De ce difera pretul de la o firma de SEO la alta?

Drobeta Turnu-Severin - 19 aprilie 2017

Comunicat tip Produse / Servicii in Media / Publicitate

Definitia SEO arata astazi mult mai complexa decat acum cativa ani. In prezent, o planificare SEO obisnuita include optimizare social-media, content marketing, analiza/cresterea conversiilor, precum si alte servicii de marketing online.

servicii optimizare seo

servicii optimizare seo

Asadar, atunci cand un client alege o firma SEO, el trebuie sa se asigure in primul rand ca aceasta include in pret cel putin serviciile de baza care sa ii asigure un start bun pentru site.

In SEO nu exista standarde de pret. Aceasta este realitatea si inseamna ca cineva poate pretinde ca face SEO pentru orice suma gaseste de cuviinta sa ceara clientului. De obicei se intampla acest lucru atunci cand o firma nu ofera planuri, cum ar fi cele lunare, sau pachete de “search engine optimization” care sa aduca rezultate concrete pe anumite perioade de timp.

Politica de transparenta recomanda firma. Fiecare companie ar trebui sa isi expuna planurile SEO, bine detaliate in functie de pretul cerut. Daca nu se intampla acest lucru, este un semnal ca ar fi bine pentru client sa caute in alta parte. O firma cu activitate transparenta isi va publica online atat preturile pe servicii, cat si un ghid pentru client, astfel incat acesta sa faca alegeri in deplina cunostinta de cauza si sa fie sigur ca nu exista costuri ascunse pentru ceea ce primeste.

Preturile serviciilor SEO difera peste tot in lume, asa ca cel interesat de achizitie trebuie sa invete ce reprezinta fiecare tip de serviciu si ce impact ar putea avea asupra evolutiei site-ului sau afacerii sale. Procesul din spatele unei campanii SEO puternice include nenumarate metode si strategii, iar SEO, ca tot, este permanent imbunatatit astfel incat sa se adapteze upgradarilor din algoritmurile motoarelor de cautare. O firma care cunoaste aceasta realitate trebuie sa fie intotdeauna la curent cu cele mai bune practici in domeniu.

Un pret mic nu inseamna intotdeauna un raport calitate/pret corect. Sunt de evitat firmele care ofera un singur plan/pachet considerat potrivit pentru toate afacerile, dar si firmele care stabilesc preturi ridicate si inflexibile, care nu tin cont de nevoile clientilor. Exista cel putin 50 de elemente care trebuie urmarite in cadrul procesului SEO, asadar ar trebui sa existe mai multe combinatii ale acestora, oferite in pachete cu preturi diferite, in functie de solicitarile clientilor. De obicei firmele taxeaza clientii in functie de marimea site-ului, adica a numarului de pagini, dar mai important este sa se tina cont de ceea ce este nevoie pentru ca acel site sa evolueze.

Avand in vedere ca exista atat de multi furnizori de servicii de optimizare SEO, dintre care unii sunt incepatori, iar altii evita sa detalieze costurile, este greu pentru un client sa aleaga partenerul de afaceri potrivit. Cel mai bine este sa se realizeze in prealabil o comparare a preturilor si chiar sa se ceara informatii asupra calificarilor personalului care asigura serviciile SEO.

Un marketing online solid este esential pentru supravietuirea unui site, dar firmele care ofera promisiuni ca totul se va rezolva instant nu trebuie considerate a fi serioase. Este adevarat ca unele tactici SEO pot da rezultate rapide, dar altele functioneaza pe termen lung, asadar clientii ar trebui sa evite costurile dubios de mici, orientandu-se spre planuri sau pachete bine justificate.