O intrebare din ce in ce mai actuala pentru importatorii si exportatorii romani: FCL sau LCL?

BUCURESTI - 10 iulie 2013

Comunicat tip Produse / Servicii in Afaceri, Logistica/Transport

Live site

Folosind servicii cargo maritime de grupaj de marfa (LCL) pentru a transporta partide mai mici de marfa, importatorii si exportatorii romani cu spirit de inovatie si dezvoltare au aflat ca pot avea beneficii mai mari cand trag linia profitabilitatii la sfarsitul anului

Grupajul maritim de marfa

Grupajul maritim de marfa

 Transporturile LCL au crescut mai ales de la inceputul crizei mondiale deoarece firmele nu sunt pregatite sau nu doresc sa cumpere cantitati mari la care nu au siguranta vanzarii intr-un timp rezonabil. Aceste firme au aflat din experienta proprie că grupajul poate produce o reducere considerabila a bugetelor de transport și depozitare. Ganditi-va numai la ce sume ati platit pentru storage si demurrage la FCL in ultimul an si-mi veti da dreptate ca grupajul de marfa este o solutie viabila. 

Alexandru Odobescu, importator de jucarii din Orientul Indepartat

Cand vine vorba de transportul maritim de marfa, multi comercianti sau producatori locali depun eforturi semnificative pentru a-si transporta bunurile in regim de container complet (FCL), crezând că e cea mai bună opțiune pe care o au. Adesea, ei au dreptate in anumite situatii, transportul maritim in regim de grupaj (LCL) putand costa mai mult sau dura mai mult decat cel complet. Dar, așa cum unii comercianti au inceput să constientizeze dintr-o perspectivă mai largă lanțurile lor de aprovizionare, din ce in ce mai multi importatori si exportatori află că transporturile mici pot fi alegerea optima pentru anumite tipuri de produse, in functie de dimensiunea, scopul propus, cererea din piață si planificarea riguroasa si din timp a lantului de aprovizionare. Poate de aceea ponderea LCL in comertul global a crescut exponential în ultimul deceniu.

Un procent exact al grupajelor in transportul international containerizat de marfa este dificil de enuntat din cauza faptului ca majoritatea consolidatorilor grupeaza diverse marfuri intr-un container pe care il prezinta ca si FCL liniilor maritime carora il predau pentru incarcare la vas si transport naval port-to-port, iar acestea il inregistreaza ca atare Cu toate acestea, o analiza mai atenta asupra principalilor jucatori de pe piata transporturilor consolidate din ultimii 10 ani arata o crestere a acestei piete cu aproximativ 15% de la an la an.

Si costul ridicat al pretului transportului aerian de mărfuri este o forță motrica a creșterii cererii de LCL, tip de transport care oferă din ce in ce mai multe optiuni clientilor care sunt dispusi sa-si planifice mai riguros si cu un buget mai redus costurile de supply-chain. În ultimii ani au aparut mai ales intre Asia si Statele Unite anumite servicii LCL expres, care au garantat timpul de tranzit port-to-port, acest tip de transport avantajand în special importatori ale caror mărfuri, anterior, s-au tranzitat in special pe calea aerului.

Containerul complet (FCL) continuă să fie pentru majoritatea clientilor de transport maritim un mijloc la care, din comoditate sau obisnuinta, nu vor sa renunte prea usor. Dar serviciile LCL evoluează. Diversificarea acestora pentru a se potrivi nevoilor specifice într-o piață in continua cautare de noi opțiuni și de mijloace mai eficiente de transport este motivul pentru care din ce in ce mai multi directori de companii aleg grupajele cargo. De multe ori, daca aveti de transportat 20 metri cubi de marfa sau mai putin, poate fi intelept sa apelati la un freight forwarder care poate oferi servicii de LCL.

Cine utilizeaza de fapt LCL?

Întreprinderile mici și mijlocii competitive si agile utilizează LCL frecvent, deoarece aceste firme pur și simplu nu vor sa isi blocheze sume mari pentru a cumpara marfa care sa justifice incarcarea intr-un container complet, iar in plus vor sa-si respecte termenele de livrare fata de clientii lor. Transporturile LCL sunt, de asemenea, tipice pentru companiile care intra pe noi piețe sau pentru companiile care deservesc unele piete mai mici sau de nisa. Iar uneori la fabricarea unui produs, de exemplu, un ingredient rar folosit, dar vital in procesul de fabricatie, depinde de o aprovizionare in cantitate mai mica, dar regulata. Comercianții cu amănuntul dar si producatorii în special din cazul industriei auto, industria de petrol și gaze naturale, produse chimice, produse de nisa si comert online, folosesc in mod frecvent transportul maritim in regim de grupaj de marfa.

Selectarea unui consolidator potrivit

În plus față de competentele standard necesare unei case de expeditii, o companie care doreste angajarea acestui tip de transport trebuie să verifice soliditatea financiară și integritatea oricarui furnizor de servicii LCL, sa verifice daca se ofera servicii cu incarcari la vas saptamanale si sa solicite o oferta de costuri cat mai detaliata si mai transparenta, pentru a evita costuri ulterioare nedorite.Asigurați-vă că freight forwarderul pe care il alegeti ofera toate serviciile necesare la origine si destinație, cum ar fi servicii de prestari formalitati vamale de import/export sau tranzit si are posibilitatea sa organizeze transport rutier door. "Cel mai important aspect pentru un importator sau un exportator este să ia în considerare angajarea unui consolidator care opereaza propriul serviciu LCL, care poate atrage un volum de marfa semnificativ din mai multe porturi și care ofera un anumit nivel de fiabilitate a serviciilor, pentru a se asigura ca bunurile sale nu se vor afla în situatia așteptarii ulterioare a unor anumite cantitati de marfa suficiente pentru a umple un container," sugerează Bogdan Serbaniuc, director de vânzări la Europrim Shipping, un consolidator de marfă care ofera servicii LCL săptămânale care conecteaza mai multe porturi asiatice cu portul Constanța din România.

De asemenea, incercati sa va documentati asupra depozitelor în care va avea loc consolidarea și deconsolidarea. Cât de experimentat este personalul care opereaza depozitul? Consolidatorul are depozit propriu sau externalizeaza acest serviciu, lasand cale libera anumitor evenimente nedorite cum ar fi avarieri de marfa sau mici furturi? Cât de departe este de port, și cât de usor este traseul din port pana la depozit? Pe parcurs maritim beneficiati de un serviciu direct sau acesta include si transbordari? Poate agentul de la destinație sa ofere, de asemenea, livrare la ușa clientului, servicii vamale și o structură transparentă a taxelor locale? Dupa ce v-ati raspuns la toate intrebarile de mai sus, verificati intr-un final că măsurile de siguranta si securitate asumate de catre consolidator includ procese bine organizate, eventual daca acesta poseda anumite certificări in domeniu, pentru a va asigura ca transportul dumneavoastra este pe maini bune de la un capat la celalalt al lantului logistic de aprovizionare.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/europrim-shipping/transportul-maritim-de-marfa-in-regim-de-grupaj-lcl-versus-transport-maritim-in-regim-de-container-complet-fcl