Cum se capteaza atentia audientei?

BUCURESTI - 16 mai 2007

Comunicat tip General in Afaceri

Te ridici în picioare şi te îndrepţi spre locul de unde vei vorbi. Ceilalţi te urmăresc cu privirea, te evaluează şi îşi formulează aşteptările pentru ceea ce va urma. Vei reuşi să le atragi atenţia şi să o păstrezi concentrată pe subiectul pe care îl prezinţi? Primele fraze sunt decisive, iar abilitatea de a folosi în mod adecvat vocea, gesturile şi privirea pentru a-ţi asigura impactul este cheia succesului ca manager, trainer, agent de vânzări. Pentru cei care vor să afle secretele marilor prezentatori, mai sunt disponibile doar câteva locuri la workshopul interactiv „High-Impact Training Skills” din 23-24 mai 2007.

Cum se capteaza atentia audientei?

Este fundamental să putem atrage imediat atenţia pentru a ne convinge auditorii, a obţine contracte, promovări, succes. Indiferent dacă este vorba despre încheierea unei afaceri, de negocierea unei promovări sau de un training, indiferent dacă publicul este format din două persoane ori din mii de participanţi, cele trei canale V prin care transmiţi mesajul:
• vizual (cum arăţi),
• vocal (cum vorbeşti) şi
• verbal (ce vorbeşti)
trebuie să fie simultan activate şi armonizate. Impactul fiecărui canal în parte diferă în funcţie de subiect, context şi prezentator, dar cel mai adesea importanţa lor este de 55% vizual - 37% vocal - 8% verbal. Acest lucru explică de ce prima impresie, cea care se bazează pe evaluarea aspectului fizic şi a calităţii vocii, afectează atât de mult credibilitatea şi impactul prezentatorilor.
Iată câteva sfaturi practice de atragere a atenţiei, oferite de Megha Baumeler şi Ueli Frischknecht de la NLP Academy - Elveţia, care în perioada 22-23 mai 2007 vor prezenta workshopul interactiv „High-Impact Training Skills” la U Business Center Bucureşti.

1. Fii autentic şi astfel vei avea încredere în tine
Secretul activării şi armonizării celor trei canale V este încrederea în sine. Iar modul cel mai direct în care exprimăm această încredere este să ne dăm voie să fim noi înşine, în loc să încercăm să imităm pe altcineva. Acest lucru este facilitat dacă ne închipuim că vorbim în faţa celor mai buni prieteni ai noştri. Foarte adesea participanţii la training ne spun: „Îmi este uşor să vorbesc în faţa unui grup mic de persoane, dar când am în faţă mulţi ochi care mă privesc, simt că îngheţ şi mă blochez!” Singura diferenţă între cele două contexte este numărul, care însă poate fi redus împărţind ascultătorii în subgrupuri, din fiecare subgrup urmând să ne focalizăm atenţia doar asupra a 1-2 persoane. În felul acesta, reducem semnificativ impactul publicului asupra noastră. În compensaţie, însă, este important să ne amplificăm gesturile, mimica, nivelul vocii, astfel încât acestea să fie percepute de întreaga audienţă.

2. Lasă-ţi corpul să exprime emoţiile
Atunci când suntem interesaţi de subiect, când credem cu adevărat în ceea ce spunem şi ne dorim din suflet să-i convingem şi pe ceilalţi, mişcările şi gesturile apar în mod natural şi sunt armonizate cu spusele noastre. Secretul este pasiunea, ce declanşează implicarea emoţională, datorită căreia gesturile apar în mod spontan, fără a fi nevoie de un control conştient al acestora. Numai că pentru a face acest lucru, trebuie să ne scoatem armura care ne protejează (şi blochează) atunci când vorbim în public. Pentru a face prezentări de impact, este esenţial să renunţi la măşti şi să-ţi exprimi pe deplin emoţiile. Ele se transmit şi audienţei şi îţi permit să păstrezi atenţia concentrată asupra subiectelor despre care vorbeşti.

3. Foloseşte-ţi faţa pentru a dirija atenţia
Mimica este un element esenţial al comunicării umane. Studiile au demonstrat că modul în care auditoriul interpretează un mesaj este adesea determinat de expresia facială a vorbitorului. Privirile sunt concentrate circa 70% din timp pe faţa vorbitorului, colectând extrem de multe informaţii ce sunt interpretate inconştient şi influenţează starea emoţională a ascultătorului. De aceea, este esenţial să descoperi dacă atunci când vorbeşti ai o mimică adecvată sau nu. Adesea, încercăm să ne punem o mască de seriozitate, ori concentrare, ori de falsă relaxare, care însă are efectul invers asupra ascultătorilor. În schimb, pot apare diferite gesturi inconştiente, cum ar fi uşoare strâmbături, muşcarea buzelor sau a obrajilor, încruntări neadecvate etc., care trădează nervozitatea şi lipsa încrederii în sine. Acestea pot fi identificate dacă ne filmăm în timp ce vorbim şi apoi le controlăm în mod conştient. Însă adevăratul secret este cel enunţat la punctul 1: autenticitatea, ca sursă a încrederii în sine.

4. Foloseşte-ţi ochii pentru a stabili contacte
Ochii reprezintă liantul care uneşte vorbitorul de audienţa sa. În timp ce vorbeşti, ochii îi invită, îi implică şi îi dirijează pe ascultători. Nu există o modalitate mai sigură de a pierde atenţia ascultătorilor decât să eviţi contactul vizual cu aceştia. Iar marele secret este că indiferent cât de mare este audienţa, fiecare ascultător îşi doreşte să-i vorbeşti personal. Pentru a face asta, secretul este ca timp de 5-10 secunde (durata unei propoziţii) să priveşti direct în ochii câte unei persoane, apoi să-ţi muţi privirea spre alta. În cazul grupurilor mari, îţi concentrezi privire rând pe rând asupra celor 4-5 persoane-cheie din cadrul fiecărui subgrup, apoi îţi roteşti privirea asupra întregului subgrup, înainte de a trece mai departe. Doar privind spre ceilalţi îi poţi convinge în legătură cu sinceritatea ta, cu interesul real pe care li-l porţi, cu dorinţa ta ca mesajul pe care îl transmiţi să fie recepţionat şi transpus în acţiune. Pe de altă parte, ochii sunt şi instrumentul prin care poţi măsura în orice moment gradul de interes şi implicare al audienţei, astfel încât să-ţi poţi modifica prezentarea în funcţie de reacţiile sălii.

5. Foloseşte-ţi mişcările pentru dirija gândurile
Mişcările vorbitorului îi ajută pe ceilalţi să se concentreze şi să-i urmeze firul logic al prezentării. La început, când te ridici şi mergi spre locul de unde vei vorbi, este important ca postura şi mersul tău să sugereze că de-abia aştepţi să-ţi începi prezentarea. Foarte adesea, impresia pe care o lasă vorbitorii este aceea că se îndreaptă spre locul de sentinţă, astfel încât pierd din start la capitolul atenţie şi credibilitate. O altă greşeală frecventă este agitaţia, exprimată prin gesturi sau deplasarea de colo-colo a vorbitorului. Efestul este acela de obosire şi distragere a atenţiei. Secretul este ca schimbarea poziţiei să se producă atunci când treci la alt subiect sau când vrei să subliniezi ceva extrem de important. Spaţiul disponibil poate fi împărţit în trei poziţii, una de bază din care se face majoritatea prezentării, a doua din care se preiau întrebările şi se fac comentariile şi cea de-a treia din care se enunţă concluziile şi toate elementele extrem de importante ce trebuiesc reţinute.

În concluzie: corpul vorbeşte audienţei mai puternic decât vocea şi cuvintele noastre. De aceea, doar prin utilizarea corectă şi eficientă a mesajelor verbale şi non-verbale se poate asigura impactul maxim şi succesul unei prezentări.

Toate aceste secrete au fost prezentate şi transformate în competenţe în cadrul workshop-ului de mare succes „High-Impact Presentation Skills” din luna noiembrie 2006. Impresiile participanţilor, imagini din timpul workshop-ului şi alte informaţii suplimentare puteţi găsi pe situl www.competent.ro.
Înscrierile la noul workshop „High-Impact Training Skills” se fac în limita locurilor disponibile, pe baza Formularului de înscriere afişat pe www.competent.ro. Taxa de participare este de 1570 RON + TVA şi acoperă materialele de curs, coffee break, lunch, certificat de participare. Pentru grupuri de peste 3 persoane de la aceeaşi companie se oferă discount.
Dacă sunteţi manager, trainer sau consultant de vânzări, acest training poate să vă aducă schimbarea mult dorită în viaţa dvs. profesională şi personală. Şi asta pentru că deviza Competent Consuling este „succesul dvs. este profesia noastră”, iar rezultatele de până acum o confirmă pe deplin.

Despre COMPETENT CONSULTING SRL

Profilul companiei
Competent Consulting oferă consultanţă şi training în domeniul dezvoltării personale şi organizaţionale, folosind cele mai noi descoperiri din NLP şi inteligenţa emoţională pentru a asigura clienţilor săi avantaje asupra competitorilor şi obţinerea de efecte economice notabile prin investiţii minime. Deviza Competent Consulting este „Succesul dumneavoastră este profesia noastră”.

Mariana Bichiş – Manager,
tel. (021)-688-7548, 0726-801-881, 0788-294-801
contact@competent.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/competent-consulting/cum-se-capteaza-atentia-audientei