'Urbanizeaza-te' (si prin consultanta)

BUCURESTI - 31 martie 2008

Comunicat tip General in Afaceri

Programul BERD / BAS de finantare a consultantei in afaceri anunta incheierea unui nou proiect de succes in domeniul consultantei in comunicare, avand ca beneficiar firma care detine site-ul metropotam.ro.

Programul Business Advisory Services Romania si Knopad Software, compania condusa de Dragos Novac care detine site-ul www.metropotam.ro, au desfasurat recent o un proiect de consultanta in comunicare realizat de Graffiti BBDO.

Metropotam.ro este un website interactiv despre evenimente, locuri si intamplari din Bucuresti, care ofera continut exclusiv original. La mijlocul anului 2007, la un an de la lansare si fara sa se investeasca in publicitate, Metropotam inregistra deja 100.000 vizite si 300.000 afisari pe luna. Totusi, echipa de management a considerat necesar un efort suplimentar pentru a asigura o crestere durabila a popularitatii site-ului si a atractivitatii acestuia pentru clientii de publicitate online.

In iulie 2007, echipa antreprenoriala a initiat o campanie de pozitionare si comunicare a brandului Metropotam. Firma de consultanta aleasa a fost Graffiti BBDO, prima agentie de publicitate din Romania, afiliata la reteaua BBDO din 1992. Cu o echipa 100% romaneasca, Graffiti BBDO ofera servicii integrate de comunicare, de la strategie la implementare, si a castigat in ultimii cinci ani peste 45 premii nationale si internationale.

Proiectul realizat pentru Knopad Software a inceput cu o analiza a industriei online locale si a pozitionarii brandului Metropotam. S-au stabilit obiectivele legate de brand: grad inalt de notorietate in randul brandurilor online; perceptie de brand premium; asocierea in perceptia utilizatorilor drept 'cel mai bun ghid de evenimente al Bucurestiului'; dezvoltarea de extensii de brand incepand cu anul 2008. Echipa de consultanta a realizat o cercetare asupra publicului-tinta si a analizat arhitectura marcii Metropotam, sloganul - 'Urbanizeaza-te!' - si stilul comunicarii. In continuare, a fost dezvoltata o strategie de comunicare a brandului si s-a realizat un set de concepte creative neconventionale pentru cluburi, baruri, metrou. Incepand cu noiembrie 2007, au fost amplasate afise Metropotam in 50 locatii si in trenurile de pe linia de metrou IMGB-Pipera. Implementarea strategiei va continua cu bannere online, cu o noua campanie la metrou si activitati asociate unor evenimente care vor avea loc in Bucuresti in acest an.

'Intr-o industrie online in dezvoltare, dar in care - din motive predominant financiare - inca destul de putini antreprenori utilizeaza servicii de consultanta pentru a-si imbunatati sansele de avea o crestere solida, ne bucuram ca am putut oferi sprijin financiar si de know-how pentru dezvoltarea marcii Metropotam' - spune Camelia Dragoi, Directorul National al Programului BAS Romania.

Rezultatele concrete ale proiectului cofinantat de Programul BAS nu au intarziat sa apara: ca urmare a cresterii notorietatii brandului, popularitatea site-ului Metropotam a crescut vizibil, inregistrandu-se in Februarie 2008 peste 200.000 vizite si 500.000 afisari.

Dragos Novac, CEO al Knopad Software, declara 'Am stiut inca de la inceputurile Metropotam ca unul din avantajele noastre competitive pe termen lung va fi brandul si am dezvoltat afacerea avand 'metropotamul' drept una din valorile de baza. Aceasta campanie este un pas natural in comunicarea neconventionala si care respecta valorile brandului si ale afacerii noastre.' Catalina Cernica, Managing Director al Graffiti BBDO, completeaza 'Proiectul Metropotam a insemnat pentru Graffiti BBDO oportunitatea unei cunoasteri mai profunde a comunicarii interactive si digitale. Dincolo de o relatia normala client-consultant, am avut mult de invatat de la Metropotam.'

Programul Business Advisory Services (BAS), administrat de Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare si finantat in Romania de Guvernul Austriei, functioneaza in Romania de peste un an si a cofinantat peste 50 de proiecte de consultanta in valoare totala de peste 650.000 Euro, efectuate de firme de consultanta romanesti pentru beneficiari locali. Programul BAS va functiona in Romania cel putin inca doi ani, timp in care va continua sa faciliteze utilizarea serviciilor de consultanta de catre companii mici si mijlocii din cele mai variate industrii.

Despre BAS

Programul BERD / BAS ofera IMM-urilor romanesti cofinantari nerambursabile pentru proiecte de consultanta efectuate de firme locale.
Camelia Dragoi
Programul BERD / BAS Romania
office@basromania.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/bas/urbanizeaza-te-si-prin-consultanta