Ce au vandut si cumparat romanii in 2012?

BUCURESTI - 10 ianuarie 2013

Comunicat tip Produse / Servicii in Auto, Social, Imobiliare

Romanii au folosit in 2012 site-urile de anunturi in special pentru a vinde masini, imobiliare, electronice dar si produse care se incadreaza in categoriile moda si frumusete, pentru copii, casa si gradina, sau pentru a-si promova serviciile pe care le ofera (meditatii, reparatii, servicii cosmetice…)

Ce au vandut si cumparat romanii in 2012?

Si piata anunturilor prezinta o sezonalitate proprie, de-a lungul anului putand fi observate tendinte de crestere pe fiecare categorie de anunturi: in toamna, odata cu inceperea studiilor creste interesul pentru inchirieri, in special in centrele universitare, in sezonul rece, se cauta anvelope de iarna sau echipamente sportive, in domeniul electronice, apar cautari noi odata cu lansarea de noi produse…

In ceea ce priveste comportamentul romanilor pe site-urile de anunturi, majoritatea apeleaza la acestea  atunci cand vor sa vanda ceva. Sunt preferate bineinteles site-urile mari, cu brand puternic, datorita numarului de potentiali cumparatori pe care il asigura ( Mercador.ro are lunar aprox. 5 milioane de vizite), ajutand astfel vanzatorul sa vanda produsul in cel mai scurt timp.  

Pentru cumparatori, oportunitatea de a cumpara produse prin intermediul unui site de anunturi gratuite, contactand vanzatorul, tine in principal de pretul produselor oferite, fiind vorba in special de produse second hand sau produse noi, nefolosite dar pe care proprietarul doreste sa le valorifice. De asemenea  cei aflati in postura de cumparatori folosesc uzual site-uri de anunturi, pentru a ajunge la anunturi imobiliare postate direct de proprietari, la anunturi auto sau la anunturi electronice second hand.  

In 2012, cumparatorii interesati sa isi achizitioneze sau sa isi schimbe masina au putut accesa pe Mercador.ro un numar crescut de anunturi (peste 100 000), si datorita colaborarii cu cel mai mare site de anunturi auto din Romania, Autovit.ro. In aceasta categorie, au existat 2 cresteri importante, in ceea ce priveste numarul de anunturi postate pe site, la sfarsitul verii si in ultimele luni ale anului, iar Mercador.ro a devenit una din sursele citate frecvent, in momentul in care cauti masina pe internet.

Pentru cei interesati de achizitionarea unei locuinte, a unui teren sau de  inchirierea unui spatiu de birouri, 2012 a adus aprox. 100 000 anunturi imobiliare postate atat de agentii dar si de proprietari (intr-o pondere asemanatoare, aspect apreciat de catre cumparatorii care vor sa negocieze direct cu proprietarii). Principala crestere a acestui tip de anunturi a avut loc la inceputul toamnei.

In ceea ce priveste electronicele, in 2012 s-au vandut cel mai mult prin intermediul anunturilor telefoanele si laptopurile (in proportie de peste 60%) insa pe Mercador.ro, in aceasta categorie, pot fi gasite si anunturi de camere foto si video, sisteme audio si video sau electrocasnice.

Anunturile care pot fi postate pe Mercador.ro (in limita termenilor si conditiilor) nu se limiteaza la aceste categorii, vizitatorii site-ului putand gasi  de la animale de companie, la pitici de gradina, scaune auto pentru copii, mobilier de epoca si multe altele la care nici nu te-ai gandi..

Mercador.ro este unul din cele mai mari site-uri de anunturi generaliste din Romania si face parte din Allegro Group Romania, alaturi de Autovit.ro, Fashiondays.ro, Compari.ro.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/aukro-romania/ce-au-vandut-si-cumparat-romanii-in-2012