamentele HP LaserJet consumă cu mai puţin de 50% energie şi oferă performanţă cu 50% mai rapidă comparativ cu tehnologia laser tradiţională (Sursa: Quality Logic )
Casado a continuat să explice combinaţia între portofoliul de produse color HP cu consumabilele originale HP, software-ul de management de tipul Web Jetadmin şi Color Access Control, ceea ce înseamnă că încorporarea culorii atât intern, cât şi extern poate avea însemnătate în afaceri.
“Implicarea HP IPG rămâne concentrată pe posibilitatea organizaţiilor să exploateze impactul culorii cât mai eficient şi eficace posibil.”
Despre HP
HP, cea mai mare companie de tehnologia informaţiei din lume, simplifică experienţa tehnologică pentru consumatori şi afaceri cu un portofoliu care cuprinde imprimare, calculatoare personale, software, servicii şi infrastructura IT . Informaţii suplimentare despre HP (NYSE: HPQ) sunt disponibile pe available at http://www.hp.com

Notă către editor:
Studiul impactului culorii s-a bazat pe chestionarea a 2,000 de angajaţi cu vârste cuprinse între 16-55 din Marea Britanie, Franţa, Germania, Italia, Spania, Olanda, Suedia, Africa de Sud şi Rusia de către compania independentă de cercetare online, ToLuna între 6 şi 10 aprilie 2009. Studiul s-a bazat pe o serie de declaraţii neutre din puctul de vedere al culorii la care respondenţii şi-au manifestat nivelul de acord, dezacord şi indiferentă. Afirmaţiile angajate sunt: “Mai este luna mea preferata din an” şi “Astazi mă simt inspirat”, fiecare prezentate unui profil identic, separat în diferite culori şi cu răspunsurile ulterior comparate. Rezultatele răspunsurilor pentru ambele întrebări au generat în medie observaţiile de mai sus.

Despre AMI Communications

HP, cea mai mare companie de tehnologia informaţiei din lume, simplifică experienţa tehnologică pentru consumatori şi afaceri cu un portofoliu care cuprinde imprimare, calculatoare personale, software, servicii şi infrastructura IT . Informaţii suplimentare despre HP (NYSE: HPQ) sunt disponibile pe available at http://www.hp.com
Cosmin Chivu
Account Manager
AMI Communications

cosmin.chivu@amicom.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/ami-communications1/rolul-culorilor-in-luarea-deciziilor-de-business