"Ai carte, ai parte" se aplica și la optimizarea SEO?

Drobeta Turnu-Severin - 17 martie 2017

Comunicat tip Produse / Servicii in Media / Publicitate

Pe scurt, răspunsul este un mare DA. Dar de ce este atât de important să aveți un expert SEO care să facă aceasta muncă in loc să te ocupi singur sau să ai un angajat nespecialist, sau chiar un prieten care susține că "am mai făcut și la mine pe site"?

optimizare

optimizare

 Iepurele și broasca țestoasă. Încet, încet se câștigă cursa lungă! 

Aesop

Pentru cei care vor să obțină rezultate bune online este absolut necesar ca site-ul sa fie ușor de găsit cât mai des posibil. Cum numărul site-urilor crește în fiecare zi și algoritmul Google este modificat periodic, munca SEO devine și mai grea dar și mult mai benefică când este bine făcută. Penalizările Google sunt foarte costisitoare din punct de vedere financiar cât și al timpului investit.  .

 

Google este de departe motorul de căutare cel mai folosit în lume în acest moment iar algoritmul lor a evoluat mult in ultimii 10 ani. Cele mai importante modificări au fost implementate prin "Caffeine" în 2010, "Panda" în 2011, "Penguin" în 2012, "Phantom" în 2013, "Pigeon" în 2014 și "Possum" în 2016. Pe lângă aceste schimbări majore ale algoritmului de căutare, multe alte schimbări au fost efectuate și care au schimbat ordinea rezultatelor pentru multe site-uri. Diferența intre a fi pe prima pagină sau a fi pe a doua este foarte mare; 94% din vizualizări sunt obținute de site-urile de pe prima pagina Google. 

Hai să ne uitam la un exemplu concret. Ai investit 1000€ pentru construcția site-ului pentru a vinde un produs de 100€, și investesti încă 1000€ pentru optimizarea SEO și a fi pe primul loc in rezultatele Google pentru un cuvânt cheie care este căutat de 10000 de ori pe luna; în acest fel, îți recuperezi investiția în aproape 6 luni. În schimb, dacă ai investit 100€ pentru optimizarea SEO și ești pe locul 10 în rezultatele Google; îți vei recupera investiția în cam 41 de luni. 

Felul în care este făcută promovarea online are un mare impact asupra eficacității investiției. Folosind tehnicile "white hat" pentru a mari traficul unui site durează mai mult timp pentru a ajunge la rezultatele dorite în schimb, pe termen lung sunt mult mai rezistente la schimbările algoritmului. Deși, tehnicile "black hat" pot da rezultate rapide, utilizarea lor creste în același timp și riscul de a fi penalizat de Google sau de a pierde link-urile în cazul în care site-urile folosite dispar. Un expert in optimizare SEO precum Bavali Expert te poate ajuta foarte mult și te poate îndruma în modalitatea corecta de a proceda. 

Tehnicile white hat se refera la construirea de link-uri pe diferite bloguri, prin distribuții organice de către vizitatori pe alte site-uri a conținutului prezentat, prin conținut de referință care este relevant si bine prezentat și preluat de către alte site-uri, și prin buna organizare a site-ului. În acest mod, durează mai mult creșterea traficului însă este mult mai greu pentru un competitor să revină din urmă sau să depășească. Prin evoluția motoarelor de căutare, poziția site-urilor de referință și bine optimizate din punct de vedere SEO nu face decât sa crească.

Dacă revenim la exemplul de mai sus și propunem un efort de 100€ pe lună pentru promovarea online întrucât durează 3 luni pentru a crește cu doua poziții în rezultatele Google avem următoarele rezultate la aceleași cuvânt cheie cu 10000 de căutări pe luna:

 

Luna

Pozitie Google

Vizualizari

Total Investitie

Total Venituri

0

20

27

0€

2.7€

3

18

29

300€

8.1€

6

16

39

600€

16.8€

9

14

57

900€

28.5€

12

12

85

1200€

45.6€

15

10

271

1500€

71.1€

18

8

347

1800€

152.4€

21

6

505

2100€

256.5€

24

4

773

2400€

408€

27

2

1696

2700€

639.9€

30

1

3435

3000€

1670.4€

33

1

3435

3000€

2700.9€

Acest simplu exemplu ilustrează foarte bine puterea de creștere în timp a veniturilor în funcție de poziția in rezultatele Google dar și timpul care trebuie investit pentru a avea rezultate durabile. 

Un expert in optimizarea SEO va ajuta enorm prin analiza cuvintelor cheie pe care trebuie să vă focalizați și care se pot câștiga cel mai ușor. Daca nu aveți un plan bine structurat și unde puteți să vedeți posibilele rezultate atât ca și timpul necesar pentru a le obține, este foarte probabil să irosiți un timp enorm care ar fi mult mai bine investit în creșterea firmei și optimizarea funcționării ei. 

In general, planul unui bun specialist SEO este bazat pe fabula lui Aesop, Iepurele și broasca țestoasă. Încet, încet se câștigă cursa lungă!