Despre brand equity si imaginile “vandute” de PR

BUCURESTI - 21 februarie 2008

Comunicat tip General in Media / Publicitate

Un brand puternic reprezinta un bun important pentru compania pe care il detine, mai ales cand acestui bun ii poate fi atribuita o valoare financiara considerabila. Astfel, Coca-Cola, Microsoft sau IBM se pot lauda cu valori de 65, 58,709 si, respectiv, 57 mil dolari, conform ultimului studiu Interbrand. Conceptul de brand equity este destul de cunoscut in randul specialistilor in branding si arhitectilor de brand, insa ce reprezinta acesta pentru companii si pentru consumatori ?

Despre brand equity si imaginile “vandute” de PR

Noul numar al revistei Campaign prezinta primul articol de pe piata locala care elimina toate semnele de intrebare asupra notiunii de “Brand Equity”, identifica o noua problema in randul oamenilor de PR in articolul “Sunt valide imaginile pozitive vandute de PR ?” si pune sub lupa elementele de identitate vizuala ale unor televiziuni locale in “Grafica unei televiziuni reflecta profilul sau”.

Companiile care vizeaza o strategie de comunicare pe termen lung acorda o atentie deosebita relatiei cu exteriorul si inteleg plusul de valoare pe care PR-ul il poate aduce unei afaceri. Piata serviciilor de relatii publice este estimata de catre specialisti la o crestere de 20-30% pana la sfarsitul acestui an, urmand sa atinga o valoare de peste 25 de mil de euro. In contextul unui mediu in plina ascensiune, revista Campaign a incercat sa afle de la profesionistii in relatii publice cum se construieste o imagine “pozitiva” pentru un client, si daca aceasta se construieste intr-un mod valid. Astfel, in materialul “Sunt valide imaginile pozitive vandute de PR ?” persoanele intervievate confirma sau infirma modul in care specialistul isi respecta meseria pe care o face in “vanzarea” imaginilor pe care le creeaza.

Luna in curs a marcat un eveniment destul de important pentru industria de comunicare locala: festivalul de publicitate AdPrint. In acest context, Susie Morley – Head of Art Buying, Fallon Londra si unul din membrii juriului, considera ca parerile despre festival sunt impartite: daca unele companii simt lipsa unui numar mai mare de inscrieri, altele cred ca festivalul ar avea nevoie sa fie mai bine promovat in strainatate. Aceasta a declarat pentru Campaign Romania: “Ne gandeam la o extindere dincolo de printuri de presa. Daca este un festival de print ar trebui sa includa orice imagine nemiscata. Ar putea fi outdoor sau altceva”. Revista va mai dezvaluie in noul numar, ceea ce inca nu s-a scris despre festivalul de publicitate AdPrint, fiind singura publicatie de pe piata care a obtinut interviuri cu toti membrii juriului.

Dincolo de cliseele metodologice si de limbajul rigid al cercetarilor cu care oamenii de marketing sunt obisnuiti Leo Burnett prezinta integral pentru revista Campaign studiul Leo Youth II. Pe langa cele 5 categorii de deja tineri prezentate publicului, materialul cuprinde si o detaliere asupra comportamentului acestora, preferintele de petrecere a timpului liber si cele in materie de tehnologie, dar le contureaza si un profil psihologic si le traseaza comportamentul profesional.

Altfel spus, industria de comunicare are aceeasi efervescenta ca in fiecare luna: agentiile castiga conturi noi, profesionistii isi continua traseul ascendent in cariera si unele agentii de PR incep aliante strategice. Pe partea internationala va oferim rezultatele experimentului Campaign UK care a invitat 5 planneri de renume pe un blog intr-o dezbatere despre viitorul domeniului lor si greselile frecvente pe care le fac specialistii si agentiile, iar ca Bonus povestea hobby-ului publicitarului Sergiu Mihai – Client Service Director, Neuman&Partners si o scurta pauza de pranz in incinta restaurantului Rossetya.

Despre Business Media Group

Business Media Group (BMG) este un grup independent de media fondat în 1995 cu doua divizii de publicaţii: Business Publishing (ce cuprinde săptămânalul în limba engleză Business Review, revista de afaceri Biz, BusinessWeek Romania – licenta celei mai citite reviste de afaceri din lume, cel mai complet ghid al afacerilor, The Workbook şi revista de publicitate Campaign) şi Lifestyle Publishing (Stuff – licenţa revistei internaţionale de tehnologie Stuff Magazine)
Pe langa acestea, Business Media Group este organizatorul unora dintre cele mai importante evenimente B2B din Romania, prin Divizia de Evenimente: Zilele Biz, Strategic, Business Review Forum, BizAcademy, Ad’Or.


Irina Mateescu
Marketing Executive Business Media Group
irina.mateescu@bmg.ro
0728 556 314

marketing@bmg.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/business-media-group/despre-brand-equity-si-imaginile-vandute-de-pr