Anulari de zboruri si intarzieri prelungite! Ce drepturi au pasagerii?

BUCURESTI - 27 august 2012

Comunicat tip Produse / Servicii in Turism, Logistica/Transport

Servicii de calitate, posibilitatea de a ajunge rapid in diferite colturi ale lumii datorita timpului limitat de transport sunt avantaje incontestabile ale transportului aerian.Totusi, nu de putine ori, si in cazul acestui tip de transport, apar intarzieri sau anulari de zboruri, care ne pot da peste cap planurile de vacanta sau ne impiedica sa ajungem la o intalnire importanta de afaceri. Cu toate ca de multe ori aceste probleme sunt motivate de conditiile meteorologice sau de factori de ordin tehnic, companiile aeriene au o serie de obligatii in astfel de situatii fata de pasagerii care si-au cumparat bilete de avion .

Servicii de calitate, posibilitatea de a ajunge rapid in diferite colturi ale lumii datorita timpului limitat de transport sunt avantaje incontestabile ale transportului aerian.Totusi, nu de putine ori, si in cazul acestui tip de transport, apar intarzieri sau anulari de zboruri, care ne pot da peste cap planurile de vacanta sau ne impiedica sa ajungem la o intalnire importanta de afaceri. Cu toate ca de multe ori aceste probleme sunt motivate de conditiile meteorologice sau de factori de ordin tehnic, companiile aeriene au o serie de obligatii in astfel de situatii fata de pasagerii care si-au cumparat bilete de avion.

Regulamentul (CE) 261/2004 al Parlamentului European si Consiliului, intrat în vigoare la 17 februarie 2005, stabileste norme comune in materie de compensare si de asistenta a pasagerilor in urmatoarele situatii: refuzul imbarcarii, anularea zborului, intarzieri, imbarcarea pasagerilor intr-o clasa inferioara fata de cea inscrisa pe biletul de avion.

Anularile de zboruri si intarzierile sunt printre cele mai des intalnite probleme in cazul transportului aerian.

Anularile de zboruri

In cazul anularii unui zbor pentru a evita acordarea de plati compensatorii pasagerilor, compania aeriana este obligata sa furnizeze un preaviz de doua saptamani. Chiar si in conditiile respectarii acestui termen, operatorul de transport aerian trebuie sa ofere un zbor alternativ, cu prima ocazie sau la o data ulterioara, la alegerea pasagerului si in functie disponibilitatea de locuri sau o rambursare integrala a biletului de avion.

In situatia in care anularea are loc chiar la sosirea la aeroport, fara notificare prealabila, in afara situatiei in care compania aeriana dovedeste ca situatia a fost creata de imprejurari extraordinare (cum ar fi conditii meteorologice, restricţii ale traficului aerian, riscuri de securitate si greve care afecteaza functionarea zborurilor), operatorul de zbor este obligat sa ofere despagubiri pasagerilor, care variaza in functie de distanta zborului programat.

De asemenea, pasagerii au dreptul la asistenta gratuita in timp ce asteapta redirectionarea spre destinatia finala; mai precis, compania aeriana trebuie sa le ofere bauturi racoritoare in cantitati rezonabile cu timpul de asteptare, cazare la hotel in cazurile in care este vorba despre o sedere peste noapte, transport intre aeroport si locul de cazare si posibilitatea sa realizeze doua apeluri telefonice, sa trimita e-mailuri sau faxuri. Totodata, operatorul de zbor are obligatia sa restituie integral valoarea biletului de avion pentru partea sau partile din calatorie neefectuat, precum si pentru partea sau partile deja efectuate daca zborul nu mai serveste niciunui scop al planului de calatorie initial.

Intarzieri prelungite

Intarzierile zborurilor cu mai mai mult de doua ore, in functie si de distanta acestuia, atrag obligatii suplimentare ale operatorilor de transport aerian fata de pasageri. La fel cum se intampla si in cazul anularilor de zboruri, compania aeriana trebuie notifice pasagerii si sa asigure acestora o serie de conditii minime: bauturi racoritoare si alimente, accesul la apeluri telefonice, iar in cazul unei intarzieri prelungite, cazare si transportul catre si de la hotel. In cazul unei intarzieri ce depaseste 5 ore si renuntarii pasagerilor la efectuarea calatoriei, acestia pot cere companiei aeriene returnarea contravalorii biletului de avion, precum si zbor de retur spre punctul initial de plecare.

Exista multe situatii in care pasagerii ajung la destinatie cu intarziere. Trei sau mai multe ore de intarziere confera acestora dreptul unei despagubiri similara cu cea datorata in caz de anulare a zborului, in afara situatiei in care operatorul de zbor dovedeste ca intarzierea s-a datorat unor circumstante extraordinare. Nu in ultimul rand, compania aeriana poate fi declarata raspunzatoare de toate prejudiciile provocate de intarzierea zborului.

Despre DENTAL TOURING SERVICES

DTS Travel Agency este o agentie de turism din Bucuresti ce ofera servicii turistice atat pe piata interna cat si pe cea externa. Ofertele noastre speciale sunt despre circuite, sejururi, curse charter, cazari in Romania, bilete de avion, asigurari medicale, turism dentar, turism seniori, turism scolar, intruniri, rent-a-car, organizari conferinte, congrese, reuniuni, team-building, organizari evenimente, mai pe scurt orice aveti nevoie de la o agentie de turism!

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/dental-touring-services/anulari-de-zboruri-si-intarzieri-prelungite-ce-drepturi-au-pasagerii