eMAG: Perioada verii influenteaza alegerile clientilor online

BUCURESTI - 29 iulie 2008

Comunicat tip General in IT&C

Camerele foto si video, smartphone-urile, navigatoarele GPS, produsele de ingrijire personala si aparatele de aer conditionat sunt in topul preferintelor clientilor online, in lunile de vara.

Numarul de clienti care achizitioneaza online camere foto-video in aceasta perioada se dubleaza, in comparatie cu lunile aprilie sau martie. Cererea este in mod evident sincronizata cu perioada concediilor. “Vara a adus o crestere a cererii clientilor eMAG.ro pe segmentul aparatelor foto D-SLR, care au preturi din ce in ce mai accesibile. Aceste aparate sunt preferate de catre entuziastii amatori ai fotografiei digitale, pentru calitatea exceptionala a fotografiilor si versatilitatea creativa oferita de adaptarea a numeroase accesorii optionale (lentile suplimentare, blituri etc.)”, a spus Catalin Gligan, manager marketing de produs al eMAG.

In crestere este si cererea de camere de filmat care inregistreaza pe hard disk sau numai pe cardul de memorie, influentata simultan si de scaderea preturilor. “Aceste noi tehnologii sunt acum la preturile de anul trecut ale camerelor de filmat miniDV sau miniDVD (care inregistreaza pe caseta DV, respectiv disk mini DVD)”, a adaugat Gligan.
Noutatea sezonului este reprezentata de aparitia, in segmentul de pret 1800-2000 de lei, a unor camere de filmat Full HD, care dubleaza practic rezolutia camerelor obisnuite.

Tot in aceasta perioada, clientii online prefera smartphone-urile. Numarul de comenzi inregistrate este dublu fata de cel de la inceputul anului.
“Majoritatea celor care renunta la un simplu telefon o fac pentru integrararea in smartphone-uri ale functiilor de acces wireless la internet si modul de navigatie GPS, incorporat concomitent cu utilizarea unor ecrane mari cu touch-control. Cei care inca asteapta iPhone-ul pe canal oficial de vanzare au acum cateva optiuni demne de luat in seama: de pilda, noul HTC Dimond ofera multe din functiile apreciate la iPhone, plus un aspect irezistibil”, a spus Gligan.
Cele mai multe cereri inregistrate sunt pentru modelele de smartphone-uri care se incadreaza in categoria de pret 1100-1700 lei.

Calatoriile de peste hotare, din concediul de vara, tripleaza comenzile de navigatoare GPS. La sfarsitul anului trecut, se vindeau inca multe PDA-uri cu modul de navigatie GPS, insa intre timp s-a produs trecerea catre sistemele dedicate de navigatie.
“80% din cererile clientilor inregistrate in aceasta perioada, pe aceasta categorie de produse, se manifesta pentru sistemele de navigatie care au interfata foarte intuitiva si functii multimedia extinse (redare fisiere video, audio, foto)”, a declarat Catalin Gligan.

In cazul acestor produse, cererea cea mai mare o inregistreaza modelele prevazute cu harti de navigatie pentru intreaga Europa (75%), restul fiind impartit intre modelele care ofera suport pentru Europa de Est (20%) si cele cu suport exclusiv pentru Romania (5%). Sunt preferate modelele care includ, prin software-ul de navigatie, suport grafic 3D.

In crestere este si cererea de aparate de aer conditionat. Vanzarile anuale de sunt in proportie de 80% realizate in perioada mai-septembrie. “Am inregistrat cereri si in cazul aparatelor de aer conditionat portabile, folosite mai ales de catre cei care locuiesc in aparatamente inchiriate. Incep sa cresca vanzarile aparatelor de aer conditionat care folosesc tehnologia “Inverter”. Principalul avantaj al acestora rezida in economia spectaculoasa de energie. Costul de achizitie, mai mare cu 40-60%, este rapid amortizat in factura de energie electrica, consumul fiind mai mic cu 40%”, a mai spus Gligan.

In tandem cu sezonul concediilor de vara, se inregistreaza si o triplare a comenzilor de produse de ingrijire personala. “Clientii eMAG prefera exclusiv modelele din clasa medie si superioara de pret, in masura sa ofere functii si tehnologii superioare. Cele mai des vandute sunt: epilatoarele, aparatele cosmetice si cele pentru ingrijirea si intretinerea parului,” a conchis Catalin Gligan.

eMAG a finalizat anul trecut o cifra de afaceri de 76,7 milioane de euro, de doua ori mai mult decat in 2006, cand compania a raportat afaceri de 35 de milioane de euro. Pentru acest an, compania are ca obiectiv o cifra de afaceri de 140 - 150 de milioane de euro.

Despre eMAG.ro

Despre eMAG
Lansat in 2001 ca un magazin online de sisteme de calcul si produse de birotica, eMAG se numara printre deschizatorii pietei de comert electronic din Romania. Calitatea serviciilor oferite si orientarea catre client au propulsat eMAG in pozitia de lider pe piata vanzarilor online. Cu o echipa de peste 300 de angajati, eMAG are un portofoliu in care se regasesc atat produse si solutii IT si de comunicatii, cat si echipamente electronice high-end. eMAG este operat de companiile Dante International si eMAG International. Pentru mai multe informatii, va rugam accesati www.emag.ro.
Ioana Prandurel, PR Manager
Tel.: +40 752212988


ioana.prandurel@emag.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/emag-ro/emag-perioada-verii-influenteaza-alegerile-clientilor-online