NU DA SPAGA!

BUCURESTI - 5 august 2004

Comunicat tip General in ONG

Fundatia CONCEPT impreuna cu Transparency International Romania, Asociatia Editorilor de Presa Online, Asociatia de Comunicatii prin Cablu, Oops Media si Teatrul pentru Copii si Tineret Ariel Targu Mures lanseaza campania NU DA SPAGA, prima campanie nationala de promovare a unui comportament civic de recunoastere si respingere a coruptiei mici. Pe scurt: nu da spaga!

NU DA SPAGA!

„Coruptia este una din cele mai mari probleme cu care se confrunta Romania in eforturile ei de a construi o democratie matura si o economie de piata functionala. Coruptia submineaza structura de rezistenta a societatii. Este un fenomen atat de larg raspandit incat este nevoie de eforturi nu numai din partea guvernului, ci si din partea intregii societati civile. Daca va reusi, acest proiect va face ca fenomenul coruptiei sa nu se mai bucure de cooperarea cetatenilor. Noi ii dorim mult succes!", a declarat, in cadrul conferintei de presa, doamna Anne de Ligne, Sefa Departamentului Phare (Justitie si Afaceri Interne, Sectorul Social si Societatea Civila) in cadrul Delegatiei Comisiei Europene in Romania.

Conform ultimei cercetari asupra coruptiei, aproape 80% dintre romani considera ca este datoria statului sa lupte impotriva fenomenului. Aceasta perceptie ar trebui sa se nuanteze. Campania NU DA SPAGA se adreseaza tinerilor cu varsta 15-25 de ani, categorie mai putin afectata de coruptia mica, si isi propune sa-i informeze: ce este spaga, cat costa si de ce nu trebuie incurajata. „Nu inseamna insa, ca ii excludem pe cei cu varsta peste 25 de ani sau ca nu suntem constienti ca exista destule persoane corecte, active in domeniile frecvent asociate coruptiei mici. Tocmai de aceea, ii incurajam pe toti cei care vor sa spuna „Nu da spaga” sa se alature acestei campanii sau sa initieze proiecte similare.”, a subliniat Radu Mateescu, Presedinte Executiv, Fundatia CONCEPT.

„Coruptia inseamna abuzul puterii publice pentru obtinerea de beneficii private. In portofelul fiecarui cetatean costul coruptiei mici se reflecta ca suprataxa pentru a beneficia de servicii publice deja platite (de sanatate, invatamant etc.) sau de drepturi deja castigate (acces la justitie). Prin aceasta campanie facem cunoscut acest cost. Vom fi multumiti daca, pentru inceput, vom convinge platitorii de taxe, impozite si spaga, sa se intrebe: de cate ori am platit acest serviciu? de cate ori este rentabil sa-l platesc?”, a completat Oana Zabava, Director Executiv, Transparency International Romania.

Despre Fundatia CONCEPT

Campania de informare cuprinde 4 componente: campanie media, campanie pe Internet, evenimente speciale si afisaj indoor. Spotul TV Nu da spaga, cu o durata de 40’’, va fi difuzat in perioada august – octombrie 2004 pe canalele distribuitorilor locali de cablu TV reuniti in Asociatia de Comunicatii prin Cablu, dar si pe posturile: TV K Lumea, National TV si National Geographic. Informatiile despre campanie pot fi gasite pe site-ul www.nudaspaga.ro.
Campania este finantata de Uniunea Europeana prin Programul Phare Societate Civila 2001 – Componenta 3: Educatie Civica. Mass-Media Independenta. Bugetul total al campaniei este de aproximativ 200.000 EURO, din care finantarea Uniunii Europene este de 170.880 EURO.
Pentru informatii suplimentare, va rugam sa contactati Fundatia CONCEPT la telefon 021-311 12 52,
fax 021-311 12 53, persoana de contact Gabriela Buleu.

e-mail info@nudaspaga.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/fundatia-concept/nu-da-spaga