Turismul romanesc are toate sansele sa cunoasca una dintre cele mai dinamice evolutii din intreaga Europa

BUCURESTI - 23 martie 2007

Comunicat tip General in Afaceri

Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR) a organizat joi 22 martie a.c, masa rotunda cu tema „Impactul integrarii in Uniunea Europeana asupra turismului romanesc”.
Evenimentul face parte din proiectul Business in Europa - Succes sau faliment? lansat de CCIR in ianuarie 2007, proiect ce isi propune sa institutionalizeze dialogul consistent intre decidentii politici si oamenii de afaceri. Totodata, se urmareste elaborarea unor evaluari si puncte de vedere sectoriale care sa contribuie la transformarea Romaniei intr-un participant activ la configurarea politicilor economice ale Uniunii Europene.
Intalnirea a fost menita sa contribuie la realizarea unei analize a situatiei actuale a turismului romanesc si a perspectivelor de dezvoltare in noul context european.

Turismul romanesc are toate sansele sa cunoasca una dintre cele mai dinamice evolutii din intreaga Europa

„Turismul romanesc are toate sansele sa cunoasca una dintre cele mai dinamice evolutii din intreaga Europa, avand chiar posibilitatea de a reprezenta o contributie de pana la 7 % din PIB-ul Romaniei. In Romania poti sa vezi practic intreaga Europa culturala si religioasa”, a afirmat Dragos Seuleanu, vicepresedintele CCIR.
Totodata, domnia sa a intarit ideea beneficiilor suplimentare aduse de o activitate turistica performanta, in afara veniturilor catre buget, si a precizat ca „In Europa, economia turismului a creat pana la 20 de mil. de locuri de munca”.

Constructia brandului de tara si modalitatile prin care acesta poate fi promovat au reprezentat teme centrale ale intalnirii. In acest context, domnul academician Razvan Theodorescu, fost ministru al Culturii, a sustinut o pledoarie in favoarea promovarii Romaniei ca destinatie turistica in calitatea ei de “Europa in miniatura”.

Fara indoiala, brandul de tara sprijina fundamental dezvoltarea turismului romanesc, insa acesta nu poate exista in absenta unei strategii pe termen lung si a unei colaborari eficiente intre structurile private si cele de stat.
„Avem nevoie de o strategie care sa nu se modifice in procesul democratic de alternanta la guvernare a diferitelor partide politice” a precizat Gheorghe Fodoreanu – presedinte al Asociatiei Nationala a Agentiilor de Turism.

Totodata, au fost analizate obstacolele cu care se confrunta operatorii de turism si necesitatea acordarii suportului din partea institutiilor de stat:
„Avem o disputa intre structurile private si structurile de stat in ceea ce priveste reusitele turistice. Structura privata este extrem de prezenta, insa turismul nu poate sa se dezvolte doar prin initiativa privata.

Statul ne poate ajuta pe trei vectori: infrastructura, promovare si, pentru ca toate acestea sa reuseasca, vom avea nevoie de facilitati fiscale inteligente”, a aratat domnul Fodoreanu.

Un element deloc de neglijat prin care turismul romanesc poate fi relansat este suportul financiar pe care Romania urmeaza sa il primeasca prin intermediul fondurilor structurale de la Uniunea Europeana.
„Pe parte de turism vom avea acces la aceste fonduri pe 3 axe: activitati de promovare a Romaniei ca destinatie atractiva pentru turism si afaceri, cu un buget propus de aproximativ 150 milioane de euro; dezvoltarea turismului durabil regional si local cu 570 de milioane de euro si Fondul European Agricol si de Dezvoltare Rurala care se poate accesa pentru imbunatatirea vietii in zonele rurale si diversificarea economiei rurale cu suma de 2, 2 miliarde de euro”, a declarat Monica Barbuletiu - presedinte, secretar de stat, Autoritatea Nationala pentru Turism.

„Consecventa misiunii sale de a sprijini mediul de afaceri, Camera de Comert si Industrie a Romaniei isi propune sa contribuie la dezvoltarea turismului in Romania prin crearea unei baze de date cu autoritatile si firmele care pot intocmi proiecte si cu cele care deja si-au creat proiecte pentru accesarea fondurilor europene” a incheiat vicepresedintele CCIR, Dragos Seuleanu.

Evenimentul a avut ca partener oficial: GTZ
Sponsor: S.C. Blue Line Turism



Despre Camera de Comert si Industrie a Romaniei

Camera de Comert si Industrie a Romaniei

DIRECTIA RELATII PUBLICE
Tel: 317.94.81
pr@ccir.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/camera-de-comert-si-industrie-a-romaniei/turismul-romanesc-are-toate-sansele-sa-cunoasca-una-dintre-cele-mai-dinamice-evolutii-din-intreaga-europa