AER susține noul brand turistic al României

Brasov - 5 august 2010

Comunicat tip General in Turism

Asociația de Ecoturism din România (AER) își exprimă interesul și susținerea față de noul brand turistic al României centrat pe natură și tradiții, lansat în data de 29.07.2010 și dorește să sprijine implementarea lui la nivel național și internațional. Susținem Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului în planificarea și implementarea de măsuri concrete pentru operaționalizare acestui brand.

AER susține noul brand turistic al României

Asociația de Ecoturism din România (AER) își exprimă interesul și susținerea față de noul brand turistic al României centrat pe natură și tradiții, lansat în data de 29.07.2010 și dorește să sprijine implementarea lui la nivel național și internațional. Susținem Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului în planificarea și implementarea de măsuri concrete pentru operaționalizare acestui brand.
Începând cu anul 2003, AER a desfășurat numeroase activități pentru promovarea României ca o destinație ecoturistică de top în Europa, cât și dezvoltarea și diversificarea serviciilor de ecoturism din țara noastră. Ca urmare a acestor eforturi desfășurate pe parcursul ultimilor 7 ani, AER a înregistrat următoarele rezultate:
•eforturile de marketing pe piețele externe au contribuit la apariția ecoturismului ca produs distinct în oferta turistică a României în ghidurile consacrate de turism (Rough Guides, Lonely Planet, Insight Travel, Petit Futé, Routard, etc.);
•aproximativ 1.500.000 de Euro venituri anuale generate în mod direct de turiști în zonele rurale doar prin intermediul membrilor AER;
•inițierea și susținerea dezvoltării unui lanț de destinații ecoturistice la nivel de micro-regiuni, promovate sub marca „Discover Eco-Romania”, ce contribuie la susținerea imaginii ecoturistice promovate de AER la nivel european (spre exemplu: Parcul Național Retezat - Țara Hațegului; Parcul Național Călimani - Țara Dornelor, Delta Dunării, Parcul Național Măcin – Dobrogea de Nord, Parcul Național Piatra Craiului - Țara Branului etc.).
„Considerăm că această componentă națională și internațională de ecoturism realizată de AER în ultimii 7 ani se integrează și susține actualul brand. Însă suntem extrem de îngrijorați că tocmai obiectul brandului turistic al României se degradează continuu, căci asistăm la o presiune crescândă asupra naturii și tradițiilor locale în România”, declară Andrei Blumer, președintele AER.
În opinia AER, acest brand poate poziționa România extrem de favorabil pe piața europeană de turism însă trebuie susținut de o politică coerentă de eco-dezvoltare locală, cu un sprijin real pentru serviciile de ecoturism locale din zonele cu Parcuri Naționale și Naturale, cât și sprijinirea efectivă a implementării măsurilor de conservare a naturii în zonele protejate din România.

Brand-ul de țară trebuie să fie susținut de o politică coerentă intersectorială: turism, dezvoltare rurală, mediu, agricultură prin următoarele tipuri de măsuri:
1.elaborarea și implementarea de măsuri specifice de eco-dezvoltare locală:
a.susținerea unor destinații ecoturistice la nivelul micro-zonelor prin implementarea criteriilor și a măsurilor aferente destinațiilor ecoturistice ;
b.sprijin pentru firmele mici (turism, agicultură, meșteșuguri) din zonele de destinatie ecoturistică
c.microproiecte de dezvoltarea de mică infrastructură (centre de informare turistică, panouri informative, aducțiuni apă potabilă etc.)
d.susținerea activităților tradiționale autentice.
2.implementarea unei politici guvernamentale de sprijin concret pentru Parcurile Naționale și Naturale,
3.implementarea unor măsuri eficiente de curățenie a spațiului public sau privat extraurban (de exemplu: malurile tuturor cursurilor de apă, zonele adiacente căilor de comunicații, inclusiv parcările auto, zonele adiacente unor localități rurale dar și urbane, inclusiv municipiul București);
4.implementarea unei strategi de marketing ce va susține brand-ul și va fi axată pe segmentele de piață țintite de brand (de exemplu, participări la tărguri și evenimente de specialitate pe natură și tradiții).

Susținerea Parcurilor Naționale și Naturale prin politici guvernamentale și asumarea la nivel de guvern a unei politici coerente de conservare a naturii în România poate aduce pe termen mediu venituri înzecite din ecoturism preponderent în zonele rurale.

Exemple de succes in Europa:
Trei Parcuri Naționale din Marea Britanie (Yorkshire Dales, North York Moors and Peak Disctrict) aduc o valoare adăugată economică zonei estimată la 650 milioane Euro, cu un total impact economic de 1,18 miliarde de Euro (echivaletul aproximativ al bugetului Ministerului Sănătății din România).

Parcul Național Neusidlersee din Austria reușește să mărească cu 30% gradul de utilizare al spațiilor de cazare din zonă, mărind sejurul mediu al turiștilor la cinci zile (patru înoptări). Estimarea veniturilor din turism în zona Parcului Național (14 sate) este de 50 milioane Euro.

Despre Asociatia de Ecoturism din Romania

Asociația de Ecoturism din România (AER) este un parteneriat pentru conservarea naturii și turism în România între asociații de turism, organizații neguvernamentale de dezvoltare locală și conservarea naturii, proiecte de conservarea naturii și agenții de turism. Conceptul inovator promovat de AER este de a reuni sectoarele public și privat într-un parteneriat pentru conservarea naturii și dezvoltarea turismului durabil.
Asociația de Ecoturism din România (AER)
Andrei Blumer - Președinte
Tel: 072 318 60 16
Bogdan Papuc - Responsabil Marketing și Comunicare
Tel: 074 133 18 12
bogdan.papuc@gmail.com

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/asociatia-de-ecoturism-din-romania/aer-sustine-noul-brand-turistic-al-romaniei