Cum se face reclama in jocurile online ?

BUCURESTI - 9 iunie 2008

Comunicat tip General in IT&C

La nivel international o noua media se pregateste de auditare: reclama in jocurile online. Mai multe branduri cu renume, printre care Nike si Samsung, includ in mod frecvent in strategia lor de comunicare aceasta modalitate de promovare. Cum se face reclama in jocurile online ? Care sunt problemele pe care le ridica auditarea unei astfel de media ? In noul numar al revistei Campaign Romania, David Murphy un jurnalist cunoscut la nivel international pentru analizele realizate pentru publicatiile Marketing si PRWeek, cauta raspunsul in materialul „Cum se face reclama in jocurile pe computer ?” .

Cum se face reclama in jocurile online ?

Daca jocurile video de fotbal au de ceva timp reclame pe panourile din jurul terenului, acum se merge pana la vizitarea de spatii comerciale in jocuri precum Test Drive Unlimited. Primii pasi in auditarea impactului pe care il are reclama intr-un joc online au fost facuti. S-a pornit de la studiul realizat de compania de cercetare de piata TNS in parteneriat cu companiile producatoare de jocuri: IGA si Electronic Arts. Cercetatorii au examinat trei campanii care au apelat la reclama in jocurile online: Nike 6.0, Samsung Mobile si Sure for Men si au tras concluzii asupra modului cum sunt influentate brandurile de acest suport de reclama. Astfel, dupa pre- si postevaluari s-a dovedit, ca desi notorietatea brandurilor nu a crescut dupa derularea campaniei, au aparut schimbari notabile in perceptia lor.

In urma analizei celor 3 campanii, producatorii de la IGA au pus la punct un sistem de evaluare a impactiului pe care il are o asemenea expunere asupra consumatorilor. Astfel, sistemul IGA masoara timpul, marimea si unghiul de expunere al mesajului. Pentru ca vizualizarea sa conteze utilizatorii trebuie sa vada reclamele la o anumita marime si la un anumit unghi timp de 10 secunde. Reclamele sunt facturate conform unui sistem ce ia in calcul costul pe 1000 de vizualizari. Exista si alte abordari decat cele propuse de IGA.

O asemenea propunere au si specialistii de la Double Fusion sau Massive (subsidiara Microsoft). Acestia mizeaza tot pe cele 10 secunde, insa permit ca durata sa fie compusa din unitati de jumatate de secunda. Vizualizarea se numara atunci cand un jucator vede reclama timp de 10 secunde la rand sau timp de 20 de ori daca este vorba de o expunere de jumatate de secunda.

Cuplata cu strategia de promovare existenta, reclama pe jocurile online va da randament. Oare aceasta modalitate va fi folosita si pe piata locala avand in vedre ca pe piata internationala deja se pun probleme pentru evaluarea audientei ?

Din sumarul noului numar al revistei Campaign, redactorii va mai recomanda articolele: „Aglomeratie de pitch-uri in PR” , „Romania in top la Congresul IAA”, „Batalia pe talente in industria de PR”, „Daca ar fi sa incep astazi....” si „Totul despre...cafenelele bancare”.

Despre Business Media Group

Campaign Romania este cea mai importanta revista de publicitate, media, marketing si PR de pe piata. Este editata de grupul de presa Business Media Group sub licenta Campaign UK, publicatie care de-a lungul celor 40 de ani de existenta a fost acreditata de industria internationala drept “Biblia publicitatii”. Campaign Romania cuprinde stiri, informatii, studii si tendinte despre industria locala de comunicare, alaturi de articole din revistele internationale Campaign UK, Marketing si PRWeek adaptate în limba romana.

Revista este editata de grupul Business Media Group care mai include publicatiile Biz, Business Review, BusinessWeek Romania, The WorkBook si Stuff; o divizie de evenimente si divizia de carte de afaceri.

Irina Mateescu
Marketing Executive BMG
irina.mateescu@bmg.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/business-media-group/cum-se-face-reclama-in-jocurile-online