Angajatii sunt la putere in companiile din Romania

BUCURESTI - 3 iulie 2012

Comunicat tip General in Afaceri

Danone Romania, Mercury Research si Inspire Business au initiat in iunie 2012 cea de-a doua editie a studiului „Cei mai iubiti angajatori din Romania”, care ajuta angajatorii sa inteleaga asteptarile potentialilor angajati, punctele tari si punctele slabe ale companei, si sa-si construiasca in mod informat un brand de angajator de succes. Fata de editia din 2011, Mercury Research ridica stacheta realizand primul studiu calitativ de Employer Branding extern, investigand ce elemente noi au devenit de interes pentru potentialii angajati. Studiul va fi completat de etapa cantitativa realizata pe un esantion de 4000 de respondenti din mediul urban, rezultatele finale urmand a fi publicate in luna septembrie.

Conform studiului, angajatii conduc in companiile din Romania, acestia fiind mult mai critici si pretentiosi decat in trecut atunci cand aleg compania la care vor lucra. De asemenea, tinand cont de contextul precar economic, angajatii cauta in primul rand sa verifice daca potentialul angajator este un loc de munca sigur, verificand pe internet situatia financiara a firmei, iar la interviu sunt atenti la starea locatiei si echipamentelor.

„Frecventa nerespectarii promisiunilor facute la angajare a generat un nivel ridicat de suspiciune si a crescut importanta seriozitatii companiilor in decizia de alegere a angajatorului.  Rolurile s-au inversat, angajatii isi aleg jobul, iar interviul de angajare este din ce in ce mai mult un test pentru angajator”, a declarat Ioan Simu, General Manager, Mercury Research

In prima etapa a studiului, compania de branding pentru angajatori Inspire Business a stat de vorba cu peste 100 de manageri de resurse umane ale marilor companii din Romania, o concluzie a acestor discutii fiind ca majoritatea companiilor au luat deja decizia de construire a unui brand de angajator,  a unei imagini corect reflectate care sa atraga cei mai buni angajati, iar cele mai multe companii se afla in prezent in faza de eficientizare a strategiei de brand ca angajator. 

„Am avut nevoie sa intelegem mai mult decat locul pe care ne aflam in topul angajatorilor, am avut nevoie sa aflam cum suntem perceputi, cum se explica nivelul de atractivitate al companiei si ce ar trebui sa facem pentru a deveni mai atractivi. De aceea am initiat acest studiu, care s-a dovedit util in 2011 si va fi si mai util in 2012. Pe langa concluziile primei etape, asteptam cu nerabdare finalizarea studiului cantitativ ale carui rezultate vor fi date publicitatii in luna septembrie si care vor ajuta la definirea strategiei de brand de angajator”, a declarat Anca Haiduc, HR Manager la Danone Romania

Rezultatele primei etape:

Neincredere crescuta

O concluzie a studiului releva ca exista o neincredere crescuta a potentialilor angajati fata de ceea ce li se promite: salariul si beneficiile, conditiile de munca. Pentru a verifica, viitorii angajati se uita pe forumuri online pentru a afla nemultumirile angajatilor existenti, incearca sa evalueaze corectitudinea firmei prin prisma impresiei facute de posibilul viitor sef, si se asigura de soliditatea companiei si implicit de siguranta jobului verificand rezultatele financiare ale companiei angajator.

Mai greu de motivat

Cariera in sine nu mai este un factor atat de motivant, deoarece pare indepartata si nesigura in situatia precara a economiei actuale. De aceea angajatii sunt mai greu de motivat in a ‚da totul’. Desi banii sunt foarte importanti, ei nu asigura decat ca viitorul angajat va avea o prestatie satisfacatoare mai degraba decat performanta.

Ce ii convinge?

O parte dintre concluziile studiului arata ca angajatii pot fi convinsi de un viitor sef care, chiar daca nu este viitorul lor cel mai bun prieten, totusi pare corect, o persoana cu care simt ca pot comunica, si care nu ii va insela. Ii convinge si atmosfera creata de colegi: optimism, atitudine pozitiva si senzatia ca va exista solidaritate sau un colectiv in care simt ca se pot integra. Locul de munca este al doilea cel mai important loc din viata si aspectul social este din ce in ce mai important.

Ce este de facut?

„Un angajator de succes este cel care va folosi interviul de angajare nu doar ca o metoda de evaluare, ci si ca metoda de a ‚vinde’ locul de munca potentialilor angajati”, a declarat Ioan Simu, General Manager, Mercury Research. Elementele importante pe care le iau in considerare candidatii, si pe care angajatorul este bine sa le sublinieze sunt: intelegerea si sprijinul intre colegi, dotarile companiei (care sunt principalul indicator pentru conditiile de lucru), seriozitatea (reflectata in respectarea promisiunilor legate de salariu, plata la timp, beneficiile extra-salariale, sarcinile alocate si fisa postului, incheierea de contracte de munca pe perioada nedeterminata) sau soliditatea financiara a companiei.

Despre studiu:

Studiul „Cei mai iubiti angajatori din Romania” este cel mai complex studiu din Romania despre brandul de angajator si are doua etape:

Etapa cantitativa realizata pe un esantion de 4000 de respondenti din mediul urban, specialisti, manageri, studenti, muncitori preselectati prin:

    - cel mai important site de recrutare din Romania

          - doua agentii de top din Romania: recrutare, AIMS Romania, si head hunting,  Target Romania-

    -conferintele cu studentii si evenimentele cu managerii ale Inspire Business-
    -panelul online al Mercury Research

Etapa calitativa (focus-grupuri cu manageri, specialisti si studenti.

Companiile care doresc sa-si dezvolte un brand de angajator iubit pe piata muncii, in randul angajatilor din Romania,  se pot alatura studiului „Cei mai iubiti angajatori”  pana la data de 5 iulie 2012,  la Inspire Business, sales@inspirebusiness.ro, 0724 433 667.

Studiul  „Cei mai iubiti angajatori”  este in desfasurare, iar perioada realizarii celor doua etape este iunie – septembrie 2012.

Pentru informatii suplimentare accesati site-ul: http://mostlovedemployers.inspirebusiness.ro

 

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/ginger-public-relations/angajatii-sunt-la-putere-in-companiile-din-romania