Telefonul copilului 0800 8 200 200

BUCURESTI - 3 august 2007

Comunicat tip General in Social

NUMĂRUL DE APELURI CARE SEMNALEAZĂ ABUZURI ASUPRA COPIILOR S-A DUBLAT ÎN URMA CAMPANIEI NAŢIONALE DE PROMOVARE A TELEFONULUI COPILULUI 0800 8 200 200

Campania naţională de promovare a Telefonului Copilului 0800 8 200 200 în şcoli, licee şi centre de plasament, desfăşurată în perioada octombrie 2006 – iulie 2007 de Asociaţia Linia Verde pentru Protecţia Copilului, a avut ca rezultat creşterea semnificativă a numărului de apeluri prin care atât adulţi, cât şi copii semnalau cazuri de abuz asupra copiilor. Astfel, în această perioadă, a fost înregistrat un număr de aproape 22 000 de apeluri. Dintre acestea, 756 de cazuri au necesitat intervenţia imediată a instituţiilor abilitate.

Din numărul total de cazuri care au necesitat intervenţia instituţiilor abilitate, peste 70% au fost cazuri de abuz asupra copilului. Cele mai numeroase cazuri de abuz semnalate sunt cele legate de molestare fizică şi abuz emoţional, urmate de cazuri de neglijare, violenţă verbală, discriminare, exploatarea copilului prin muncă, abuz sexual, privare de libertate, trafic de copii.
Cei mai mulţi copii care reclamă astfel de cazuri sunt băieţi, iar din rândul adulţilor sună mai ales femeile. Cele mai multe cazuri au fost primite din sectorul 5 al Capitalei, urmat de sectorul 3 Bucureşti, judeţul Prahova, sectorul 2 Bucureşti, judeţul Timiş şi judeţul Constanţa. În ceea ce priveşte mediul cel mai frecvent în care au avut loc abuzurile semnalate, potrivit apelurilor înregistrate acesta este familia, urmată de şcoală, familia extinsă, spaţiul public, centrul de plasament şi casa de tip familial.

În ceea ce priveşte categoria de vârstă a apelanţilor, 47% dintre aceştia au fost copii, rezultat care relevă faptul că mesajul campaniei a ajuns la publicul ţintă.

Prin lansarea campaniei din toamna trecută, Asociaţia şi-a propus o mai bună promovare a Telefonului Copilului în special în rândul copiilor, principalii beneficiari ai serviciului lansat împreună cu Romtelecom. Odată cu iniţerea campaniei, au fost lansate, cu sprijinul Asociatiei Children’s High Level Group, şi website-ul www.telefonulcopilului.ro, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro, precum şi forumul destinat copiilor, toate aceste modalităţi de comunicare fiind instrumente de sesizare a incălcării drepturilor copiilor. Consilierea prin telefon a fost astfel extinsă prin consiliere prin Internet, mijloc de comunicare utilizat din ce in ce mai frecvent de copii. Pe aceasta cale au fost semnalate cazuri de abuz asupra copilului in scoala, cazuri de copii ai strazii, probleme generate de conflictul intre generatii, solicitari de consiliere juridica.

In vederea rezolvarii cazurilor inregistrate, Asociaţia colaborează cu toate institutiile care sunt implicate in protectia drepturilor copilului, in principal cu Directiile Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului din întreaga ţară, cărora le raportează cazurile înregistrate, în funcţie de domiciliul, respectiv locaţia în care se află solicitantul. La rândul lor, aceste instituţii transmit Asociaţiei rapoarte cu privire la modul în care au gestionat cazurile transmise. Astfel serviciul Telefonul Copilului nu înregistrează doar în mod pasiv sesizările şi solicitările apelanţilor, ci se implică în mod activ în evoluţia şi rezolvarea cazurilor semnalate de aceştia.

Asociaţia multumeşte pe această cale tuturor canalelor mass media care au promovat permanent numarul de telefon gratuit si tuturor celor care, prin umanitatea şi responsabilitatea lor socială au contribuit la obţinerea unor rezultate pe care astăzi la anunţăm cu sentimentul unei misiuni îndeplinite. Au fost alături de noi: Romtelecom, partenerul nostru încă de la începerea activităţii, Asociatia Children’s High Level Group, Cosmote, Ministerul Educaţiei şi Cercetării, Consiliul Naţional al Elevilor, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi partenerii media: Euromedia, Radio Itsy Bitsy, Elevate Media. Fără sprijinul lor nu am fi putut aduce în viata copiilor şi adulţilor care ne-au cerut ajutorul, o rază de speranţă. Le mulţumim şi celor care aleg să îşi acorde o şansă, care spun nu abuzului şi violenţelor, care înţeleg că viaţa lor şi a celor din jur este de nepreţuit. Le mulţumim şi îi asigurăm că vom fi tot timpul alături de ei, la celălalt capăt al firului Telefonului Copilului, aşa cum am fost şi până acum.

“Acestea sunt noi veşti bune pentru România şi sunt onorată să pot sprijini Telefonul Copilului. O societate care investeşte cu responsabilitate în siguranţa şi bună-starea copiilor, investeşte de fapt în viitorul său. Ca parte din procesul său de aderare la Uniunea Europeană, încununat de succes, România a făcut eforturi majore pentru a se adapta la normele sociale europene, care conferă fiecărui individ în parte un set de instrumente prin intermediul cărora să se poată bucura de toate drepturile sale. Extinderea activităţilor Telefonului Copilului subliniază faptul că atât parinţii, cât şi copiii din România îşi cunosc drepturile şi se asigură că acestea le sunt respectate.” – a declarat Excelenţa Sa, Baroana Nicholson de Winterbourne, Membră a Parlamentului European, Membră de Onoare a Asociaţiei Linia Verde pentru Protecţia Copilului şi co-Preşedinte al Children's High Level Group – CHLG, în cadrul conferinţei de presă care a anunţat lansarea campaniei.

„În România e nevoie de Telefonul copilului şi tocmai de aceea Romtelecom susţine acest proiect încă de la înfiinţare. Rezultatele după campania desfăşurată în ultimele luni sunt pozitive, arătând că se consolidează deja o cultură a dialogului în jurul Liniei Verzi, că oamenii au învăţat că pot obţine sprijin sunând la acest număr. Sperăm ca în continuare să putem susţine o şi mai eficientă extindere în zona online a acestei iniţiative, având în vedere că şi Romtelecom se dezvoltă rapid pe parte de Internet şi conţinut digital,” a declarat Cristina Popescu, Director Relaţii Publice, Romtelecom.

”Comunicarea este esentiala, mai ales in acest domeniu, al protectiei drepturilor copilului. Linia Verde si-a castigat un loc binemeritat in peisajul romanesc prin campaniile derulate pina acum. Rezultatele acestora ne-au demonstrat faptul ca beneficiarii serviciilor Telefonului Copilului recunosc sprijinul real pe care il obtin apeland la 0800 8 200 200. Acest serviciu trebuie dezvoltat si promovat astfel incit toti copiii sa cunoasca modalitatile prin care pot primi consiliere,” a declarat Cristina Liberis, membru fondator şi Preşedinte al Consiliului Director al Asociaţiei.

Despre Asociatia Telefonul Copilului

Telefonul Copilului 0800 8 200 200 este un serviciu telefonic de informare şi consiliere gratuit, unic la nivel naţional, specializat în domeniul protecţiei copilului. Telefonul Copilului este o iniţiativă de responsabilitate socială, dezvoltată datorită nevoilor de informare şi consiliere atât ale copiilor cât şi ale pârinţilor în vederea cunoaşterii şi respectării drepturilor copilului în România. Serviciul a fost înfiinţat în anul 2001 sub titulatura Linia Verde pentru Protecţia Copilului şi a fost promovat prin campaniile 'Casa de Copii nu e acasă' şi 'Drepturile copilului sunt lege', ambele fiind finanţate de Uniunea Europeană, prin programul PHARE. Deşi iniţial a fost conceput ca instrument de monitorizare al acestor campanii, numărul foarte mare de apeluri şi implicit de cazuri semnalate a confirmat utilitatea socială a acestui serviciu ceea ce a condus la permanentizarea liniei telefonice speciale. În prezent, Telefonul Copilului îşi derulează activitatea ca serviciu al organizaţiei neguvernamentale independente Asociaţia Linia Verde pentru Protecţia Copilului.

Telefonul Copilului este la dispoziţia copiilor şi părinţilor 7 zile din 7, între orele 08.00-20.00, iar printre serviciile oferite se numără: informarea şi consilierea cu privire la promovarea şi respectarea drepturilor copiilor, dar şi îndrumarea către instituţiile în măsură să acorde asistenţa necesară fiecărui caz. În afară de personalul de specialitate, care include şi un avocat specializat în domeniul protecţiei copilului, de curând au fost implicaţi în activitatea desfăşurată în cadrul serviciului şi voluntari, studenţi ai Facultăţii de Asistenţă Socială şi ai Facultăţii de Teologie, care sunt instruiţi şi îndrumaţi permanent de membrii cu vechime ai Asociaţiei.

Un număr total de 1.447.587 apeluri a fost înregistrat de Telefonul Copilului în perioada 22 noiembrie 2001 – 31 iulie 2007, iar dintre acestea au fost identificate 16.487 de cazuri care au necesitat interventia imediata a institutiilor abilitate.

Catalina Florea - 021 413 00 11 / 0740 111 468
telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/asociatia-telefonul-copilului/telefonul-copilului-0800-8-200-200