Dilema revistei Campaign: Incepe banner-ul sa piarda credit pe site-uri ?

BUCURESTI - 18 septembrie 2008

Comunicat tip General in Media / Publicitate

Mediul online pune la dispozitia consumatorilor si companiilor zeci de mii de metode de a-si exprima multumirile sau criticile. In ultimul timp, multi specialisti au afirmat ca Internetul va schimba radical structura bugetelor advertiserilor. Se pare ca aceasta schimbare radicala va intarzia sa apara. Ce parere au specialistii companiilor care ofera servicii de comunicare one-to-one sau agentiile de media ? Alina Tabacu si-a propus sa afle daca bannerul, cea mai populara forma de publicitate online de la noi, a inceput sa piarda credit pe site-uri. La provocarea ei au raspuns: Carmen Sterian – Client Service Director, MRM Partners, Adrian Alexandrescu – One-to-One Communications Director, OgilvyOne si Bogdan Nitu – General Manager, Webstyler. Cei trei specialisti dezbat problema in Forumul din ultimul numar al revistei Campaign Romania.

Dilema revistei Campaign: Incepe banner-ul sa piarda credit pe site-uri ?

CUM STAM CU CREDIBILITATEA PUBLICITARA ONLINE ?
In spatele unui banner, targetul nu regaseste intotdeauna informatii care sunt adresate nevoilor lui. Acesta este motivul principal pentru care credibilitatea este mai redusa: “Utilizand banner exchange nu poti spune ca faci targetare in mod real, la scara unei campanii care trebuie sa atinga cat mai precis consumatorii brandului tau.” a afirmat pentru revista Campaign, Carmen Sterian – Client Service Director, MRM Partners. Conform specialistului de la MRM Partners, publicitatea online nu va suplini publicitatea clasica, ci doar poate sa o sprijine, aducandu-i valoare adaugata. De aceeasi parere este si Bogdan Nitu – General Manager, Webstyler: “Exista insa o problema cu ceea ce se regaseste in spatele unui banner. Desi acesta este o punte de legatura, un lead catre un landing page si o promisiune ca in acel landing page userul va gasi informatii detaliate despre produsul sau serviciul advertizat in banner, lucrurile de multe ori nu stau asa, tocmai din faptul ca prea putini au inteles acest aspect.”

MEDIUL PROPICE PENTRU INOVATIE
La nivel teoretic, in mediul online totul se poate realiza, fiind cel mai potrivit mediu pentru inovatie. Problemele cu care se confrunta agentiile apar in momentul in care o campanie trebuie lansata intr-un timp relativ scurt: “Chiar daca ai o idee buna pentru un proiect special, nefiind “standardizat” te lovesti de problema procesului si aprobarilor” declara pentru revista Campaign, Adrian Alexandrescu – One-to-One Communications Director, OgilvyOne. Insa, daca un proiect special este pregatit din timp si bine executat, rezultatele depasesc cu mult rezultatele unei campanii clasice de bannere.

CUM SA ATINGI SUCCESUL IN .RO SI GRESELI FRECVENTE
In urma experientei acumulate, Adrian Alexandrescu, a reperat 5 reguli de aur pentru a atinge succesul in .ro. Doua dintre ele se refera la motivatia revenirii utilizatorului si la efectele pe care le are onlineul in offline. Exista doua moduri prin care o campanie poate contribui la revenirea utilizatorilor intr-un proiect online: un motiv tranzactional sau unul legat de continut care trebuie sa fie foarte util, interesant si permanent actualizat. A doua regula aduce in prim-plan efectele generate in offline: ar fi ideal daca ideea si actiunile din online ar aduce beneficii offline.

O greseala majora este aceea de a gandi onlineul separat, caci pentru acesta cele mai bune rezultate se obtin in momentul in care pe langa online, campania de comunicare include componente din toate disciplinele de comunicare si toate mediile.

Din sumarul ultimului numar al revistei Campaign, redactia recomanda: primul material de pe piata locala de publishing despre modalitatile in care fac PR clientii listati la bursa in “Cum fac PR clientii listati la Bursa ?”, un articol informativ despre democratia digitala in “Totul despre....Tucratia media”, noutatile despre studiul AdMarket in “Ce asteptari aveti de la AdMarket ?”, alaturi de un cover-story inedit despre CSR: “Companiile pot sa fie responsabile”.

Despre Business Media Group

Campaign Romania este cea mai importanta revista de publicitate, media, marketing si PR de pe piata. Este editata de grupul de presa Business Media Group sub licenta Campaign UK, publicatie care de-a lungul celor 40 de ani de existenta a fost acreditata de industria internationala drept “Biblia publicitatii”. Campaign Romania cuprinde stiri, informatii, studii si tendinte despre industria locala de comunicare, alaturi de articole din revistele internationale Campaign UK, Marketing si PRWeek adaptate in limba romana.

Revista este editata de grupul Business Media Group care mai include publicatiile Biz, Business Review, BusinessWeek Romania, The WorkBook si Stuff; o divizie de evenimente si divizia de carte de afaceri.

Irina Mateescu
Marketing Coordinator
Business Media Group
irina.mateescu@bmg.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/business-media-group/dilema-revistei-campaign-incepe-banner-ul-sa-piarda-credit-pe-site-uri