A fost lansat oficial Codul de Bune Practici in Domeniul Scanarii 2009

BUCURESTI - 15 aprilie 2009

Comunicat tip General in Afaceri

În sprijinul consumatorilor a fost lansată versiunea 2009 a Codului de Bune Practici în Domeniul Scanării, o colecţie de proceduri general valabile pentru magazine ce garantează consumatorilor că Preţul Afişat la raft este identic cu Preţul Plătit efectiv la punctul de vânzare, după scanarea codului de produs.

Astăzi, 15 Aprilie, la Hotel Marriott, GS1 Romania - Asociaţia Naţională de Codificare a Articolelor în Sistem GS1, în parteneriat cu SELGROS Cash&Carry România şi având ca sponsor Unilever South Central Europe, a lansat oficial Codul de Bune Practici in Domeniul Scanării 2009.
Iniţiativa profesională beneficiază de susţinerea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor de aproape 3 ani şi are deja patru membri importanţi din domeniul retail pe plan naţional: PRAKTIKER Romania, METRO Cash&Carry Romania, SELGROS CASH & CARRY şi CARREFOUR Romania.
Evenimentul a beneficiat de prezenţa conducerii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, a reprezentanţilor top sau senior management ai companiilor membre în cadrul Programului, a reprezentanșilor Comisiei de Industrii și Servicii a Camerei Deputaților, ai altor companii din industria de retail, ai companiei de cercetare de piaţă MEDNET Marketing Research Center şi ai Asociaţiilor profesionale GS1 Romania şi Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România.
În cadrul intervenţiei sale, dna. Silvia Claudia MIHALCEA, Subsecretar de Stat, Vicepreşedinte al ANPC a subliniat că Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor susţine iniţiativa GS1 de a antrena cât mai multe companii de vânzări en-gros şi en-detail în demersul dezvoltării unui tip de comerţ bazat pe respectarea drepturilor consumatorilor. În felul acesta este asigurat accesul cetăţenilor din România la servicii de calitate şi la produse ale căror preţuri sunt neechivoce, „la vedere', cum spun comercianţii.
Domnul Dorin IORDĂCHESCU, Director Achiziţii & Vânzări Food, SELGROS CASH & CARRY SRL a menționat că:
„Mesajul Prețul Afișat este Pretul Plătit a făcut parte din politica SELGROS încă de la deschiderea primului magazin, ca instrument de obținere a încrederii consumatorilor. De aceea am fost interesați de programul inițiat de GS1 Romania privind Codul de Bune Practici în Domeniul Scanîrii, ce a adus o certificare oficială a corectitudinii din magazinele SELGROS în ceea ce privește etichetarea produselor. Dupa aderarea la Program, am avut în atenție informarea și instruirea personalului nostru dar și a cumpărătorilor noștri pentru a asigura cunoașterea obligațiilor și drepturilor implicite. Înțelegând că aplicarea Codului de Bune Practici în Domeniul Scanării se concretizează în servicii de înaltă calitate oferite consumatorilor, SELGROS îl va promova în rândul comercianților mai mici din România.”
Domnul deputat Cristian Petrescu, Comisia de Industrii și Servicii a Camerei Deputaților a precizat, cităm:
„ Sloganul afișat de Codul de Bune Practici în Domeniul Scanîrii, Prețul Afișat este Prețul Plătit, reprezintă, în primul rând o obligație legală, iar implementarea codului este binevenită pentru a întări și completa cadrul de respectare a legilor privind etichetarea produselor în magazine”
Domnul Adrian MANOLACHE, Secretar General al Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România a subliniat, cităm:
„Având ca membri 20 dintre cei mai reprezentativi retaileri din România, AMRCR și-a asumat, alături de GS1 România, promovarea Codului de Bune Practici în Domeniul Scanării și a lansat invitația de aderare către membrii săi. Reacția imediată a venit din partea Carrefour, urmată în prezent de intenția REAL HYPERMARKET ROMANIA, aflat acum în discuții avansate privind implementarea Ccodului. Implicarea AMRCR a fost determinată de poziția sa localizată în avangarda sectorului de retail din România. Din această poziție a fost expusă situațiilor nedorite ca prim receptor al nemulțumirilor consumatorilor, prin urmare, este primul care dorește respectarea Codului de Bune Practici in Domeniul Scanării.”
Doamna Lăcrămioara Laura Voinea, Managing Director al MEDNET Marketing Research Center a prezentat unele dintre rezultatele cercetărilor efectuate și a precizat, cităm:
„În urma unui studiu realizat în 2008 prin metoda CATI, prețul este un criteriu foarte important în comportamentul consumatorilor. Dar, surprinzător, prețul produselor ocupă abia locul al treilea în clasamentul aspectelor ce prezintă importanță pentru cumpărători. Pe locul întâi se situează „afișarea prețului clar, lizibil la raft”, urmat, pe locul al doilea, de „conformitatea prețului de pe etichetă cu cel de la casa de marcat. Aceasta s-ar putea explica prin numărul mare de insatisfacții apărute, în timp, din aceasta zonă.”
'Codul de Bune Practici în Domeniul Scanarii promovat de GS1 Romania şi susţinut de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului reprezintă un set de reguli de natură tehnică şi comportamentală la nivelul unităţilor de comerţ, care aplicat fiind, elimină erorile de identificare şi etichetare a produselor şi rafturilor, având ca rezultat o mai mare transparenţă pentru consumator şi determinând creşterea încrederii acestuia privind preţul afişat la raft care se va regăsi identic pe bonul emis la casa de marcat. Codul permite alinierea procedurilor existente la cea mai corectă abordare a subiectului la nivel internaţional.' a declarat dl. Ciprian IOSEP, Preşedinte al Asociaţiei GS1 Romania.
Reprezentanţii GS1 Romania au mai precizat că există încă două reţele mari de retail cu care Asociaţia este într-o fază avansată a pregătirii aderării la acest Cod de Bune Practici.

Despre Asociatia GS1 Romania

GS1 inseamnă Global Standard One - cea mai importantă organizaţie globală ce dezvoltă şi administrează standarde pentru identificare, codificare şi comunicaţii în domeniul lanţurilor de distribuţie. Lanţurile de distribuţie se regăsesc în viaţa oricărui sector economic, făcând ca standardele GS1 sa fie multisectoriale şi multiindustriale. GS1 înseamnă coduri de produs GTIN (Global Trade Item Number), reprezentate în coduri de bare (EAN-13), tag-uri RFID, conţinând EPC (Electronic Product Code), coduri de locaţie GLN (Global Location Number) pentru identificarea partenerilor în comerţul electronic, precum şi multe altele. Toate acestea în scopul de a permite companiilor şi/sau instituţiilor, la nivel naţional sau internaţional, să vorbească acelaşi limbaj de afaceri!

Principalele 2 atribute definitorii ce asigură succesul mondial al utilizării Sistemului de Standarde GS1 sunt: UNICITATEA codificatorilor şi GLOBALITATEA sistemului. GS1 Romania – Organizaţie membră a GS1 Europe şi GS1 Global, a înregistrat utilizatorul de prefix cu numărul 3500 în România. Aşadar, în al 15-lea an de activitate, cu peste 3500 de companii româneşti deţinând prefix internaţional GS1, construind proiecte de utilitate pentru comunitatea de afaceri din România, Organizaţia Naţională pentru Codificarea Articolelor, Serviciilor şi Locaţiilor- GS1 Romania, rămâne partenerul cel mai important pentru firmele româneşti în domeniul standardelor de identificare, codificare şi comunicaţii electronice pentru lanţurile de distribuţie.

O lume.
Un limbaj global al afacerilor.
GS1 Romania
Asociația GS1 Romania, B-dul Aviatorilor nr. 50 A, parter, Sector 1, Bucureşti, T +4 (021) 317 80 31 / 32,F +4 (021) 317 80 33,E:office@gs1.ro
office@gs1.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/asociatia-gs1-romania/a-fost-lansat-oficial-codul-de-bune-practici-in-domeniul-scanarii-2009