Campionatul Naţional de Off-road – Cupa Clujului Taubenreuther Transsylvania 2014

Muntele Baisorii - 8 septembrie 2014

Comunicat tip General in Auto, Monden / Lifestyle, Sport

Live site

Ediţia a XIII-a a Campionatului Național de Off-road – Cupa Clujului Taubenreuther Transsylvania, desfăşurată între 28-31 august 2014, în stațiunea Muntele Băișorii, a fost o nouă confirmare a unui lucru deja bine ştiut: Duster face faţă cu brio unei competiţii în care concurează cu adevăraţi monştri.

Campionatul Naţional de Off-road – Cupa Clujului Taubenreuther Transsylvania 2014

Ziua 1. Marea confruntare.

După drumul lung Bucureşti-Cluj, parcurs pe timpul nopţii, ne-am trezit la ora 06:30 pentru pregătirea maşinii: verificarea uleiului, lichidului, presiunii la anvelope şi alte detalii tehnice necesare. În maximum 4 ore, eram deja în coloana spre start. După numai jumătate de oră, am intrat într-o pădure şi am întâlnit primele semne de off-road: drum forestier plin de pietre, dimensiuni variabile, uneori ajungând până la 0,5 m. Nu după multe poziţii, am ajuns din urmă două echipaje care mergeau grupat pe un traseu plin de coborâri pe pietriş, S-uri şi U-uri. Având în vedere că viteza noastră era superioară, colegii concurenţi ne oferă poziţiile.

Frumuseţile naturale ale Clujului se puteau observa de pe coama pe care Dusterul o parcurgea în trombă. Traseul era întrerupt doar de oi sau de poziţiile cu „Deschide/Închide poarta”. După ce intrăm în pădure şi întâlnim poziţia de „copilot jos”, ajungem şi la primul azimut. Confirmăm poziţia şi continuăm traseul care avea tot mai multe bălţi, buşteni căzuţi sau pietre fixate în mijlocul drumului.

A urmat încercarea de a depăşi un echipaj Land Cruiser în spatele căruia am stat o perioadă lungă de timp. Însă, în astfel de competiţii, nu ai parte mereu de fairplay, iar echipajul nu a vrut să ne lase să îl întrecem. Nu ne blocăm de acest impediment, ci continuăm prin pădure, ocolim pietrele întâlnite şi modificăm poziţia unui buştean de cca 20 m. La ora 14:40 ne clasam pe locul 5. Un loc pentru care am muncit din plin.

După o masă bine meritată, plecăm spre parcul unde eram aşteptaţi de asistenţă. Pe lângă plinul de combustibil necesar, ni s-a spălat şi polişat maşina, iar una dintre roţi, un pic avariată de o piatră întâlnită pe drum, a fost schimbată.

Ziua 2. Aventura continuă.

Cea de-a doua zi a început cu o limitare de viteză de 25 km/h, după care intrăm din nou în pădure, unde ne aştepta o poiană cu drumuri slab vizibile, iar a doua poziţie, nefiind confirmată, ne reorientăm spre un drum abrupt. Parcurgem traseul impecabil, după care ajungem din nou echipajul de care am amintit mai sus, care a dovedit aceeaşi lipsă de fairplay.

Pe deasupra, am rămas şi fără 4X4. Întindem troliul, tragem maşina pe teren drept şi, în timp ce am întors pentru a ne poziţiona pentru urcare, am revenit pe 4X4. Eliberăm zona de un buştean  şi apoi, în trombă spre urcare, având un unghi de urcare mare, a fost necesară o a doua încercare.

Din acest punct, totul s-a desfăşurat cu o viteză mult mai mică pentru a proteja motorul de un eventual şoc ce putea determina un abandon nedorit. Înaintăm cu o mare dorinţă de a ne păstra un loc cât mai bun în clasament. Pe pajiştea alpină, ajungem la un CP unde primim indicaţii ajutătoare.

Când credeam că totul se aşezase, o nouă surpriză: nu mai băteau poziţiile. Prin urmare, suntem nevoiţi să întoarcem şi să reluăm, ajungem la un pod slab vizibil. După atâtea obstacole, trecem linia de final, unde eram asteptaţi cu un gulaş.

Ziua 3. Sau Trialul.

Am observat cu plăcere că locul 5 pe care îl ocupasem în prima zi nu a fost devansat datorită ieşirilor din traseu şi a depunctării altor echipaje. Intrăm, astfel, în trial a 5-a echipă în uralele publicului ce susţinea maşina naţională.

Executăm prima parte a traseului fără probleme, după care, la o încrucişare de punţi, Dusterul nu a vrut să mai înainteze. A urmat troliu, iar după 0.5 km de tractare, Dusterul a fost din nou pe roţi. Avansăm în trombă şi, aproape de ieşirea din traseu, am avut încă un mic impediment cauzat de suprafaţa  foarte alunecoasă. Ultima lansare, prinderea în centuri şi ieşirea din traseu în aplauzele publicului.

Au avut loc, ulterior, sesiunea de premiere, schimbarea anvelopelor şi inspecţia tehnică la care nu au fost observate probleme la maşină.

La finalul acestei competiţii, am rămas cu trei concluzii pe care vi le împărtăşim şi vouă cu drag:

    - Pentru obţinerea unui loc pe podium este necesară pregătirea temeinică a maşinii;
    - Orientarea şi menţinerea în traseu  sunt două elemente esenţiale;
    - Colaborarea pilot-copilot face diferenţa în multe situaţii dificile.

 Ne bucurăm că am participat la acest campionat şi ne auzim în curând cu o nouă aventură,

Echipa Duster 4X4 Everyone

Taguri: Daciadacia dusterduster 4x4
Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/automobile-dacia/campionatul-national-de-off-road-cupa-clujului-taubenreuther-transsylvania-2014