Social media romaneasca la inceput de toamna. O analiza eResearch Corp

BUCURESTI - 30 septembrie 2010

Comunicat tip General in Media / Publicitate

Romania accelereaza shiftul catre online in materie de interactiune, socializare si schimb de inormatii. eResearch Corp a realizat o analiza a prezentei utilizatorilor romani in social media, la nivelul lunii septembrie. Iata cum arata social media romaneasca prin prisma activitatii in blogosfera si in retelele sociale Facebook, Twitter, Trilulilu, Hi5 si Tpu.ro. Cercetarea are la baza studiul mediului online in care activeaza utilizatorii romani de internet si monitorizarea activitatii acestora.

Activitatea de blogging in Romania

Blgosfera romanesca numara cu aproximatie 58,900 de bloguri si lunar, acestea inregsitreaza
240,000 posturi si 180,000 comentarii. In jur de 3,56% dintre bloguri se inscriu in categoria hevy bloggers, cu mai mult de 5 postari saptamanale, in timp ca in categoria blogurilor active – cu minimum o interventie saptamanal, se inscriu 9315 bloguri - 15,82% din totalul blogurilor realizate in Romania. Media ultimelor 3 luni arata ca in Romania se scriu in medie 44,404 de articole/saptamana, care inregistreaza aproximativ 34.365 comentarii si 3,470 de trackbackuri.

Facebook
Numarul total al utilizatorilor romani de facebook cu varste cuprinse intre 13-64 de ani, in septembrie 2010, este de 1681240, reprezentand 7,4% din totalul populatiei Romaniei. Aproape 70% dintre utilizatorii romani de Facebook sunt reprezentati de persoane tinere cu varsta intre 16-30 de ani, iar 34% dintre userii romani ai acestei retele sociale au varste cuprinse intre 20-25 de ani. 45,8% dintre utilizatori sunt barbati si, respectiv, 54,2% femei.
De remarcat este faptul ca isi sporesc prezenta in Facebook si utilizatorii de varsta adulta. De exemplu, utilizatorii cu varsta de 42 de ani detin o pondere egala cu cea a utilizatorilor cu varsta de 13 ani. In aceeasi ordine de idei, rata de crestere a utilizatorilor cu varste adulte este mai mica decat cea corespunzatoare varstelor tinere. Tinerii cu varsta de 20 de ani au, ca numar, cea mai buna reprezentare in Facebook : 104.480 useri, reprezentand 30,17% din totalul populatiei din Romania cu aceasta varsta.

Twitter
Cu 38.907 utilizatori romani in prezent, Twitter inregistreaza in Romania o crestere de 14% fata de luna august. Utilizatorii romani posteaza zilnic peste 32,500 de twitturi (in 24 de ore). Se remarca rata insemnata de crestere a numarului companiilor si brandurilor care se alatura comunitatii, potentialul de marketing si publicitate al Twiiter incepe asadar sa fie valorificat diin ce in ce mai bine si pe piata din Romania. Twitter este folosit si apreciat in continuare insa, in majoritate de catre heavy internet consumers.
Motivatia de a urmari (follow) un utilizator de twitter are la baza urmatoarele criterii, in ordinea importantei acrodate : userii dau follow unui alt utilizator pentru ca il cunosc personal (1), pentru ca ii citesc blogul (2), pentru ca lucreaza in acelasi domeniu (3) sau pentru ca este o personalitate in online sau in offline (4). Schimbarea recenta si semnificativa de desgin si adaugarea unor noi optiuni (integrarea unor servicii online externe, sau noi optiuni de advertising) puncteaza un moment care poate genera un nou lift al interesului fata de Twitter in perioada care urmeaza.
Hi5
Reteau sociala a inregiatrat in aceasta luna 1,83 mld afisari, un numar de 48,87 milioane de vizite si 3.964.356 de vizitatori unici. Se remarca insa o scadere cu 19,8% fata de luna trecuta a interesului utilizatrilor fata de aceasta retea, in ce priveste aceesarile conturilor personale si interactiunea.
Trilulilu
Portalul clujean de user-generated content trilulilu.ro a depăşit pragul de trei milioane de utilizatori unici în luna martie a acestui an. Trilulilu.ro este in acest moment cel mai accesat site de către utilizatorii din România, inegistrand in acest moment 2,59 milioane de vizitatori unici, 8,26 milioane de vizite şi 68,07 milioane de afişări. Reteaua a castigat audienta insemnata prin cele doua initiative online din aceasta vara, de publishing (show-ul “Cook’n\\\\\\\'Rolla”) şi respectiv viral marketing (lansarea clipului “Ca$$a Loco – La mall”) si mentine atentia utilizatorilor prin lansarea unui serial online user-made.
TPU
Specificitatea Retelei TPU.ro, populata mai ales de adolescenti si tineri (66% dintre utilizatori au pana in 22 ani), este data de faptul ca utilizatorii își oferă reciproc soluții la problemele cu care se confruntă, împărtășind cunoștințele și experiența proprie. Top 5 in lista categoiilor de discutii sunt temele: adolescenti, conversatii, sanatate, dragoste si sex, timp liber. Utilizatorii TPU.ro, în număr de peste 82.490 (in crestere cu 58% fata de inceputul verii – luna iunie 2010) au generat aproape 326.400 de întrebări si 2,17 milioane de răspunsuri. Timpul mediu de răspuns pentru o întrebare este de circa 16 minute, iar platforma a inregistrat o rata impresionanta de 99% din totalul intrebarilor care si-au gasit cel putin un raspuns. TotiPentruUnu.ro a numarat in luna aceasta 1,15 milioane de vizitatori unici si 2,18 milioane de vizite.

Va invitam sa urmariti informatii actuale si pe canalele online ale agentiei de cercetare online eResearch Corp. Pentru detalii va stam la dispozitie prin e-mail : ioana.barbu@webuzz.ro sau telefon : 0723569871.

Despre eResearch corp.

eResearch Corp este o agentie de cercetare online care implementeaza în Romania metodologii de cercetare si analiza a datelor unice pe piata autohtona prin valoarea pe care o dau vocii consumatorilor. Compania se inscrie in trendul international de orientare catre cercetarea online, in conditiile evolutiei in aceasta directie a activitatilor de business dar si a interactiunii sociale in general.

Va invitam sa urmariti informatii actuale si pe canalele online ale agentiei de cercetare online eResearch Corp :
Blog : http://blog.eresearch.ro/
Facebook : http://www.facebook.com/eResearch
Twitter : http://twitter.com/eResearchCorp

Ioana Barbu
ioana.barbu@webuzz.ro
0723569871.

office@eresearch.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/eresearch-corp-/social-media-romaneasca-la-inceput-de-toamna-o-analiza-eresearch-corp