BCR a publicat in premiera un raport de sustenabilitate in conformitate cu standardele internationale in domeniu

BUCURESTI - 27 mai 2011

Comunicat tip General in Afaceri, ONG, Social

BCR a lansat primul raport extins de Responsabilitate Sociala Corporativa (CSR), in conformitate cu cel mai influent standard international in domeniu, respectiv Global Reporting Initiative, GRI - G3.

BCR a publicat in premiera un raport de sustenabilitate in conformitate cu standardele internationale in domeniu

Raportul acopera perioada ianuarie 2009 - septembrie 2010 si prezinta, pe langa performanta financiara a BCR, impactul pe care banca l-a avut asupra societatii romanesti, respectiv asupra clientilor, angajatilor, partenerilor de afaceri, comunitatilor unde este prezenta si, nu in ultimul rand, asupra mediului inconjurator.

Despre semnificatia acestui raport, Dominic Bruynseels, Presedintele Executiv al BCR spune ca: “reprezinta un pas deosebit de important pentru noi: el ofera, pentru prima data, o viziune clara asupra modului in care BCR integreaza principiile responsabilitaţii sociale la toate nivelurile afacerilor noastre. De asemenea, demonstreaza stabilitate, credibilitate si transparenta, in conformitate cu standardele de raportare ale Global Reporting Initiative. Nu in ultimul rand, raportul reprezinta o invitatie la dialog adresata tuturor stakeholderilor nostri. Vrem ca Romania si BCR sa creasca responsabil, avand in permanenta in vedere impactul bancii noastre asupra societatii romanesti.

Raportul poate fi descarcat in format electronic de pe site-ul companiei, www.bcr.ro. De asemenea, poate fi solicitat in forma tiparita, printr-un email la adresa comunitate@bcr.ro.

Va prezentam mai jos cateva din cifrele cheie si initiativele de imbunatatire a impactului economic, social si de mediu, descrise in raport.

Impactul asupra comunitaţilor locale si al clientilor (pag. 27- 37)

Bugetul total de sponsorizari al BCR a fost in 2009 de 4.800.000 RON, iar in 2010 - de peste 3.625.000 lei. Cele mai importante domenii de implicare au fost: educatia (atat educatia financiara, cat si accesul la educatie al copiilor din grupuri dejavantajate), solidaritatea sociala (in special in caz de dezastre) si sustinerea antreprenoriatului. Pe langa sponsorizari, BCR si-a incurajat si angajatii sa participe ca voluntari in actiunile comunitare (400 de angajati in 2009 si 1.000 in 2010).

Banca a acordat o atentie deosebita clientilor care au intampinat dificultati de rambursare a creditelor, in perioada 2009-2010. Spre exemplu, clientilor afectati de inundatiile din vara lui 2010 le-au fost oferite solutii de reesalonare sau de amanare a platii ratelor. In paralel, banca a introdus produse inovatoare, pentru acoperirea riscului de somaj, dizabilitate sau incapacitate temporara de munca. De asemenea, a derulat un program de educare/consultanta gratuita, “Ghidul Banilor Tai”, pentru a-i ajuta pe clienti sa-si gestioneze mai bine finantele personale.

Printre initiativele de dezvoltare a infrastructurii comunitare s-a numarat si oferirea unui pachet special pentru ONG-uri, avand costuri de administrare zero si o serie de comisioane reduse cu pana la 100% (in 2010 existau 1.350 de pachete active). De asemenea, BCR a introdus in Bucuresti o solutie universala de alimentare la ATM a cardurilor de transport public, indiferent de banca emitenta a acestora.

Impactul asupra angajatilor (pag. 22- 25)

In vederea promovarii si sustinerii unei culturi organizationale axate pe performanta, in BCR a fost implementat in 2009 un Sistem de Performanta si Dezvoltare pentru realizarea unei transparente sporite privind performanta sistemului de management si motivatia angajatilor.

Un alt aspect important il reprezinta programele de training pentru perfectionarea continua a angajatilor. In perioada de raportare, un angajat BCR a beneficiat in medie de aproape opt zile de training. 

In 2010, BCR a semnat un parteneriat cu sindicatul, care, printre altele, ofera avantaje speciale pentru angajatele gravide (acoperirea partiala a costurilor nasterii fiecarui copil, servicii medicale gratuite sau reduse, program redus de lucru cu pastrarea remuneratiei normale, un numar de 16 ore/luna pentru teste medicale etc).

 Impactul asupra mediului (pag. 26)

Consumul total de energie al BCR, in perioada de raportare, a fost de 26.269.614 kWh. Pentru a reduce consumul de electricitate, banca a inlocuit firmele luminoase cu neon cu unele pe baza de leduri, in 650 dintre sucursalele sale, economisind astfel 1.637.025 kWh.  

 O alta componenta a reducerii consumului a presupus incurajarea clientilor sa efectueze mai multe operatiuni electronice, in defavoarea celor care necesita hartie (in septembrie 2010, serviciul de internet banking al BCR avea 692.000 de utilizatori). De asemenea, angajatii au fost informati prin mai multe campanii interne despre modul eficient de folosire al incalzirii, al iluminatului si al altor resurse. Banca a introdus sisteme de reciclare a hartiei in sediile sale centrale, colectand in medie 383,4 de metri cubi pe an.

Despre BCR

Banca Comerciala Romana (BCR), membra a Erste Group, este cel mai important grup financiar din Romania, incluzand societatile de profil de pe piata leasingului, managementului activelor, pensiilor private si a bancilor de locuinte. BCR este banca Nr.1 in Romania dupa valoare activelor (peste 16 mld EUR), banca Nr.1 dupa numarul de clienti si banca Nr.1 pe segmentele de economisire si creditare. BCR este cel mai valoros brand financiar din Romania, dupa gradul de incredere al clientilor si dupa numarul celor pentru care BCR este principala institutie cu care fac banking.

BCR ofera gama completa de produse si servicii financiare prin intermediul unei retele de 48 de centre de afaceri dedicate companiilor si 668 de unitati retail localizate in majoritatea oraselor din intreaga tara, cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca Nr.1 din Romania pe piata cardurilor si a tranzactiilor bancare, clientii BCR avand la dispozitie cea mai mare retea nationala de ATM – peste 2.000 de bancomate si POS – peste 18.000 de terminale pentru plata cu cardul la comercianti, precum si servicii complete de Internet banking, phone-banking si e-commerce.  

Implicarea in comunitate este unul dintre pilonii modelului de business al BCR. Banca dezvolta si sustine proiecte de impact care contribuie in mod direct la o evolutie sustenabila a comunitatii, in domeniile: Educatie (in special cea financiara), Antreprenoriat si Social.

Despre standardul de raportare GRI - G3

Standardul GRI este la ora actuala cel mai folosit si mai cunoscut model (“framework”) de raportare a performantelor economice, sociale si de mediu. In 2010, peste 1.800 de organizatii majore, din toate tarile lumii l-au folosit pentru a-si masura si a-si raporta public impactul. Este dezvoltat si imbunatatit permanent de catre Global Reporting Initiative (GRI), o organizatie non-guvernamentala, infiintata in 1997, cu sediul central in Amsterdam si care include o retea globala de peste 30.000 de experti, din toate sectoarele de activitate. GRI-G3 reprezinta “cea de-a treia generatie” a standardului, lansata in 2006.

Documentatia completa a standardului este considerata un “bun public” si este disponibila gratuit pe site-ul GRI: www.globalreporting.org.

 

BCR - Comunicare Externa

Tel. 312.00.56; Fax 313 0117

Nicoleta Deliu, e-mail: nicoleta.deliu@bcr.ro

Aceasta informatie este disponibila si pe pagina noastra web la: www.bcr.ro

 

InfoBCR

Web: www.bcr.ro

Email: contact.center@bcr.ro

TelVerde: 0800.801.227 (apelabil gratuit din toate retelele nationale)

Twitter: @infoBCR

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/asociatia-de-comunicare-ethos/bcr-a-publicat-in-premiera-un-raport-de-sustenabilitate-in-conformitate-cu-standardele-internationale-in-domeniu