La telefonul copilului, fiecare apel PIERDUT reprezintă o şansă PIERDUTĂ

BUCURESTI - 13 ianuarie 2010

Comunicat tip General in Social

Anul 2009 a adus Asociaţiei Telefonul Copilului o creştere de 74,8% a numărului cazurilor înregistrate, comparativ cu anul 2008. A apărut astfel nevoia de a prelua tot mai multe apeluri la linia de asistenţă destinată copiilor 116 111, ceea ce a determinat Asociaţia Telefonul Copilului să lanseze campania PIERDUT. Acest demers îşi propune să sprijine organizaţia în adunarea fondurilor necesare pentru a întări capacitatea logistică şi umană a acesteia de a trata cât mai multe cazuri.

Campania PIERDUT se va derula în perioada 01 ianuarie – 31 martie 2010. Orice persoană care doreşte să se implice activ în susţinerea campaniei, poate să trimită un sms la 874 (număr apelabil din reţelele Cosmote, Orange, Vodafone, serviciu oferit gratuit; nu se percepe tva) şi va dona 2 euro. Cu un efort minim, dar susţinut de cât mai multe persoane, Asociaţia Telefonul Copilului va putea comunica şi va putea să ajungă la toţi copiii care caută sprijin la 116 111.

„Utilitatea serviciului telefonul copilului, oferit de Asociaţia Telefonul Copilului, este an de an reconfirmată de numărul mare al apelanţilor. Telefonul copilului a reuşit să devină o resursă esenţială pentru copiii din România, atunci când cei mici doresc să apeleze 116 111, un serviciu gratuit, confidenţial şi de încredere. Lansăm astăzi campania Pierdut pentru ca noţiunea de „apel pierdut” să nu rămână valabilă şi atunci când vorbim despre telefonul copilului”, a declarat Cristina Liberis, Preşedinte, Asociaţia Telefonul Copilului.

„Radio Romania s-a alăturat întotdeauna iniţiativelor sociale de acest gen, care vin în sprijinul românilor şi în apărarea drepturilor acestora. De aceea, susţinem cu bucurie şi entuziasm proiectul Asociaţiei Telefonul Copilului, atât datorită seriozităţii cu care această echipă abordează campaniile, dar şi datorită tradiţiei de colaborare pe care instituţiile noastre au consolidat-o în timp. Ne dorim să transformăm „telefonul copilului” într-un fenomen social la nivel naţional, pentru a veni în sprijinul copiilor care au nevoie de ajutor, şi să contribuim la promovarea campaniei “PIERDUT” care, sperăm, va avea un ecou major în rândul ascultătorilor din întreaga ţară”, a declarat doamna Maria Ţoghină, Preşedinte Director General Societatea Română de Radiodifuziune.

În anul 2009, Asociaţia Telefonul Copilului a răspuns, la 116 111, unui număr de 5.297 de cazuri, înregistrând astfel o creştere de 74,8% faţă de anul 2008.

Cele mai multe cazuri au fost înregistrate din regiunea Moldova - 24.70%, urmată de Muntenia – 18.19%, Bucureşti - 17.76%, Transilvania – 16.40%, Oltenia – 9.40%, Dobrogea – 6.38%, Banat – 5.79%, iar pentru 1.38% dintre cazuri nu ne-a fost relatată regiunea. Mediul cel mai frecvent raportat este cel rural, în 58,63% dintre cazuri.

4.255 de cazuri au fost sesizate de adulţi – dintre care 70,6% femei şi 29,4% bărbaţi. În 1.042 dintre cazuri apelanţii au fost copii, înregistrându-se în acest sens o creştere de 174,9% faţă de anul precedent. Un procentaj de 54% dintre apelanţii copii au fost fete, iar 46% au fost băieţi.

Conform bazei de date a Asociaţiei Telefonul Copilului, cele mai multe cazuri înregistrate în anul 2009 se referă la abuzuri asupra copiilor. Au fost semnalate 828 de astfel de cazuri, semnificând o creştere îngrijorătoare de 179,7% faţă de anul 2008. Dintre acestea 38,5% se referă la neglijare, 25,8% la molestare fizică, 16,1% au fost sesizări privind exploatarea copilului prin muncă, 9,4% sunt cazuri de copii obligaţi să practice cerşetoria, restul de 10,2% reprezentând alte tipuri de abuz. O statistică tristă se referă la faptul că, în 85% dintre cazuri mediul de abuz este familia – unul dintre părinţi sau chiar ambii. Cele mai multe cazuri de abuz au fost înregistrate din regiunea Moldova – 27.65%, iar regiunea cu cele mai puţine cazuri de abuz sesizate la 116 111 este Banat – 6.11%.

Solicitările de consiliere juridică au înregistrat în anul 2009 un număr de 756 de cazuri: consiliere juridică pentru cazuri specifice - 34,2% (ex: încredinţarea copilului, ordonanţa preşedinţială, recunoaşterea paternităţii, programul de vizită şi menţinerea legăturilor personale cu copilul, nerespectarea hotărârii judecătoreşti, audierea minorului în instanţă, pensie alimentară, repatriere), consiliere juridică - drepturi mama – copil – 27,25% (ex: indemnizaţia de creştere a copilului până la implinirea vârstei de 2 ani, alocaţia de stat, înregistrarea tardivă, negarea paternităţii, certificat de naştere, carte de identitate, informaţii despre drepturile copilului ), consiliere juridică - drepturi sociale – 25,20% (ex: alocaţie complementară/ monoparentală, venit minim garantat, alocaţia de plasament, drtepturile copilului cu nevoi speciale, alocaţia de hrană pentru copiii aflaţi în asistenţă maternală, pensie de urmaş) şi alte tipuri de consiliere juridică – 13,35% (ex: tutela, plasament, părăsirea ţării cu un minor, decădere din drepturile părinteşti).

În anul 2009, beneficiarii serviciului telefonul copilului 116 111 s-au adresat şi cu noi probleme din spectrul consilierii psihologice: nevoia de comunicare a copiilor, întreruperea cursurilor şcolare, relaţia părinte – copil, tulburări de comportament în rândul copiilor, în total înregistrându-se 400 de astfel de cazuri.

Campania PIERDUT a fost iniţiată ca urmare a numărului din ce în ce mai mare de solicitări şi a nevoilor beneficiarilor copii de a comunica, de a fi sprijiniţi şi îndrumaţi atunci când se află în dificultate. Demersul îşi propune să sprijine Asociaţia Telefonul Copilului în adunarea fondurilor necesare pentru a întări capacitatea organizaţiei de a prelua cât mai multe apeluri.

Contăm şi în cazul acestei campanii pe sprijinul reprezentanţilor mass media şi le mulţumim tuturor pentru asigurarea constantă a vizibilităţii numărului în rândul copiilor şi părinţilor, ceea ce a facilitat tratarea cât mai multor cazuri de încălcare a drepturilor copilului.

Despre Asociatia Telefonul Copilului

Asociaţia Telefonul Copilului este o organizaţie neguvernamentală, non-profit, activă în domeniul protecţiei drepturilor copilului. 7 zile din 7, între orele 08.00-20.00, Asociaţia Telefonul Copilului pune la dispoziţia copiilor şi părinţilor linia de asistenţă gratuită, unică la nivel european, 116 111, specializată în domeniul protecţiei copilului. Apelul către 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom şi Cosmote.Un număr total de 1.494.612 de apeluri a fost înregistrat de Asociaţia Telefonul Copilului în perioada 21 noiembrie 2001 – 31 decembrie 2009, iar dintre acestea au fost identificate 26.570 de cazuri valide.


Pentru informaţii detaliate legate de Asociaţia Telefonul Copilului şi activitatea acesteia, vă rugăm să ne contactaţi la numerele de telefon: 021 413 00 11 / 0740 111 468 sau la adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro.
telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/asociatia-telefonul-copilului/la-telefonul-copilului-fiecare-apel-pierdut-reprezinta-o-sansa-pierduta