Cluj magnetul afacerilor

BUCURESTI - 14 octombrie 2008

Comunicat tip General in Afaceri

Nokia a ales Clujul pentru cea mai mare fabrica a companiei din lume. A fost insa doar inceputul. Orasul finantelor si al companiilor IT isi va tripla suprafata si va ajunge la un milion de locuitori. BusinessWeek Romania prezinta in numarul curent cursa in care s-a angajat Cluj-Napoca pentru a deveni capitala economica a tarii.

Cluj magnetul afacerilor

Se poate spune ca nucleul de la care a pornit dezvoltarea Clujului este sectorul financiar, desi au existat si cazuri nefericite ca cele ale bancii Dacia Felix sau jocul piramidal Caritas. Insa, daca timp de 14 ani Clujul a fost izolat de politica nationalista a administratiei, ultimii patru ani au adus un vant de schimbare. Care a devenit vizibil o data cu instalarea Nokia la Jucu, investitie care va atrage, la randul sau, un nou val de companii din domenii conexe.

Pe de alta parte, nici serviciile financiare nu isi opresc dezvoltarea. Arhitectul Romulus Zamfir este initiatorul, impreuna cu omul de afaceri Iosif Pop, al unui proiect care urmareste construirea in Cluj a unui centru financiar-bancar, situat langa centrul istoric. Centrul se va intinde pe o suprafata de circa 10-12 hectare, din care opt au fost deja achizitionate de cateva companii.

Proiectul este doar unul dintr-o serie de astfel de dezvoltari aflate in pregatire si care ar urma sa aiba ca efect largirea orasului pana la mai mult de 30 de kilometri pe alocuri. Primarul orasului, Emil Boc, a declarat pentru BusinessWeek Romania ca acum se elaboreaza planul integrat care va stabili zonele de servicii, industriale sau rezidentiale. “Cu siguranta, Clujul isi va continua directia progresiva de crestere economica si sunt convins ca va fi al doilea pol national de crestere economica, imediat dupa Bucuresti”.

Din acelasi numar BusinessWeek Romania: 'Investitori sau familii obisnuite, cu credite, din Romania au simtit deopotriva ca actuala criza financiara nu mai e doar '; 'Crearea energetic al Romaniei a intrat in linie dreapta, insa exista temeri ca acesta s-ar putea trasnsforma intr-un nou Fondul Proprietatea'; 'Cum ajung componente defecte contrafacute din China in avioanele si navele militare americane'

Despre Business Media Group

Business Media Group (BMG) este un grup independent de media, fondat în 1995 cu doua divizii de publicaţii: Business Publishing (ce cuprinde săptămânalul în limba engleză Business Review, revista de afaceri Biz, BusinessWeek Romania – licenta celei mai citite reviste de afaceri din lume, cel mai complet ghid al afacerilor - The Workbook - şi revista de publicitate Campaign) şi Lifestyle Publishing (Stuff – licenţa revistei internaţionale de tehnologie Stuff Magazine).
Pe langa acestea, Business Media Group este organizatorul unora dintre cele mai importante evenimente B2B din Romania, prin Divizia de Evenimente: Zilele Biz, Strategic, Business Review Forum, BizAcademy.

Pentru intrebari sau mai multe informatii referitoare la acest articol sau la revista BusinessWeek Romania, va rugam luati legatura cu Bianca Manescu, Marketing Executive, Business Media Group, la tel 021.206.06.80 sau bianca.manescu@bmg.ro
bianca.manescu@bmg.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/business-media-group/cluj-magnetul-afacerilor