Capcana creditelor

BUCURESTI - 5 februarie 2008

Comunicat tip General in Afaceri

Romanii cheltuie mai mult decat economisesc iar imprumuturile devin un risc pe masura ce dobanzile cresc. Economiile populatiei au crescut anul trecut cu 40% in timp ce creditele acordate au inaintat cu 55%. In aceste conditii, recuperarea debitelor devine o afacere in crestere. 'Incep sa ne intre in portofoliu din ce in ce mai multi restantieri care nu mai provin din randul tinerilor care stau cu parintii, sau care locuiesc singuri, ci familii de tineri care au copii mici', spune Iulian Urban, presedintele Urban si Asociatii, companie de recuperare a creantelor.

Capcana creditelor

Reprezentanti ai companiilor de recuperare declara pentru BusinessWeek Romania ca in 2008 numarul de restantieri la toate categoriile de credite sa creasca. Compania Coface Romania estimeaza pentru finele anului in curs 60 de milioane euro colectati si o crestere a numarului de cazuri pana la 200.000.
Anticiparile companiilor de recuperare sunt confirmate de evolutiile pietei bancare, analistii asteptandu-se la noi mariri ale dobanzilor la imprumuturi. Statisticile companiilor de recuperare arata ca cele mai multe restante se inregistreaza pentru sume mici, care se acorda cel mai usor si la costuri mai ridicate. Un studiu al Bancii Centrale arata ca, la finele lunii septembrie a anului trecut, creditele pana in 20.000 lei reprezentau aproape 39% din totalul imprumuturilor acordate populatiei.

Cititi in acest numar BusinessWeek Romania si:


Focus:

CBRE se intoarce. La Eurisko
Mult asteptata revenire a companiei CB Richard Ellis (CBRE) pe piata româneasca este pe cale sa se produca prin preluarea numarului doi din piata, Eurisko Consulting

Cand Peugeot transporta Dacia
O companie apartinand grupului PSA transporta autoturismele Dacia Logan ale grupului Renault de la Mioveni la Constanta

Analiza:
Cine se se teme de banii din Orientul Mijlociu?

Oamenii care gestioneaza fondurile suverane ale regiunii folosesc miliarde de dolari, proveniti de pe urma petrolului din Golful Persic, pentru a schimba fata globala a finantelor.

Prea mari pentru esec
Daca o banca importanta va avea probleme grave, statul american ar putea fi nevoit sa o salveze.



Despre Business Media Group

Business Media Group (BMG) este un grup independent de media fondat în 1995 cu doua divizii de publicaţii: Business Publishing (ce cuprinde săptămânalul în limba engleză Business Review, revista de afaceri Biz, BusinessWeek Romania – licenta celei mai citite reviste de afaceri din lume, cel mai complet ghid al afacerilor, The Workbook şi revista de publicitate Campaign) şi Lifestyle Publishing (Stuff – licenţa revistei internaţionale de tehnologie Stuff Magazine)
Pe langa acestea, Business Media Group este organizatorul unora dintre cele mai importante evenimente B2B din Romania, prin Divizia de Evenimente: Zilele Biz, Strategic, Business Review Forum, BizAcademy, Ad’Or.


Pentru intrebari sau mai multe informatii referitoare la acest articol sau la revista BusinessWeek Romania, va rugam luati legatura cu Camelia Eremia, Marketing Coordinator, Business Media Group, la tel 021.206.06.80 sau cami.eremia@bmg.ro


Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/business-media-group/capcana-creditelor