Comunicare interna, leadership, CSR – elemente esentiale ale PR-ului de criza

BUCURESTI - 30 martie 2009

Comunicat tip General in Media / Publicitate

Peste 250 de specialisti, directori de comunicare si marketing, comunicatori, consultanti, jurnalisti si bloggeri au participat la la cele doua zile ale evenimentului PR Forum. Printre subiectele cele mai dezbatute s-au numarat necesitatea reinventarii relatiilor publice in contextul crizei economice actuale, importanta comunicarii interne, eficienta strategiilor de CSR, comunicarea in mediul online, rolul creativitatii si inventivitatii in activitatile de relatii publice.

Comunicare interna, leadership, CSR –  elemente esentiale ale PR-ului de criza

Evenimentul s-a deschis cu o sesiune speciala, in care manageri de top precum Erich Kish (Vice President, Rompetrol), Monica Iavorschi (Director General, Arctic), Marius Persinaru (Country General Manager, Xerox Romania & Republica Moldova) si Mihai Ghyka (Eisenhower Fellow 2009), jurnalisti recunoscuti precum Vlad Petreanu (Jurnalist, Antena 3) si comunicatori de elita precum Crenguta Rosu (Managing Partner, DC Communication), Sorana Savu (Managing Partner, Premium Communication) si Alex Paius (Senior Partner, Image) au discutat despre implicatiile situatiei economice asupra industriei de relatii publice romanesti, oferind solutii pentru traversarea cu bine a dificultatilor.

Una dintre solutiile intrevazute de Alex Paius este concentrarea companiilor pe comunicarea interna – modalitate eficienta pentru consolidarea companiei din interior si pentru implicarea resurselor umane in activitatile organizatiei.

Sorana Savu este de parere ca rolul leadership-ului si al comunicarii de business este foarte important in aceasta perioada, reprezentand o strategie inteligenta si adaptata de raspuns la situatia de pe piata.

Ioana Manoiu (Managing Partner, GMP PR) crede ca industria de PR trebuie sa se reinventeze, pentru a fi eficienta si a avea rezultate pe piata incerta din prezent. Specialistii trebuie sa incerce sa gaseasca modalitati de comunicare diferite, mai noi, mai eficiente, mai rapide, mai directe.

Diana Klush (Director Corporate Affairs, Ursus Breweries) a afirmat ca directia inspre care trebuie sa se indrepte comunicatorii astazi este data de asa-zisii “angajatii anti-criza”. Este foarte important pentru specialistii in relatii publice sa comunice cu angajatii, sa ii informeze despre ce se intampla in companie, pentru ca acestia sa fie incredintati si sa aiba incredere in produsele/serviciile/soliditatea organizatiei.

Criza nu trebuie sa fie un motiv pentru care organizatiile sa nu comunice, a anuntat si Alina Simpetru (Managing Director TBWA\Merlin. A nu comunica in aceasta perioada inseamna o greseala foarte mare,mai ales ca aceasta situatie poate reprezenta, daca este gestionata corect, o perioada buna pentru lansari de produse, castigarea cotei de piata, cresterea notorietatii.

Dragos Bucurenci (Director, MaiMultVerde) a sustinut ca activitatile de CSR sunt foarte importante in aceasta perioada, deoarece confera organizatiei o imagine de stabilitate si credibilitate pe piata, in fata audientei.

“Anul acesta PR Forum a avut de infruntat o provocare: sa reuneasca oameni de comunicare si relatii publice care sa discute despre cum sunt afectati /daca sunt afectati de situatia economica a tarii. Unii dintre cei mai importanti specialisti au dat curs invitatiei noastre si participantii au avut posibilitatea sa afle direct ce solutii au pentru ca organizatiile/brandurile sa fie eficiente in comunicare si sa aiba rezultate notabile, profitand chiar de contextul incert de pe piata. Inca o data, industria de PR din Romania a dovedit, la PR Forum, ca este puternica si capabila sa sustina progresul si dezvoltarea, in conditii economice neprielnice”, sustine Cristian Manafu, Managing Partner, Evensys.

Cea de-a doua zi PR Forum a constat intr-un training specializat la care au participat 35 de persoane interesate de comunicarea in social media. Participantii au putut afla care sunt strategiile de comunicare in acest canal media, care sunt instrumentele oferite de acesta si avantajele unei astfel de comunicari.

PR Forum s-a desfasurat in zilele de 26 si 27 martie la JW Marriott Bucharest Grand Hotel si a fost cel mai important eveniment pentru industria de relatii publice din Romania. Forumul a fost organizat de Evensys cu sprijinul unora dintre cele mai importante agentii locale de PR: DC Communication, GMP PR, Image si Premium Communication.

Mai multe informatii despre eveniment sunt disponibile accesand www.prforum.ro

Despre Evensys

EVENSYS este companie cu 3 ani de experienta in organizarea de conferinte si seminarii proprii si acopera patru domenii de activitate: Marketing, Internet, Real Estate si Financiar. Evenimentele organizate trateaza tematici actuale care privesc atat industria de business locala cat si din Europa Centrala si de Est.
Evensys Consult
office@evensys.ro
Tel: 021/231.72.13-15
Fax: 021/231.72.16
Web: www.evensys.ro
andreea.hanganu@evensys.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/evensys/comunicare-interna-leadership-csr-elemente-esentiale-ale-pr-ului-de-criza