La Cluj-Napoca s-a deschis Biroul de Consiliere pentru Cetăţeni

Cluj-Napoca - 2 aprilie 2004

Comunicat tip General in ONG

Astăzi, 2 aprilie 2004, la ora 10:00, s-a deschis Biroul de Consiliere pentru Cetăţeni Cluj-Napoca (BCC Cluj-Napoca). Evenimentul a avut loc la sediul biroului de pe Calea Dorobanţilor nr. 21.

La Cluj-Napoca s-a deschis Biroul de Consiliere pentru Cetăţeni

Seviciile oferite de organismul nou înfiinţat sunt gratuite şi respectă, totodată, principiile imparţialităţii şi confidenţialităţii. Biroul este independent, iar serviciile de informare şi consiliere acoperă o paletă largă de domenii: sănătate publică, asistenţă socială, asigurări sociale, raporturi de muncă, protecţia consumatorului, drepturi şi obligaţii civile, regimul proprietăţii, impozite şi taxe, învăţământ, procedură notarială, protecţia copilului, servicii publice, implicare în comunitate şi turism.

Solicitanţii, cetăţeni ai Municipiului Cluj-Napoca, au posibilitatea ca, de acum, să apeleze la personalul calificat, competent şi bine pregătit din cadrul BCC. Cei 16 consilieri, repartizaţi în 2 ture de câte 8, dispun de un sistem informaţional naţional cu proceduri juridice şi administrative, unitar pentru întreaga reţea de birouri şi actualizat periodic. Baza de date cuprinde şi informaţii cu specific local, în acest sens biroul încheind 19 protocoale de colaborare cu principalele instituţii clujene.

BCC Cluj-Napoca este o iniţiativă a Centrului de Voluntariat Pro Vobis în parteneriat cu Primăria Municipiului Cluj-Napoca. Proiectul se derulează cu finanţare din partea Uniunii Europene în cadrul Programului Phare 2001, Societatea Civilă privind Înfiinţarea de Birouri de Consiliere pentru Cetăţeni.

BCC Cluj-Napoca este deschis pentru toţi cetăţenii Municipiului Cluj-Napoca, luni între orele 12-18, marţi-vineri între orele 8-18 şi sâmbătă între orele 8-12. Serviciile sunt oferite atât la sediul biroului cât şi telefonic sunând la numărul 0264-590884 sau prin e-mail: info@bcccluj.ro.

Despre CENTRUL NATIONAL DE VOLUNTARIAT PRO VOBIS

Acest tip de servicii oferite de BCC Cluj-Napoca a apărut pentru prima dată în Marea Britanie cu peste 50 de ani în urmă, extinzându-se şi în ţări din Europa de Sud-Est. Birourile au contribuit semnificativ la îmbunătăţirea accesului la informaţie a tuturor cetăţenilor, dar mai ales a grupurilor de populaţie defavorizate. UE a considerat importantă înfiinţarea acestor birouri şi în ţara noastră pentru a răspunde nevoii evidente, manifestată în România, de îmbunătăţire a accesului la informare şi consiliere pentru cetăţeni, pentru ca aceştia să îşi poată rezolva problemele şi să îşi exercite drepturile şi obligaţiile. Este bine ştiut de către Comisia Europeană că aderarea nu se poate realiza cu succes decât dacă este susţinută de o populaţie bine informată.
Laura Ferenţ,
Manager BCC Cluj-Napoca
Calea Dorobanţilor nr. 21, mansarda, CLUJ-NAPOCA
Tel. 0264/ 590884


Email: office@bcccluj.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/centrul-national-de-voluntariat-pro-vobis/la-cluj-napoca-s-a-deschisbiroul-de-consiliere-pentru-cetateni