Supliment 22 dedicat transparentei si credibilitatii in practicile de responsabilitate sociala corporatista

BUCURESTI - 14 martie 2007

Comunicat tip General in Media / Publicitate

Astazi, 14 martie, revista 22 ofera cititorilor un supliment special dedicat practicilor de responsabilitate sociala corporatista (CSR) din mediul romanesc de afaceri.

In 12 pagini, reunind 10 articole, suplimentul abordeaza cele mai sensibile probleme ale programelor de CSR – transparenta si credibilitatea. Autori notorii si institutii importante din Marea Britanie, Germania si Romania vorbesc despre audit si raportari sociale, despre importanta comunicarii in CSR, despre standardele internationale de responsabilitate corporatista, despre neajunsurile programelor de CSR ale companiilor din Romania.

Arlo Brady, cercetator la Cambridge University, autor al The Sustainability Effect: Rethinking Corporate Reputation in the 21st Century, argumenteaza pentru publicarea informatiilor privitoare la practicile si performanta sociala a companiilor.

'Nu de imagine au nevoie firmele, ci de increderea publicului. Publicul nu are incredere in marile companii. Increderea se castiga prin responsabilitate. Mecanismul psihologic este elementar: daca oamenii au incredere intr-o companie, vor prefera produsele ei. Practic, o vor alege ca partener.' (Arlo Brady, 'Cum probam performantele sociale si de mediu', supliment 22, p. 4)

Nigel Middlemiss, CSR and Knowledge Director al Echo Research, ne ofera un ghid al unei comunicari eficiente a programelor de responsabilitate corporatista. Ce trebuie facut si ce nu trebuie facut in promovarea programelor de CSR; ce vor sa stie jurnalistii despre programele de CSR al e companiilor; ce asteapta companiile de la jurnalisti – sunt subiectele abordate de cercetatorul britanic. Un excelent indrumar de comunicare pentru responsabilii de CSR din companiile romanesti!

Alyson Slater, Strategy and Communications Director al faimoasei organizatii Global Reporting Initiative (GRI) ne propune o trecere in revista a standardelor de responsabilitate corporatista si o scurta prezentare a G3, cea de-a treia generatie a standardelor GRI.

Mai semneaza Andreas Steinert, de la agentia Pleon, Thomas Loew, fondator al Institutului pentru Sustenabilitate din Berlin, Daniel Daianu, profesor SNSPA, Gheorghita Diaconu, Senior Manager Advisory KPMG, Ioana Brasoveanu, Asociatia pentru Relatii Comunitare.

In sfarsit, suplimentul contine rezultatele unei cercetari privitoare la practicile de CSR din piata romaneasca si modul in care companiile din Romania utilizeaza principalele instrumente pentru imbunatatirea transparentei si credibilitatii in CSR: auditul social si de mediu, raportarile sociale si codurile etice.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/forum-for-international-communications/supliment-22-dedicat-transparentei-si-credibilitatii-in-practicile-de-responsabilitate-sociala-corporatista