Cocor Store lanseaza manifestul realismului socialist capitalist

BUCURESTI - 18 iunie 2010

Comunicat tip General in Media / Publicitate

Pentru a marca finalizarea amenajarilor interioare pe spatiile comune, Cocor Store a gazuit seara trecuta o expozitie de pictura si instalatii video ale artistului plastic Eugene Al Pann, cu participarea a 200 invitati, chiriasi si clienti ai Cocor Store, Cocor SPA Hotel si ai Cocor MediaChannel.

Evenimentul continua practic expozitia vernisata pe 7 mai 2010 la Chelsea Art Museum, New York, unde a fost lansat manifestul Realismului Capitalist Socialist. Astfel, cele 25 de lucrari ale artistului plastic Eugene Al Pann au fost prezentate publicului de jurnalistul si scriitorul Eugen Istodor (Academia Catavencu), de regizorul Hanno Hofer (Amintiri din Epoca de Aur) si de scriitorul Bogdan Dumitrescu (SMS).

Dan Barbulescu, CEO Cocor, a declarat : „Cocor Store a tranzitat atat 20 ani de socialism, cat si 20 ani de capitalism, apartind generatiei decreteilor care au fost pionieri in socialism, l-au rasturnat pe Ceausescu in studentie si au construit capitalismul in ultimii 20 de ani, punand bazele clasei de mijloc. Generatia target a Cocor Store, are varsta intre 35 si 45 ani, venituri peste medie, identificandu-se cu generatia „decreteilor”, respectiv generatia X . Am dorit sa punem in valoare stalpii de beton socialist consolidati cu otel si placati cu sticla si gresie capitaliste, prezentand clientilor nostri spatiile pe care urmeaza sa le ia in primire pentru magazinele proprii cu incepere de la 1 iulie”.

Expozitia a avut ca tema principala manifestul realismului socialist-capitalist realizat impreuna de Bogdan Dumitrescu si Eugene Al Pann. Dar ce este realismul socialist-capitalist? Conform lui Bogdan Dumitrescu, realismul socialist si realismul capitalist „au folosit modalitati asemanatoare de propagare a mesajelor si prin urmare pot fi folosite impreuna pentru a ilustra teze artistice intr-un spatiu romanesc inca aflat la limita celor doua sisteme.” Astfel, mijloacele contemporane de propagare a mesajului artistic sunt inlocuite de regulile realismului socialist, ale propagandei de dinainte de 1989, pentru a infatisa realitatea de azi.
Regizorul Hano Hoffer s-a prezentat ca martor ocular al unui accident chemat sa marturiseasca realitatea unui act cultural, iar jurnalistul Eugen Istodor a apreciat cu umor manifestul realismului socialist capitalist ca o prostie geniala. Fiecare participant a primit o actiune la purtator prin care a fost privatizata prima pictura din Romania.

Cocor Store, cea mai mare investitie privata din Centrul Istoric al Bucurestilor, in valoare de 25 milioane euro, devine astfel prima locatie din Romania care, premergator redeschiderii sale din septembrie, a gazduit un asemenea vernisaj. Vechiul magazin Cocor beneficiaza acum de o noua infatisare, fiind deopotriva un simbol al industriei textile autohtone din timpul socialismului, dar si un landmark spectacular al capitalismului ce aduce Times Square in Bucuresti.
Gradul de inchiriere a ajuns la 80%, ultimele branduri semnate fiind din categoria premium designer brands precum: Dolce&Gabbana, D&G, Cesare Paciotti, Marc Jacobs, Givechy, Just Cavalli, Gian Franco Ferre, Carlo Pignatelli, Gianni Marta, Vittorio Marchesi, Flavio Castellani, Imperial, Guarapo, 4us, Alea. Traficul inregistrat in 2007 inainte de modernizare a fost de 20000 de clienti pe zi in timpul saptamanii si 10000 in week-end ceea ce la o supratafa inchiriata de 10000mp reprezinta 2 clienti / mp/zi adica dublu fata cele mai performate centre comerciale din Bucuresti la acest indicator.

Despre Cocor SA

Cocor MediaChannel, divizie a Cocor SA, (www.cocormediachannel.ro) este cea mai mare mediafatada din Europa cu 3300 mp de ecrane si iluminatii cu LED si a inregistrat in 2009 un trafic auto de 32 milioane masini generand venituri de 1,3 milioane de euro.
Cocor SA detine si Cocor Spa Hotel, www.cocorspahotel.ro – cel mai mare centru SPA din Romania, apartinand complexului turistic „Cocor” din Neptun-Olimp si se intinde pe o suprafata de 3.000 de metri patrati.

Cocor Store, www.cocorstore.ro, este cel mai curajos proiect al Cocor SA si cea mai importanta investitie din Centrul Istoric al Bucurestilor in valoare de 25 milioane euro.

Cocor MediaChannel, Bvd I.C.Bratianu,nr.34, sector 3, Bucuresti.
Persoana de contact: Alexandra Enuta, PR Manager
tel.: (+40)21.312.43.10
fax: (+40)21.312.46.80
alexandra.enuta@cocor.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/cocor-sa/cocor-store-lanseaza-manifestul-realismului-socialist-capitalist2