Cum sa faci reclamatie la protectia consumatorului

BUCURESTI - 5 noiembrie 2004

Comunicat tip General in Social

Desi specialistii de la Asociatia pentru Protectia Consumatorilor iti spun mereu ca cel mai bine este sa te documentezi inainte de a face orice achizitie, tot te-ai pacalit, iar acum vrei sa faci o reclamatie la protectia consumatorului. Cum facem aveasta reclamatie? Cum sa remediem paguba produsa? Cum sa nu mai pateasca si altii....

Cum sa faci reclamatie la protectia consumatorului

Când apare o problemă:
1.Identifică problema apăruta şi vino cu dovezi concrete: chitanţă contract, bon fiscal
2.Încearcă să rezolvi problema direct cu vânzătorul
3.Fii clar asupra modului în care doreşti ca problema să fie rezolvată: repararea produsului, restituirea sumei de bani sau înlocuirea produsului
4.Notează când şi cu cine ai vorbit, precum şi răspunsul primit
5.Fii politicos, corect, responsabil dar perseverent chiar daca eşti refuzat într-un mod neprietenos
6.Dacă vânzătorul nu-ţi rezolvă problema, mergi pe linie ierarhică la directorul magazinului sau firmei
7.Dacă după toate aceste demersuri mai ai nevoie de ajutor te poţi adresa Centrului de Consultanţă si Informare a Consumatorilor din cadrul APC România sau Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor

Cum facem o reclamaţie ?
Scrisoarea trebuie să includă: numele, adresa, telefonul
Redactează scrisoarea scurt si la obiect, altfel rişti să te pierzi în detalii si mai rău scrisoarea sa nu fie luata in seamă
Nu scrie sub impulsul furiei sarcastic sau nepoliticos. Gândeşte-te că cel care citeşte scrisoarea ta nu este cel vinovat de ceea ce ti se întâmplă ţie
Specifică toate elementele de identificare al serviciului sau produsului pe care il reclami
Orice informaţie despre produs este importanta. De exemplu: seria, modelul
Specifică exact ce doreşti si cat timp eşti dispus să aştepţi
Asigură-te că datele plângerii sunt corecte. Dacă este necesar consultă încă o dată instrucţiunile de utilizare
Ataşează copii ale tuturor documentelor referitoare la problema in cauză. Păstrează câte o copie a fiecărui document pe care îl trimiţi si Atenţie! NU trimite niciodată originalele

Despre Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania

Pentru orice alte întrebări şi răspunsuri, sau pentru obţinerea studiului, contactaţi departamentul de PR la numerele de telefon: 021.315.71.49 sau e-mail: ccib@apc-romania.ro, www.apc-romania.ro


021.315.71.49
0722.653.210
relatiipublice@apc-romania.ro