Romania – prezenta pe harta Europeana a real estate-ului desi ramane o piata cu multe riscuri

BUCURESTI - 19 martie 2008

Comunicat tip General in Afaceri

In acest an, evenimentul MIPIM a atras atentia asupra schimbarilor inregistrate pe scena de real estate europeana.

Romania – prezenta pe harta Europeana a real estate-ului desi ramane o piata cu multe riscuri

Chiar daca regiunile CEE si SEE au devenit in ultimul timp obiective mult mai importante pentru dezvoltatorii de real estate si investitori, Romania si Bulgaria figureaza rareori in planurile companiilor care investesc in sectorul de real estate din regiune.

Un raport al tendintelor in sectorul de real estate european, realizat de catre Urban Land Institute si PricewaterhouseCoopers si prezentat in cadrul MIPIM, organizat in acest an intre 12-14 martie, la Cannes, Franta, evidentiaza principalele obiective pentru investitii si schimbarile inregistrate in zona de real estate din Europa, insa mentiunile referitoare la oportunitatile de investitii in Romania sunt aproape inexistente.

Romania se afla inca in umbra in mare parte datorita riscului crescut de tara. “Oamenii
s-au exprimat privind o potentiala criza a sectorului de real estate din Romania. Riscul economic de tara a jucat de asemenea un rol important.”, a declarat pentru Business Review John Forbes, specialist real estate, PwC si autor al raportului.

Romania este mentionata in raport ca fiind tara din Europa care a atras instrumente dedicate de proprietati private – fondurile de investitii pentru o singura tara. Numarul de fonduri de investitii care se orienteaza doar spre Romania este insa sub nivelul Poloniei sau Republicii Cehe, dar aproape de numarul inregistrat in Ungaria si egal cu numarul acestor fonduri prezent in Austria.

Raportul atrage atentia de asemenea si asupra faptului ca lupta dintre vechea Europa – reprezentata de tarile din Vestul Europei, unele dintre ele fiind tari care si-au pierdut atractivitatea in zona de real estate datorita efectelor crizei financiare – si statele europene in curs de dezvoltare este in prezent mult mai accentuata.

Raportul a trecut in revista si 12 capitale din Europa, printre care se numara si orasul Bucuresti. In urma analizei, s-a observat faptul ca afluxul recent de investitori speculativi pe termen scurt aflati in cautare de bani a dus la un dezechilibru cerere - oferta, soldandu-se cu cresteri de pret puternice si greu accesibile, in ciuda nevoii crescute de locuinte din majoritatea oraselor.

O concluzie a raportului a fost aceea ca in fata preturilor crescute ale terenurilor, materialelor de constructii, mana de lucru alaturi de criza de forta de munca, potentialul dezvoltatorilor din regiune s-a ingustat considerabil.

Cladirile verzi au fost un alt subiect de discutie la MIPIM, insa referitor la Romania acestea sunt inca un subiect sensibil, doar cateva proiecte fiind anuntate.


Despre Business Media Group

Business Review este primul saptamanal de afaceri in limba engleza din Romania, editat de trustul Business Media Group.
Business Media Group (BMG) este un grup independent de media fondat în 1995 cu doua divizii de publicaţii: Business Publishing (ce cuprinde săptămânalul în limba engleză Business Review, revista de afaceri Biz, BusinessWeek Romania – licenta celei mai citite reviste de afaceri din lume, cel mai complet ghid al afacerilor, The Workbook şi revista de publicitate Campaign) şi Lifestyle Publishing (Stuff – licenţa revistei internaţionale de tehnologie Stuff Magazine)
Pe langa acestea, Business Media Group este organizatorul unora dintre cele mai importante evenimente B2B din Romania, prin Divizia de Evenimente: Zilele Biz, Strategic, Business Review Forum, BizAcademy, Ad’Or.


Carmen Paguba, Marketing Executive
Business Media Group, tel: 021.206.06.80, fax: 021.335-3474, carmen.paguba@bmg.ro


marketing@bmg.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/business-media-group/romania-prezenta-pe-harta-europeana-a-real-estate-ului-desi-ramane-o-piata-cu-multe-riscuri