Psihologia inteligenta de vanzari la Telesales Conference & Expo 2010

BUCURESTI - 1 aprilie 2010

Comunicat tip General in Afaceri

Expo Media a organizat cel mai important eveniment al specialistilor vanzarii prin telefon, cea de-a doua editie a Telesales Conference & Expo, ce a avut loc pe 30 martie 2010, la Institutul National de Statistica din Bucuresti.

Intr-un an extrem de concurential, in care sintagma criza economica este omniprezenta, fiind chiar un instrument de vanzari in unele sectoare de business, gandirea strategica a devenit esentiala pentru orice conduita de business. Tehnicile clasice de vanzari sunt perimate, focusul se muta dinspre incheierea rapida a unei vanzari inspre crearea si consolidarea unei relatii pe termen lung cu potentialii clienti si cu clientii deja existenti.

Telesales Conference & Expo este un concept nisat de evenimente aflat la cea de-a doua editie, ce se adresează specialistilor de Telesales de pe piata locala, fiind o reala oportunitate de afaceri prin informare si networking relevant. Anul acesta conferinta a fost moderata de Oana Radu, Learning & Development Manager, GE Money, si s-a structurat in patru prezentari interactive cu metode si instrumente inovatoare de Telesales. Conceptul acestei editii a fost “customer centricity”, altfel spus demers de business bazat pe nevoile si cerintele clientilor.

Speakerii acestei editii au fost Gabriel Muresanu, Telesales Director, Vodafone Romania, Radu-Costin Schmitzer, Business Development Manager for Call Center Projects, Linea Directa Communications, Dan Mazilu, General Manager, Mediatel Data si Razvan Capatana, Managing Partner, Business Results. Acestia au punctat directii imperative pentru un mecanism “sanatos” de vanzari prin: aspecte teoretice importante de telesales, studii de caz edificatoare, instrumente de marketing revolutionare (marketing pe canale multiple, telemarketing etc.), solutii tehnice moderne de call center si modele eficiente de management al bazelor de date.

Dupa cum afirma Gabriel Muresanu, Telesales Director, Vodafone Romania, “Vanzarea nu este un scop in sine, ea este un efect. Scopul unui vanzator nu este vanzarea in sine, ci castigarea increderii bazate pe adevar”; oamenii de vanzari trebuie sa isi concentreze mai mult atentia pe psihologia consumatorului pe termen lung.

Printre principiile si instrumentele de vanzari enumerate de speakerii Telesales Conference & Expo 2010 se numara: eficientizarea consumului de timp, construirea unor relatii cu clientii, bazate pe argumente realiste, cunosterea produsului si cunoasterea clientului.

Solutia cea mai buna in Telesales o reprezinta, in acest moment, vanzarile consultative, lipsite de agresivitate. In tarile occidentale, sectorul de telesales este extrem de agresiv si a generat in timp reactii negative. Manipularea, ispitirea clientilor poate duce la vanzari de succes pe termen scurt, ceea ce inseamna ca nu asigura stabilitate si continuitate de business. Pe piata din Romania, aceasta abordare manipulativa a functionat in trecut, insa odata cu trecerea timpului reactia de tip achizitie a clientului targetat a scazut. In prezent a crescut simtitor nevoia de standarde si profesionalism in vanzari, un bun vanzator trebuie sa fie un consultant inteligent, care sa se adapteze cat mai bine psihologiei consumatorului si sa stie sa propuna solutiile potrivite, personalizate in functie de nevoile clientului. Pentru a face acest lucru, “povestea de vanzari” trebuie sa se axeze pe adevar, pe declansarea de stari emotionale, experientiale, care sa convinga si sa implice receptorul, intrucat asteptarile si exigentele clientilor sunt din ce in ce mai mari.

Participantii la eveniment au reprezentat companii importante din piata de profil si din alte sectoare de business. Feedback-ul invitatilor a fost unul pozitiv. Caracterul practic si interactiv al acestei actiuni de comunicare si formare a specialistilor in Telesales inspira, motiveaza si sprijina atat dezvoltarea profesionala, cat si dezvoltarea personala.

Expo Media a organizat Telesales Conference & Expo 2010 cu sprijinul partenerilor Customer Service School si DNA Solutions si al partenerului strategic Asebuss.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/expo-media/psihologia-inteligenta-de-vanzari-la-telesales-conference-expo-2010