Top 50 cele mai performante companii din Romania

BUCURESTI - 27 noiembrie 2007

Comunicat tip General in Afaceri

Anul trecut BusinessWeek Romania lansa provocarea realizand Top 50 cele mai performante companii din Romania, editia romaneasca a clasicului top international Top Performers, iar acum prezinta a doua editie a clasamentului vedetelor economiei romanesti.



Top 50 cele mai performante companii din Romania

Topul realizat de Coface Romania pentru BusinessWeek Romania isi propune sa premieze cele mai atractive companii din Romania, care realizeaza performanta atat din punct de vedere al cresterii de la an la an, cat si al soliditatii economice. Companiile prezente in top sunt companii profitabile, care pun accent pe activitatea de baza si aduc venituri importante actionarilor. Companiile prezente in top anul acesta au o cifra de afaceri de 11,3 miliarde de euro, in crestere cu 19% fata de premiantii de anul trecut, ceea ce indica faptul ca 2006 a fost un an bun pentru business.

Principiul conform caruia competitia naste performanta este confirmat de schimbarile aparute fata de topul de anul trecut. Daca pe primele patru pozitii din topul acestui an se mentin Metro Cash&Carry Romania, Orange Romania, Vodafone Romania si Porsche Romania, companii care isi confirma statutul de cei mai buni performeri ai economiei romanesti, in schimb, din prima jumatate a clasamentului de anul trecut au iesit din Top firme importante precum Petromservice, Billa Romania, Continental Automotive, Avon Cosmetics, Luxten Lighting Company, datorita faptului ca nu au mai reusit sa treaca simultan toate pragurile de performanta stabilite.

Metodologia utilizata de Coface Romania pentru realizarea topului a tinut cont atat de criterii cantitative cat si calitative in ceea ce priveste selectarea companiilor: cifra de afaceri de cel putin 1 milion de euro, profitabilitatea si lipsa datoriilor la bugetul de stat. Indicatorii de performanta avuti in vedere pentru stabilirea premiantilor au fost: rata de crestere a cifrei de afaceri 2006/2005, rata de crestere a profitului operational, rentabilitatea capitalurilor proprii, rata profitului brut raportat la cifra de afaceri si gradul de indatorare, explica Andreea Crainic, Senior Financial Analist la Coface Romania.

In Topul de anul acesta sunt prezente un numar de 27 de companii noi, mai mult de jumatate, ceea ce reflecta faptul ca mediul competitional este foarte dinamic si nici pentru firmele foarte mari nu este usor sa se mentina printre cei mai buni performeri.

Aflati in noul numar BusinessWeek Romania detalii despre profilul companiilor incluse in top si despre strategiile care au dus la succesul acestora.

Despre Business Media Group

Business Media Group (BMG) este un grup independent de media fondat în 1995 cu doua divizii de publicaţii: Business Publishing (ce cuprinde săptămânalul în limba engleză Business Review, revista de afaceri Biz, BusinessWeek Romania – licenta celei mai citite reviste de afaceri din lume, cel mai complet ghid al afacerilor, The Workbook şi revista de publicitate Campaign) şi Lifestyle Publishing (Stuff – licenţa revistei internaţionale de tehnologie Stuff Magazine, Autocar - licenta exclusiva a primului titlu auto din lume).
Pe langa acestea, Business Media Group este organizatorul unora dintre cele mai importante evenimente B2B din Romania, prin Divizia de Evenimente: Zilele Biz, Strategic, Business Review Forum, BizAcademy, Ad’Or.


Pentru intrebari sau mai multe informatii referitoare la acest articol sau la revista BusinessWeek Romania, va rugam luati legatura cu Camelia Eremia, Marketing Coordinator, Business Media Group, la tel 021.206.06.80 sau cami.eremia@bmg.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/business-media-group/top-50-cele-mai-performante-companii-din-romania