Preferintele consumatorilor in alegerea serviciilor de telefonie mobila

BUCURESTI - 10 iunie 2010

Comunicat tip General in Media / Publicitate

Sondaje.ro a desfasurat in perioada 01 mai – 01 iunie 2010 un studiu de piata online cu privire la preferintele consumatorilor in alegerea/folosirea serviciilor de telefonie mobila, pe un esantion de 3658 respondenti, din care 82.9% locuiesc in provincie, iar 17.1% in Bucuresti.

Rezultatele sondajului arata ca 37.1% dintre respondenti prefera sa fie abonati la mai multi operatori: 10.9% folosesc atat Orange cat si Cosmote, 11.6% Cosmote si Vodafone, iar 11.7% Orange si Vodafone.

In alegerea unui operator de telefonie mobila, pentru 96.2% dintre respondenti este foarte important ca acesta sa aiba acoperire in toate zonele din tara. Alte elemente foarte importante in alegerea operatorului sunt: servicii bune de relatii cu clientii (77.7%), tarife mici (90.3%), programe atractive de loialitate (72.1%), oferte speciale (75%). Serviciile care conteaza mai putin in alegerea operatorului sunt: operatorul sa aiba cei mai multi clienti (18%) si sa aiba reclame atractive (13.5%).

87.8% dintre respondenti ar renunta la operatorul de telefonie mobila pe care il folosesc in prezent daca un alt operator i-ar face o oferta cu tarife mai mici, iar 53.5% ar renunta daca familia sau prietenii s-ar hotari sa schimbe si ei operatorul. Totusi, 89% nu doresc schimbarea operatorului de telefonie mobila, declarandu-se multumiti de serviciile si preturile oferite de acesta.

Din punct de vedere al perceptiei calitatii serviciilor fiecarui operator de telefonie mobila, Orange se claseaza pe locul intai cu un procent de 44.7%, fiind urmat de Vodafone si apoi de Cosmote. De asemenea, Orange se situeaza pe primul loc in topul preferintelor respondentilor cu un procent de 40.4%.

In opinia respondentilor participanti la aceasta cercetare de piata, Vodafone este cel mai promovat operator pe TV si internet, iar Orange in presa si la radio. Cu un procent de 57.2% Vodafone este considerat unul dintre cei mai activi parteneri oficiali ai concertelor din Romania.
Dintre respondentii la intrebarile Sondaje.ro, 46.8% detin abonament, 37.4% cartela prepay, iar 15.7% detin atat abonament cat si cartela prepay.

Dincolo de serviciile clasice de telefonie si SMS, cel mai folosit serviciu auxiliar este cel de internet pe mobil (39,2%)Alte servicii auxiliare folosite de catre respondenti sunt: mesajele multimedia (MMS) – 20%, casuta vocala – 10.3%, apelurile internationale – 28% si roamingul – 24.2%.

Desi aproape 70% din cei chestionati platesc lunar dintre respondenti platesc lunar facturi de telefonie mobila avand o valoare intre 15 si 60 lei, 26,9% platesc o valoare mai mare de 60 lei.

81.7% din respondenti nu isi imagineaza viata fara telefonie mobila. In plus, potrivit rezultatelor acestui studiu, 49.5% considera ca telefonia mobila va inlocui telefonia fixa, iar doar 30.5% considera ca vorbitul la telefonul mobil dauneaza sanatatii.

Despre Beyond Media

Sondaje.ro este un serviciu de sondare a opiniei publice prin intermediul internetului, un website interactiv care ofera utilizatorilor posibilitatea de a isi face cunoscute opiniile vizavi de evenimentele actuale, din orice domeniu: politic, financiar, cultural sau social.

Pentru informatii suplimentare referitoare la acest studiu, grafice si cifre specifice, precum si pentru mai multe detalii despre serviciul Sondaje.ro sau despre activitatea Beyond Media, va invitam sa ne contactati.
Maria Pirvu,
Project Manager Sondaje.ro in cadrul Beyond Media
maria.pirvu@beyond.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/beyond-media/preferintele-consumatorilor-in-alegerea-serviciilor-de-telefonie-mobila