Piata de comert online in Romania se va dubla in 2008

BUCURESTI - 22 ianuarie 2008

Comunicat tip General in IT&C

Pentru anul 2008, eMAG.ro estimeaza ca piata de retail IT&C online va atinge nivelul de 250 milioane EUR.


„Comparativ cu 2007, asteptam o dublare a pietei de retail IT&C online in 2008. Estimam ca anul trecut piata de comert online s-a ridicat la aproximativ 115 milioane de euro. Migrarea dinspre retailul clasic catre cel online va influenta cresterea pietei si anul acesta, iar acest proces va fi in continuare stimulat de cresterea ofertei de produse. Vor aparea si vor creste ca importanta si alti factori decat usurinta in realizarea comenzii sau gama foarte larga de produse si preturile competitive. Pentru eMAG.ro, anul 2008 va insemna consolidarea unei foarte interesante relatii cu comunitatea cumparatorilor din Romania.
Daca pana acum am o avut o contributie majora la atragerea consumatorilor catre comertul online, din acest moment vrem sa le aratam beneficiile comunicarii in cadrul unei comunitati online. Niciun producator sau comerciant nu poate crea o baza de date de resurse mai relevanta si mai credibila despre produse decat cea formata din experientele cumparatorilor cu produsele pe care acestia le detin. Suntem decisi sa punem aceasta experienta colectiva sa lucreze in folosul comunitatii, pentru ca decizia de cumparare sa se ia cat mai bine, punand in balanta informatiile comerciale cu cele provenite din utilizarea zilnica a produselor,” a declarat Radu Apostolescu, director divizie brand al eMAG.ro.

Cu o cota de piata de 70%, eMAG.ro a realizat in 2007 o cifra de vanzari de 76,7 milioane de euro, iar pentru 2008 estimeaza o crestere de pana la 140-150 de milioane de euro.

Pentru notebook-uri, principala categorie de produse vandute de eMAG.ro, compania isi propune ca in 2008 sa inregistreze o cota de 22-25% din aceasta piata.

„Un obiectiv mai mult decat ambitios. Echivalent cu expresia: 1 din 4 notebookuri din Romania va fi livrat de eMAG.ro in 2008. Daca eliminam proiectele de administratie publica, practic 1 din 3 notebookuri ajunse in casele sau in birourile romanilor vor proveni de la eMAG.ro,” a declarat Lucian Condruz, director product management eMAG, intr-un articol publicat pe blogul companiei.

Pentru categoria foto-video, pentru care eMAG.ro detine in 2007 o cota de piata de 12%, estimarea pentru anul in curs este de 15%.

„Cele mai bine vandute produse online sunt, in acest moment, notebook-urile, aparatele foto-video, precum si monitoarele si televizoarele LCD, urmate de multifunctionale, telefoane, solutii mobile si componente PC. In 2008, cresterea cea mai mare se va inregistra in cazul notebook-urilor, urmate de telefoanele mobile, de multifunctionale si de solutii software. In categoria electronicelor, cea mai mare crestere o vor avea televizoarele LCD, urmate de camerele foto si video, ramele foto digitale si echipamentele audio.” a mai declarat Radu Apostolescu.

Referitor la piata comertului online din Romania, oficialii eMAG.ro se asteapta ca primele cinci magazine online din Romania sa acopere o cota totala de piata de peste 85%.

Despre eMAG.ro

Despre eMAG
Lansat in 2001 ca un magazin online de sisteme de calcul si produse de birotica, eMAG se numara printre deschizatorii pietei de comert electronic din Romania. Calitatea serviciilor oferite si orientarea catre client au propulsat eMAG in pozitia de lider pe piata vanzarilor online. Cu o echipa de peste 250 de angajati, eMAG are un portofoliu in care se regasesc atat produse si solutii IT si de comunicatii, cat si echipamente electronice high-end. eMAG este sustinut de companiile Dante International si eMAG International. Pentru mai multe informatii, va rugam accesati www.emag.ro.



Ioana Prandurel, PR Manager
Tel: 0752212988
ioana.prandurel@emag.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/emag-ro/piata-de-comert-online-in-romania-se-va-dubla-in-2008