Folosirea datelor în marketing-ul digital

BUCURESTI - 24 octombrie 2017

Comunicat tip General in Afaceri, IT&C, Media / Publicitate, Social, Internet

Live site

Trăim un trend tehnologic mai mult decât interesant, direcția marketing-ului îndreptându-se spre personalizarea totală. Se estimează că până în 2020 vom atinge nivelul de 100% personalizat al experiențelor în contact cu brandurile. De aceea, expresia ‘datele sunt mai importante decât aurul’ începe să fie tot mai valabilă. Dar cum folosim datele în mixul de marketing digital?

Folosirea datelor în marketing-ul digital

Folosirea datelor în marketing-ul digital

A apărut un nou obiectiv în business-uri

Dezvoltarea, creșterea și utilizarea audiențelor în mixul de digital sunt activități care țin ocupați marketerii de azi, preocupați cu înțelegerea comportamentului oamenilor în platformele digitale utilizate zilnic, care se dezvoltă constant oferind tot mai multe opțiuni de reutilizare a datelor lăsate de oameni în online.

Nu numai mesajele în rețele sociale sau bannerele din site-uri sunt personalizate prin campanii de remarketing, dar și căutările în Google. Newsletterele afișează părți dinamice în funcție de comportamentul oamenilor, iar mai nou și site-urile se adaptează în funcție de contextul vizitei.

Relevanța e cuvântul cheie

Datele sunt folosite pentru creșterea rezultatelor, marketerii digitali se bucură în sfârșit că acum pot face ce nu se putea înainte – să afle ce părere au oamenii cărora se adresează, aproape instant. Campaniile de retargetare cresc performanța, rezultatele fiind cu cel puțin 30% mai bune față de cele ale metodelor vechi.

Așa cum încă ne uimește faptul că, de exemplu, după ce am căutat un hotel pe Booking.com dintr-un anumit oraș vedem pe Instagram oferte cu reduceri la hoteluri din acel oraș, așa îi încântă și pe marketeri care se ocupă de remarketing-ul Booking, analizând un spike ridicat în cifre la interactivitatea cu advertising-ul digital.

Ce date urmărim despre audiențele brand-ului?

Google 

Oferă posibilități multiple de creare și utilizare a audiențelor, gestionate ușor fie din Google Analytics, fie din Google Adwords, urmărind datele obținute din mai multe platforme utilizate de oameni – de la Youtube, Gmail, Search sau rețeaua de site-uri Display (GDN). Se pot segmenta vizitele oamenilor care au accesat site-ul doar de pe telefonul mobil și au petrecut mai mult de 2 minute pe site, sau doar oamenii dintr-un anumit oraș într-o anumită perioadă.

Se pot crea segmente cu oamenii care văd clipuri video în canalul Youtube, se pot afișa anunțuri personalizate abonaților la newsletter, ajungând chiar să putem identifica oamenii care au interacționat într-o campanie, cu un anumit banner… și lista de opțiuni disponibile devine limitată doar de imaginația noastră. 

Google a anunțat lansarea Atribution pentru toamna 2017, o platformă pentru un concept cu care promite că va revoluționa raportarea digitală, putând identifica eficiența fiecărui ‚touch digital’ utilizat de oameni în business-urile online, pentru că este mai mult decât evident că dacă o rețea socială nu a generat în mod direct o acțiune dorită pe site, cu siguranță a influențat acea acțiune în mod indirect.

Facebook

Oferă acces la date foarte detaliate despre oameni și interacțiunea lor în rețeaua socială. Se poate crea audiența cu cei care au văzut video-uri pe Instagram, cu cei care au interacționat în pagina de Facebook, sau cu abonații la newsletter. Se mai pot afișa și mesaje specifice oamenilor care au renunțat în pagina coșul de comandă sau în alt pas al procesului de cumpărături.

CITEȘTE MAI MULT

Despre Craft Interactive SRL

Agenție interactivă cu nucleu digital. Personalizăm mixul ideal de soluții în marketing online, să creștem performanța business-ului de care te ocupi. Îți promitem!