Ce ne pregătește Google pentru viitor? Descoperă inovațiile anunțate în 2018

BUCURESTI - 10 august 2018

Comunicat tip General in Afaceri, IT&C, Media / Publicitate, Tehnologie, Internet

Live site

Pentru anul acesta, Google a pregătit noi lansări de produse și instrumente utile specialiștilor în marketing, toate cu scopul de a ajuta companiile mici și mari să se dezvolte rapid. Fiecare dintre produsele introduse pe piață in cadrul Marketing Innovations Keynote 2018 în luna iulie urmărește să asigure brand-urilor posibilitatea de a conduce campanii transparente și calitative.

Google Ads

Google Ads

Încă de la început, Srindar Ramaswamy, vice-președinte al Google Ads, a subliniat necesitatea unui advertising de calitate, transparent și de încredere, orientat către nevoile tuturor utilizatorilor de internet. De altfel, fiecare specialist în domeniu trebuie să își concentreze eforturile în a pune la dispoziție experiențe relevante și folositoare, deopotrivă, pentru toți. Trăind într-o lume în care posibilitatea de a obține rapid informații determină nivelul de exigență și așteptările utilizatorilor, Google urmărește să se asigure că afișează publicitate doar pentru produse reale, oferind, totodată, posibilitatea de a-ți controla personal opțiunile. În acest mod, oferă o experiență online desăvârșită atât pentru cumpărători, cât și pentru cei care oferă produse și servicii. 

Cu scopul de a-i ajuta pe oamenii secolului XXI să navigheze ușor provocările zilnice, Google a identificat profilul consumatorului – curios, exigent si nerăbdător. Astfel, specialiștii în marketing sunt nevoiți să își adapteze campaniile, strategiile digitale si proiectele de advertising acestor caracteristici, întrunind și valorile de bază ale Google – calitate, transparență și siguranță. De aceea, în spiritul acestor tendințe și trăsături specifice, Google a reușit să își inoveze produsele la un nou standard în acest an.

Află noutățile pe care Google le-a adus marketing-ului și advertising-ului în 2018:

O primă schimbare majoră este adusă platformei Google AdWords, devenită Google Ads, ca urmare a unei strategii de rebranding. Aceasta oferă acum o gamă mult mai largă de posibilități de advertising în cadrul motoarelor de căutare, YouTube, Google Maps, Google Play și altele.

De asemenea, pentru a oferi mai multe opțiuni specialiștilor în marketing, în cadrul Google Marketing Platform, un nou set de unelte actualizate a fost integrat cu scopul de a conecta produsele Google și pentru a împărtăși perspective și idei constructive.

De exemplu, corelat cu noile instrumente, Instant Reporting analizează și raportează instant activitatea campaniilor publicitare online, reușind să asigure rezultatele dorite într-un interval redus de timp.  O altă schimbare introdusă de Google în acest an privește Double Click, care devine în 2018 Search Ads 360. Acesta contribuie la planificare, cumpărare și la măsurarea efectelor reclamelor în Google și alte motoare de căutare.

Mai mult, chiar și Display & Video 360 este îmbunătățit, îmbinând acum caracteristici ale Double Bit Click Manager, Campaign Manager și altele pentru a cuprinde toate canalele de publicitate –  audio, video, tv. Drept urmare, ele pot fi gestionate dintr-un singur loc.

91% dintre posesorii de smartphone au cumpărat sau plănuiesc să cumpere influențați de reclamele online pe care le consideră relevante, în timp ce de 3 ori mai mulți oameni urmăresc reclamele video, Google aduce îmbunătățiri și platformei YouTube. Întrucât cei 1,9 milioane de utilizatori lunari urmăresc zilnic 1 miliard de ore de video, YouTube propune noi oportunități excelente pentru specialiștii în marketing de a-și face cunoscute produsele și serviciile. Astfel, sunt lansate True View for Reach, True View for Action și Maximize Lift Bidding. Fiecare instrument este creat astfel încât să sporească posibilitățile de brand awareness și să faciliteze conversia pe site.

În mod firesc, și creșterea vizibilității brand-ului se numără printre principalele scopuri ale campaniilor de publicitare create cu responsabilitate. Instrumentul Maximize Lift Bidding, introdus de Google, se folosește de Machine Learning pentru a ajunge la cât mai mulți utilizatori ce ar putea fi încurajați să cumpere odată ce au vizualizat o reclamă pe YouTube.

Șansele ca un utilizator să devină clientul unei companii cresc dacă are contact cu o reclamă relevantă, utilă și unică, la fel ca și nevoile sale. În consecință, Google lansează Responsive Search Ads – o opțiune flexibilă si simplă de a crea strategii de marketing online pentru rezultate îmbunătățite. Acest tool combină și găsește compatibilități în descrierile și textele din Google pentru a personaliza reclame. În plus, oferă mai multă flexibilitate, cu 90% mai mult spațiu pentru text.

Știai că 50% dintre deținătorii unui smartphone renunță la a cumpăra online din cauza dificultății de navigare a site-ului și a timpului de încărcare a paginilor?          

 
În încercarea de a facilita acesta spect, Google propune Landing Page Speed, instrument ce măsoară viteza de încărcare pe mobil a landing pages. Scorul pe care îl primesc acestea ajută la identificarea problemelor și optimizarea site-ului pentru asigurarea unei experiențe satisfăcătoare.

De asemenea, un fenomen cât se poate de real constă în accesarea paginilor web de-a lungul zilei de pe mai multe device-uri, fie smartphone-ul personal, laptopul de serviciu sau tableta, ceea ce îngreunează monitorizarea eficientă a dinamicii paginilor. Pentru a rezolva această dificultate, Google introduce Cross Device Reporting and Remarketing în cadrul Google Analytics. Acest sistem combină date de la cei care vizitează site-ul de multiple ori pe zi, dar și utilizând mai multe device-uri. Ulterior, reclamele ajung la grupuri relevante de cumparători sau potențiali clienți. 

Nici companiile mici nu au fost neglijate de Google în 2018. Smart Campaigns este un tool esențial și ușor de folosit pentru ca firmele mici să economisească timp, concentrându-se pe aspectele care le interesează în mod direct – oferirea de produse și servicii de calitate. Acest instrument scanează site-ul si creează reclame optimizate pe care le afișează potențialilor clienți din zonă. Dacă în SUA, jumătate din companiile mici nu dețin un site, o tremie dintre IMM-urile românești nu au o identitate online. Chiar și în cazul celor care utilizează o pagină web, nu exită timpul, nici expertiza necesară pentru a realiza un site optimizat și eficient sau strategii digitale. Smart Campaigns colectează informațiile relevante creând pagini pentru micile companii, simplu și rapid. În ajutorul companiilor cu target local, Google a lansat Local Campaigns, ce reușește, în doar câțiva pași simpli, să promoveze afaceri representative, în funcție de locația utilizatorului.

CITEȘTE ÎNTREGUL ARTICOL