Roadele geneticii

BUCURESTI - 18 decembrie 2007

Comunicat tip General in Afaceri

Potrivit specialistilor, doar un mic procent dintre consumatorii romani au auzit sau au cunostinta despre organismele modificate genetic. Cu toate acestea, potrivit unui studiu realizat pentru Greenpeace de catre Mercury Research majoritatea respondentilor (67%) au declarat ca nu ar consuma produse alimentare care au fost modificate genetic. Ministrul Mediului si Dezvoltarii Durabile, Attila Korodi, declara ca, pana la sfarsitul anului, autoritatile trebuie sa informeze si sa ofere posibilitatea oamenilor sa aleaga daca vor sa consume sau nu astfel de produse.

Roadele geneticii

Potrivit Departamentului pentru Agricultura al Statelor Unite (USDA), organismele modificate genetic au patruns in Romania in 1997 cand companiile americane au testat si au intregistrat in Romania sapte tipuri de OMG: sase pentru porumb si unul pentru soia.

“Odata cu armonizarea legislatiei de la 1 ianuarie 2007, 12 soiuri de soia MG au fost radiate din catalogul oficial al soiurilor de plante de cultura din Romania, potrivit unui ordin emis de Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale” a declarat pentru BusinessWeek Romania Dragos Dima, in prezent consultant in domeniul agriculturii, protectiei mediului si industriei alimentare, fost director general al filialei din Romania a companiei Monsanto, care produce si detine 91% din organismele modificate genetic din lume.

BusinessWeek Romania prezinta in acest numar o ampla analiza a fenomenului atat din perspectiva contestatarilor, cat si a suporterilor sai, dar si a evolutiei perceptiilor publice asupra organismelor modificate genetic datorita eforturilor companiei Monsanto, care a pariat masiv la nivel international pe culturile modificate genetic care nu sunt, insa, destinate direct consumului uman.

Aflati din acelasi numar care este strategia de consolidare a brandului Arctic pe care compania o foloseste de cand Ugur Kayali a preluat conducerea companiei. Arctic este lider de piata cu o cota generala de 27%, 18% pentru masini de spalat, 19% pentru aragazuri, 47% pentru frigidere si 14% pentru televizoare, conform datelor prezentate de companie. Pentru a-si metine pozitia, Arctic va investi in cresterea capacitatii de productie prin constructia unei noi fabrici pe o suprafata de 6 hectare, ceea ce presupune o investitie de minimum 50 de milioane de euro.

Cititi in ultimul numar BusinessWeek Romania din 2008:

Business Outlook: Desi are un potential urias, agricultura romaneasca a inceput sa contribuie la deficitul comercial al tarii

Focus: In timp ce in strainatate cererea este in crestere, in Romania atractivitatea Dacia este in scadere

Banci: Bancile mari stationeaza. Vedetele anului 2007 au fost bancile medii si mici, care au luat viteza in cursa pentru cota de piata

Despre Business Media Group

Business Media Group (BMG) este un grup independent de media fondat în 1995 cu doua divizii de publicaţii: Business Publishing (ce cuprinde săptămânalul în limba engleză Business Review, revista de afaceri Biz, BusinessWeek Romania – licenta celei mai citite reviste de afaceri din lume, cel mai complet ghid al afacerilor, The Workbook şi revista de publicitate Campaign) şi Lifestyle Publishing (Stuff – licenţa revistei internaţionale de tehnologie Stuff Magazine, Autocar - licenta exclusiva a primului titlu auto din lume).
Pe langa acestea, Business Media Group este organizatorul unora dintre cele mai importante evenimente B2B din Romania, prin Divizia de Evenimente: Zilele Biz, Strategic, Business Review Forum, BizAcademy, Ad’Or.


Pentru intrebari sau mai multe informatii referitoare la acest articol sau la revista BusinessWeek Romania, va rugam luati legatura cu Camelia Eremia, Marketing Coordinator, Business Media Group, la tel 021.206.06.80 sau cami.eremia@bmg.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/business-media-group/roadele-geneticii