Canibalizare a produsului

Definitie Canibalizare a produsului

Situatie in care cresterea volumului de vanzari pentru o marca provoaca reducerea vanzarilor pentru alta marca apartinand aceleiasi linii/game de produse a firmei (valabil prin extensie, si pentru marcile dintr-un raion). Riscul canibalizarii apare, practic, de fiecare data cand o companie isi extinde o linie de produs si se manifesta printr-un transfer al cumpararilor catre noua marca. Vanzarea noului model poate, pe ansamblu, sa imbunatateasca sau nu mix - contributia in cifra totala de afaceri a liniei/gamei. Canibalism voluntar: firma urmareste cresterea vanzarilor prin inlocuirea intentionata a produselor aflate in declin cu produse noi, din propria gama. Aceasta strategie are un dublu rol: sa canibalizeze produsele vechi (sa fidelizeze clientela actuala fata de noile modele) si sa atace concurenta. Canibalizarea voluntara se justifica atunci cand noul produs nu va fi substituit sau confundat de consumatori cu produsele comercializate in prezent de firma si atunci cand vanzarea noului model este mai profitabila decat vanzarea produselor canibalizate. Efectele sunt negative atunci cand diferentierea marcilor este insuficienta sau cand se manifesta o concurenta accentuata intre managerii de marca ai companiei.

Doresti sa adaugi un termen in dictionar ? Propune termen
Stii o definitie mai buna pentru Canibalizare a produsului? Propune definitie

Comunicatedepresa.ro cuprinde informatii relevante pentru domenii diversificate precum: politica, afaceri, sport, lifestyle, informatii si stiri despre personalitatile sau institutiile cele mai mediatizate din Romania. Sectiunea de fata este dedicata definitiilor care se refera la subiectul Canibalizare a produsului.

Aceasta zona va concentra cele mai noi definitii referitoare la Canibalizare a produsului. Definitiile termenilor despre Canibalizare a produsului cuprinse in aceasta sectiune sunt adaugate de catre utilizatorii site-ului, prin urmare responsabilitatea continutului acestora revine acestora. In cazul in care doriti sa luati legatura cu reprezentantii companiilor care au emis evenimentele si comunicate referitoare la Canibalizare a produsului, va invitam sa accesati paginile de comunicate si evenimente create referitor la Canibalizare a produsului.