Asociatia Cetatenilor Europeni de Origine Romana din Italia 'Pro Europa critica dur pozitia guvernului Prodi

BUCURESTI - 5 noiembrie 2007

Comunicat tip General in ONG

Asociatia Cetatenilor Europeni de Origine Romana din Italia “Pro Europa” critica dur atitudinea guvernului de la Roma fata de cetatenii europeni proveniti din Romania.

05/11/2007 NOVARA, ITALIA
COMUNICAT DE PRESA

Asociatia Cetatenilor Europeni de Origine Romana din Italia “Pro Europa” critica dur atitudinea guvernului de la Roma fata de cetatenii europeni proveniti din Romania, care se afla pe teritoriul Uniunii Europene in Italia, romani sau de etnie rroma, si considera nefondate criticile aduse guvernului roman prin care i se imputa acestuia faptul ca “nu stie sa stea in Uniunea Europeana si ca nu coopereaza cu alte guverne”.
Asociatia “Pro Europa” considera ca se transforma un eveniment tragic, pe care il regretam profund, intr-o oportunitate de a modifica imaginea unui guvern ezitant, mai ales in ceea ce priveste siguranta cetateanului, intr-un guvern decis, veltronizat, care reactioneaza imediat emanand o lege ce contravine legislatiei europene care reglementeaza libera circulatie a cetatenilor Uniunii Europene in spatiul comunitar.
Emotia cauzata de aceasta teribila tragedie, folosita si amplificata de masurile anti-romanesti adoptate de catre guvernul de la Roma, au dus deja la actiuni ostile, violente, savarsite de catre grupari extremiste impotriva cetatenilor romani care locuiesc si muncesc legal in Italia si contribuie zi de zi la cresterea economica a acestei tari.
Asociatia “Pro Europa” reaminteste guvernului de la Roma , cat si celorlalte guverne ale statelor membre U.E. ca problema rromilor (tiganilor) nu este o exclusivitate a Romaniei doar prin simplul fapt ca populatia tarii noastre a fost si este toleranta cu acest grup etnic, acceptandu-le prezenta in Romania si incercand, atat cat este posibil, o integrare in societatea romaneasca a cetatenilor de etnie rroma.
Asa cum in Italia gasim o puternica comunitate de cetateni europeni provenind din Romania, tot asa in tara noastra exista una italiana. La aceasta stare de fapt s-a ajuns in mod natural, datorita compatibilitatilor care exista intre cele doua popoare si culturi. Ar fi regretabil ca aceste fapte sa conduca la deteriorarea relatiilor dintre cele doua natiuni prietene.
Asociatia “Pro Europa” saluta pozitia adoptata de catre Administratia Prezidentiala si Guvernul Romaniei, si propune Primului Ministru al Romaniei cu ocazia preconizatei vizite la Roma, o intalnire cu factorii de decizie din cadrul asociatilor de romani aflate pe teritoriul Italiei, pentru stabilirea criteriilor de baza a unei strategii comune pe termen lung, in vedera prevenirii pe viitor a unor astfel de incidente.

Despre Asociatia cetatenilor europeni de origine romana

Asociatia Cetatenilor Europeni de Origine Romana 'Pro Europa'
Asociatia Cetatenilor Europeni de Origine Romana 'Pro Europa', Novara, Italia.