Parteneriat eficient între METRO Cash & Carry România, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) şi Asociaţia profesională Global Standard One (GS1) privind Programul Naţional 'Codul De Bune Pract

BUCURESTI - 11 decembrie 2007

Comunicat tip General in Afaceri

METRO Cash & Carry România a implementat, in toate centrele sale de distribuţie, Programul Naţional 'Codul De Bune Practici În Domeniul Scanării'

Codul De Bune Practici în Domeniul Scanării pentru companiile din domeniul comerţului reprezintă un set de proceduri de utilizare a codurilor de produs simbolizate prin coduri de bare si scanării acestora in lanţurile comerciale.
Codul porneşte de la premiza ca preţul de la raft să fie acelaşi cu cel plătit la casa de marcat.

Acesta se bazează pe experienţa şi practica din managementul codurilor de bare al companiilor comerciale, invitate să se alăture Programului Naţional şi reprezintă rezultatul parteneriatului public – privat dintre ANPC si GS1 România. Locaţiile înscrise in program vor avea afişat Certificatul de Conformitate cu Codul Bunelor Practici de Scanare, o declaraţie publica a angajamentului companiilor participante de a respecta acest Cod.

„Suntem foarte încântaţi şi încrezători in acest program pe care compania îl susţine si care deja s-a implementat la nivel de fiecare centru de distribuţie METRO Cash & Carry din Romania, fiind totdeauna atenţi la practicarea celor mai bune servicii din sectorul cash & carry. Principalul avantaj al implementării acestui Cod în magazinele noastre îl reprezintă creşterea satisfacţiei clienţilor noştri profesionişti printr-o informare mai bună, respectiv întărirea încrederii acestora în managementul procesului de scanare a codurilor de bare şi asigurarea că preţul de la raft este acelaşi cu cel plătit la casa de marcat”, a declarat Domnul Francois Oliver – Director General METRO Cash & Carry România.

Prin participarea la Programul iniţiat de GS1 si agreat de ANPC, METRO Cash & Carry România verifică faptul că preţul afişat este cel achitat la casele de marcat, şi, mai mult, se asigură de îndeplinirea acestui lucru. În plus, considerăm acest program ca fiind un element de protecţie pentru clientul METRO Cash & Carry, iar implementarea cu succes a conceptului va asigura îmbunătăţirea şi menţinerea încrederii clienţilor în practica de scanare a produselor.

„Asigurarea unui înalt nivel de protecţie a consumatorilor reprezintă misiunea noastră, dar si direcţia urmata in toate statele membre europene. Acest lucru este realizabil inclusiv prin implementarea de noi sisteme care sa servească intereselor consumatorilor. De aceea sprijinim iniţiativele menite sa promoveze drepturile cumpărătorilor în raport cu operatorul economic”, a declarat Domnul Dan Vlaicu, Secretar de Stat, Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

Personalul special desemnat sau delegat al GS1 România desfăşoară o activitate sistematică de examinare si monitorizare a conformităţii practicilor de scanare implementate de companiile care au primit Certificatul de Conformitate cu Codul de Bune Practici in Domeniul Scanării pentru Companiile de Vânzări En-Gros şi En-Detail.

“Avem convingerea că reţeaua de magazine METRO Cash & Carry România, ca membru al Asociaţiei GS1 România, valorifică pe deplin beneficiile participării la Programului Naţional 'Codul De Bune Practici În Domeniul Scanării ', atât în ceea ce priveşte respectul şi tratamentul clienţilor, cât şi în ceea ce priveşte relaţia cu ANPC şi poziţionarea respectivei organizaţii în piaţa de profil.
Codul de Bune Practici aduce în atenţia managementului din magazin acele elemente care, monitorizate şi administrate corespunzător, dau valoare practică sloganului şi dezideratului Programului, respectiv acela că “Preţul Afişat este Preţul Plătit”.
Programul aduce valoare adăugată pentru toate cele 5 zone de criterii prin care se evaluează excelenţa în afaceri, prin îmbunătăţirea calităţii serviciilor către client, îmbunătăţirea comunicării externe, prin măsurile asiguratorii privind practicile şi sistemele de gestiune a preţurilor, îmbunătăţirea calităţii serviciilor asigurate de personalul propriu şi atingerea unui nivel înalt de recunoaştere din partea clienţilor.
Asociaţia GS1 România va continua, în numele şi în beneficiul membrilor săi, dezvoltarea de standarde, soluţii şi mijloace moderne pentru facilitarea implementării de lanţuri comerciale eficiente, transparente şi aproape de nevoile partenerilor comerciali, clienţilor şi mediului instituţional.” (Domnul Ciprian Iosep, Preşedinte GS1 România)

METRO Cash & Carry este o divizie de vanzari a METRO Group care are sediul principal in Germania si este unul dintre liderii comerţului la scară mondiala. În anul 2006, vânzările METRO Group au atins cifra de 60 de miliarde EURO. Compania numară 270.000 angajaţi şi operează în aproximativ 2.400 de locaţii din 31 de ţări. Partea operatională a afacerii este desfaşurată de diviziile de vânzări care operează independent pe piaţă: METRO/ Makro Cash & Carry – lider mondial in comerţul cash & carry; hipermarket-urile real,- si supermarket-urile Extra; Media Markt si Saturn – lider pe piaţa bunurilor electronice si electrocasnice din Europa si magazinele universale Galeria Kaufhof. Informaţii suplimentare pot fi gasite la www.METROgroup.de.

METRO Cash & Carry România este o parte integrantă a METRO Cash & Carry Internaţional. METRO Cash & Carry s-a lansat oficial în România în luna octombrie a anului 1996, prin deschiderea primului centru de distribuţie din Bucureşti. Astăzi, reţeaua de magazine numără 23 de centre de distribuţie: în Bucureşti - 4 centre, în Braşov, Constanţa şi Timişoara câte 2 centre, şi câte un centru în fiecare din următoarele oraşe: Cluj, Bacău, Iaşi, Craiova, Baia Mare, Galaţi, Ploieşti, Oradea, Sibiu, Suceava, Piteşti, Tg. Mureş şi Arad.
METRO Cash & Carry România este implicată activ în implementarea şi dezvoltarea aceluiaşi concept de vânzare şi pe piaţa din Moldova.

Despre Asociatia GS1 Romania

GS1 inseamnă Global Standard One - cea mai importantă organizaţie globală ce dezvoltă şi administrează standarde pentru identificare, codificare şi comunicaţii în domeniul lanţurilor de distribuţie. Lanţurile de distribuţie se regăsesc în viaţa oricărui sector economic, făcând ca standardele GS1 sa fie multisectoriale şi multiindustriale. GS1 înseamnă coduri de produs GTIN (Global Trade Item Number), reprezentate în coduri de bare (EAN-13), tag-uri RFID, conţinând EPC (Electronic Product Code), coduri de locaţie GLN (Global Location Number) pentru identificarea partenerilor în comerţul electronic, precum şi multe altele. Toate acestea în scopul de a permite companiilor şi/sau instituţiilor, la nivel naţional sau internaţional, să vorbească acelaşi limbaj de afaceri!

Principalele 2 atribute definitorii ce asigură succesul mondial al utilizării Sistemului de Standarde GS1 sunt: UNICITATEA codificatorilor şi GLOBALITATEA sistemului. GS1 Romania – Organizaţie membră a GS1 Europe şi GS1 Global, a înregistrat utilizatorul de prefix cu numărul 3500 în România. Aşadar, în al 15-lea an de activitate, cu peste 3500 de companii româneşti deţinând prefix internaţional GS1, construind proiecte de utilitate pentru comunitatea de afaceri din România, Organizaţia Naţională pentru Codificarea Articolelor, Serviciilor şi Locaţiilor- GS1 Romania, rămâne partenerul cel mai important pentru firmele româneşti în domeniul standardelor de identificare, codificare şi comunicaţii electronice pentru lanţurile de distribuţie.

O lume.
Un limbaj global al afacerilor.
GS1 Romania
GS1 Romania
Adresa: Bd. Aviatorilor, Nr. 50 A, Sector 1, Bucuresti
Telefon: +40 21 3178031/32
Fax: +40 21 3178033
office@gs1.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/asociatia-gs1-romania/parteneriat-eficient-intre-metro-cash-carry-romania-autoritatea-nationala-pentru-protectia-consumatorului-anpc-si-asociatia-profesionala-global-standard-one-gs1-privind-programul-national-codul-de-bune-pract