DE ASTAZI TELEFONUL COPILULUI RASPUNDE LA “116 111”

BUCURESTI - 1 octombrie 2008

Comunicat tip General in Social

Numarul „116 111”, gestionat de Asociatia Telefonul Copilului si Romtelecom, a devenit functional la nivel national incepand cu 1 octombrie. 116 111 inlocuieste vechiul numar 0800 8 200 200 si continua sa ofere sprijin tuturor copiilor aflati in dificultate. Numarul poate fi apelat gratuit din reteaua Romtelecom.

„116 111 ramane prietenul bun al copiilor, asa cum a fost timp de sapte ani 0 800 8 200 200. Cu sprijinul 116 111 vietile celor mici, a caror copilarie este umbrita de abuzuri sau de probleme de natura sociala sau educationala, pot intra pe un fagas normal,”, a declarat Catalina Florea, Director Executiv, Asociatia Telefonul Copilului.

Cu sprijinul Romtelecom, linia verde 0800 8 200 200 va functiona in paralel cu numarul unic european de urgenta pentru copii de-a lungul a 12 luni, apelurile fiind directionate in aceasta perioada catre 116 111. Romania este a treia tara din Europa, dupa Cehia si Ungaria, in care numarul unic european de urgenta pentru copii a devenit functional, conform Child Helpline International (CHI), organizatia internationala care reuneste toate serviciile „telefonul copilului” din Europa.

Prin intermediul 116 111, oferit gratuit in reteaua Romtelecom, Asociatia Telefonul Copilului va continua sa ofere sprijin atat copiilor care au nevoie de ingrijire si protectie, copiilor afectati de abuzurile in familie, cat si parintilor care au nevoie de consiliere, prin directionarea problemelor semnalate de acestia, catre diverse institutii si organizatii in masura sa le ofere solutii. De asemenea, apeland acest numar, copiii vor putea beneficia de consiliere din partea unui personal specializat, care le va oferi sprijin in depasirea problemelor de ordin social, psihologic si educational cu care acestia se confrunta. Din momentul infiintarii si pana in prezent, la Telefonul Copilului s-au primit aproximativ 1,5 milioane apeluri semnaland diferite situatii de abuz asupra copiilor, dintre care cateva zeci de mii de cazuri valide. Numai in 2008 au fost identificate peste 600 de cazuri valide. Statisticile arata ca in peste 66% din cazuri, abuzurile au loc in familie, iar cele mai multe abuzuri raportate vizeaza molestarea fizica, neglijenta, cazurile de cersetorie sau abuz emotional.

In luna iulie 2008, companiei Romtelecom, in parteneriat cu Asociatia Telefonul Copilului, i-a fost acordata de Autoritatea Nationala pentru Comunicatii (fosta ANRCTI) licenta pentru implementarea si asistenta functionarii numarului unic european de urgenta pentru copii, 116 111. Numarul european armonizat a fost alocat incepand cu 2007 in alte 10 tari membre ale CHI: Finlanda, Portugalia, Suedia, Grecia, Danemarca, Bulgaria, Germania, Irlanda, Slovacia si Polonia.

Despre Asociatia Telefonul Copilului

Telefonul Copilului este un serviciu telefonic de informare şi consiliere gratuit, unic la nivel naţional, specializat în domeniul protecţiei copilului. Telefonul Copilului este o iniţiativă de responsabilitate socială, dezvoltată datorită nevoilor de informare şi consiliere atât ale copiilor cât şi ale pârinţilor în vederea cunoaşterii şi respectării drepturilor copilului în România. Serviciul a fost înfiinţat în anul 2001 sub titulatura Linia Verde pentru Protecţia Copilului şi a fost promovat prin campaniile 'Casa de Copii nu e acasă' şi 'Drepturile copilului sunt lege', ambele fiind finanţate de Uniunea Europeană, prin programul PHARE. Deşi iniţial a fost conceput ca instrument de monitorizare al acestor campanii, numărul foarte mare de apeluri şi implicit de cazuri semnalate a confirmat utilitatea socială a acestui serviciu ceea ce a condus la permanentizarea liniei telefonice speciale. În prezent, Telefonul Copilului îşi derulează activitatea ca serviciu al organizaţiei neguvernamentale independente Asociaţia Linia Verde pentru Protecţia Copilului.

Telefonul Copilului este la dispoziţia copiilor şi părinţilor 7 zile din 7, între orele 08.00-20.00, iar printre serviciile oferite se numără: informarea şi consilierea cu privire la promovarea şi respectarea drepturilor copiilor, dar şi îndrumarea către instituţiile în măsură să acorde asistenţa necesară fiecărui caz. În afară de personalul de specialitate, care include şi un avocat specializat în domeniul protecţiei copilului, de curând au fost implicaţi în activitatea desfăşurată în cadrul serviciului şi voluntari, studenţi ai Facultăţii de Asistenţă Socială şi ai Facultăţii de Teologie, care sunt instruiţi şi îndrumaţi permanent de membrii cu vechime ai Asociaţiei.

Un număr total de 1.456.761 apeluri a fost înregistrat de Telefonul Copilului în perioada 22 noiembrie 2001 – 30 septembrie 2008, iar dintre acestea au fost identificate 17.434 de cazuri care au necesitat interventia imediata a institutiilor abilitate.

Florea Catalina, Director Executiv, Tel / Fax: 021 413 00 11, Mobil: 0740 111 468
telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/asociatia-telefonul-copilului/de-astazi-telefonul-copilului-raspunde-la-116-111