Gestionarea fortei de munca globale

BUCURESTI - 29 ianuarie 2008

Comunicat tip General in Afaceri

Vechile metode de a gestiona forta de munca internationala dispar rapid. In urma cu 20 de ani, sediul central, functiile si capitalul erau intr-un singur loc, iar managerii erau trimisi sa conduca operatiunile regionale ca pe niste colonii. Provocarea pentru corporatii vine acum din gestionarea unei forte de munca multiculturale.

Gestionarea fortei de munca globale

In prezent, corporatiile globale se transforma in companii “transnationale”, urmarind locatii cu forta de munca mai ieftina. Cover-story-ul BusinessWeek Romania din aceasta saptamana relateaza experientele unor multinationale de top -IBM si Nokia- in procesul de globalizare a operatiunilor.

Subsidiarele IBM din 160 de tari se comportau fiecare ca un mini-IBM, cu operatiuni independente care se ocupau de clientii locali. Noua viziune globala a dus la angajarea a 90.000 de oameni in tari precum Brazilia, India sau China unde au fost infiintate centre globale de livrare a serviciilor, care ofera o gama larga de servicii pentru clienti din toata lumea. Compania se pozitioneaza ca un ajutor pentru alte corporatii care urmeaza aceeasi cale de globalizare.

Pentru John Guerry, directorul fabricii Nokia din Cluj, provocarea consta in a-i invata pe muncitorii locali sa fie la fel de productivi si sa ofere aceeasi calitate ca si colegii lor din Brazilia, China si India. In plus, trebuie sa cunoasca suficient de bine cultura romaneasca pentru a crea un mediu in care angajatii buni sa-si doreasca sa ramana. Desi compania nu vrea sa dea detalii despre salariile pe care le va oferi in Romania, precizeaza ca acestea vor fi competitive cu media regionala de circa 450 de dolari pe luna. „Fabrica va fi un loc in care oamenilor le va placea sa munceasca”, spune John Guerry. Nokia ofera si oportunitati internationale ce nu sunt disponibile la companiile romanesti.

Folosind date furnizate de compania de consultanta in domeniul beneficiilor Mercer, BusinessWeek Romania prezinta statistici despre salariile si bonusurile oferite in 10 tari: India, China, Brazilia, Hong-Kong, SUA, Franta, Rusia, Filipine, Mexic, Japonia.


Cititi in BusinessWeek Romania de saptamana aceasta:

Cifre: Piata constructiilor din Romania s-a dovedit anul trecut una dintre cele mai dinamice din Europa, in conditiile in care in primele unsprezece luni a consemnat un avans de peste 30% fata de perioada similara din 2006, atat in valoare, cat si in volum.
Focus: Un proiect imobiliar ce contine o pista de Formula 1, hotel de 5 stele si magazine de lux va prinde contur in apropierea Bucurestiului.
Analiza: Cum sa demarezi o investitie pe piata de capital, sa evaluezi actiunile, sa-ti construiesti un portofoliu si sa alegi cel mai propice moment pentru cumparare si vanzare.

Despre Business Media Group

Business Media Group (BMG) este un grup independent de media fondat în 1995 cu doua divizii de publicaţii: Business Publishing (ce cuprinde săptămânalul în limba engleză Business Review, revista de afaceri Biz, BusinessWeek Romania – licenta celei mai citite reviste de afaceri din lume, cel mai complet ghid al afacerilor, The Workbook şi revista de publicitate Campaign) şi Lifestyle Publishing (Stuff – licenţa revistei internaţionale de tehnologie Stuff Magazine, Autocar - licenta exclusiva a primului titlu auto din lume).
Pe langa acestea, Business Media Group este organizatorul unora dintre cele mai importante evenimente B2B din Romania, prin Divizia de Evenimente: Zilele Biz, Strategic, Business Review Forum, BizAcademy, Ad’Or.


Pentru intrebari sau mai multe informatii referitoare la acest articol sau la revista BusinessWeek Romania, va rugam luati legatura cu Camelia Eremia, Marketing Coordinator, Business Media Group, la tel 021.206.06.80 sau cami.eremia@bmg.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/business-media-group/gestionarea-fortei-de-munca-globale