GLYKON împlineşte 25 de ani de la înfiinţare

Constanta - 23 martie 2015

Comunicat tip General in IT&C, Logistica/Transport, Retail

Live site

Noi, cei de la GLYKON , aniversăm azi, 23 martie 2015, 25 de ani de la înființarea firmei! Suntem prima întreprindere privată, din domeniul TI, din Constanța și una dintre primele, din România. Am pus bazele GLYKON la 23 martie 1990, ca întreprindere mică, conform Decretului-Lege nr. 54/1990 și ne-am transformat în societate cu răspundere limitată, conform Legii 31/1990, în anul următor. Suntem prezenți, neîntrerupt, de 25 de ani pe piața TI, din România, o performanță cu care noi, fondatori sau angajați, ne mândrim și dorim să o ducem mai departe, păstrându-ne bunele tradiții, dar mereu reinventându-ne.

Acord Nr. 1635 din 23.03.1990

Acord Nr. 1635 din 23.03.1990

 Valorile cu care am pornit la drum, pe care am construit compania GLYKON și în care credem, în continuare, sunt seriozitate, competență, profesionalism, respectarea angajamentelor luate. Punem mare preț pe construirea unor relații adevărate și solide, de parteneriat, fie că vorbim de clienți, furnizori, parteneri sau angajați ai GLYKON. 

Dumitru Caranica, fondator și Director general, GLYKON

Valorile cu care am pornit la drum, pe care am construit compania GLYKON și în care credem, în continuare, sunt seriozitate, competență, profesionalism, respectarea angajamentelor luate. Punem mare preț pe construirea unor relații adevărate și solide, de parteneriat, fie că vorbim de clienți, furnizori, parteneri sau angajați ai GLYKON. Sloganul cu care am început în 1990 și în care credem și acum este „GLYKON, partenerul pe care te poți bizui!”.

Însăși existența și istoria noastră, neîntrerupte de 25 de ani, sunt o garanție a seriozității și competențelor noastre, în oferirea de sisteme complexe și complete, de TI.

Un scurt bilanț, al celor 25 de ani, arată astfel:

-        la 23 martie 1990 primeam, de la Comisia Națională pentru Industrie Mică și Servicii, Acordul (de înființare) nr. 1635, acesta fiind, practic, certificatul nostru de naștere. La 06.04.1990, primeam, de la Primăria Municipiului Constanța, autorizația de funcționare, iar, în mai 1990, vindeam primele programe, pentru gestionarea stocurilor, a mijloacelor fixe de contabilitate, unor firme din Constanța și Ploiești;

-        în cursul anului 1990 am început să comercializăm, pe lângă aplicații, realizate de noi, și primele echipamente: PC-uri, imprimante, faxuri și mașini electronice de scris;

-        în octombrie 1991 am inaugurat primul show-room, din Constanța, pentru tehnică de calcul și echipamente de birou (copiatoare, faxuri, mașini electronice de scris), accesorii și consumabile. A fost, de altfel, și printre primele show-room-uri, de acest fel, din România.

-        am fost primul distribuitor autorizat Xerox, din Constanța, începând cu decembrie 1991, în parteneriat cu RomTeamSolutions, din București;

-        am fost în primul val de firme autorizate, de către IBM și HP, în România, în primăvara lui 1992;

-        în 1995 am lansat suita de aplicații software de gestiune, financiar-contabilitate și salarizare, „Expert®”, pentru firmele mici și mijlocii, din domenii precum comerț, servicii și turism;

-        din 1996 am devenit IBM Warranty Service Provider, pentru primele bancomate, instalate în România, iar, în anul următor, pentru PC-uri, laptopuri și servere (divizii preluate, între timp, de Lenovo), iar, din 2001, pentru POS-uri și echipamente conexe, pentru retail (divizie preluată, în 2012, de către Toshiba Global Commerce Solutions - TGCS);

-        în februarie 1997 am devenit primul IBM Business Partner, din România, pentru divizia Retail Store Solutions (acum TGCS);

-        am instalat, în cursul anului 1998, primele sisteme moderne, de vânzare, din România, bazate pe POS-uri IBM, pentru stațiile de distribuție carburanți, de la Competrol București (parte a Petrom) și Lukoil România;

-        din 1999 am început colaborarea cu firmele DOMS (echipamente destinate controlului pompelor de carburați și conectării la sistemele POS), PSC (achiziționată, între timp, de Datalogic) și PSS - Prosoft Solutions (firmă românească, specializată în dezvoltarea de software pentru retail și cu care avem, și în prezent, un parteneriat strategic);

-        începând cu anul 1999 am fost printre primele firmele ce au oferit soluții moderne, pentru retaileri și HoReCa, bazate pe POS-uri, imprimante fiscale, echipamente conexe și aplicații moderne, de vânzare, precum IBM VisualStore 3.1 (acum aflată în portofoliul TGCS și ajunsă la versiunea 5.3, pe care o vom instala începând din acest an);

-        din anul 2001 am început colaborarea cu firma US Food Network S.A., pentru care am instalat, până în anul 2012, soluțiile informatice, din restaurantele KFC, din toată țara;

-        în 2012 am pus în funcțiune, după un efort de integrare și dezvoltare, de peste un an, la care au participat angajați ai GLYKON, doi parteneri și personalul de specialitate, al beneficiarului, un Sistem de Management al Alimentării, cu Carburanți („SMAC” sau „Fuell Management System”), în cadrul celui mai mare terminal de containere, de la Marea Neagră, deservit de Constanța South Container Terminal (DP World). Acest sistem și-a dovedit fiabilitatea și versatilitatea, în cei 3 ani de la pornire, clientul, dorind extinderea sa cu noi opțiuni și funcționalități;

-        în anul 2013 am lansat, în România, lansat suita „AlgoPlanner”, destinată firmelor de distribuție, curierat, poștă și, în general, pentru firmele de transport și logistică, o revoluție în domeniu, ce a fost primită cu entuziasm, la evenimentele la care am participat, în această perioadă și suntem încrezători că, în 2015, după mai multe teste pilot, vom avea primele implementări comerciale, la companii de referință, din domeniu;

-        „HemiLabel” este un alt sistem nou, lansat tot anul 2013 și destinat retailerilor. Prin crearea hărții digitale, a magazinului, sistemul permite gestionarea automatizată și optimă a plasării mărfurilor, pe rafturi și a etichetelor, fie clasice, pe hârtie, fie electronice;

-        am deservit, în cei 25 de ani, de la înființare, câteva mii de clienți, companii mici, mijlocii sau mari, dar și persoane private, unii dintre ei fiindu-ne parteneri de peste două decenii;

-        am început, în 2015, primul proiect bazat pe platforma open source Odoo Apps, în care, printre altele, vom crea un portal de „Van Sales”, bazat de tablete Windows 8.1 și Android și imprimante mobile, de la Epson;

-        în cei 25 de ani, de la înființare, am colaborat și colaborăm, pe lângă marile companii internaționale, din domeniu, și cu distribuitorii lor, locali sau internaționali, firme de prestigiu, în industria IT, cărora le mulțumim pentru încredere și-i asigurăm că vom fi, în continuare, aceeași parteneri serioși și profesioniști!

-        nu în ultimul rând, dorim să mulțumim celor câteva sute de angajați, care au lucrat și, unii dintre ei, încă mai lucrează la GLYKON! Am format și ne-am format împreună, suntem mândri de realizările și performanțele lor, unii dintre ei lucrând în prezent, în funcții importante, în mari companii, din țară și străinătate. Ne bazăm pe actualii și viitorii noștri colegi, în planurile pe care le avem pentru viitorii …25 de ani!

Acum, la un sfert de secol, de la înființare, ne focalizăm toate eforturile pentru a satisface solicitările și cerințele clienților noștri, oferind o gamă bogată de soluții hardware, software și servicii, la un înalt nivel de profesionalism.

Soluții pe care te poți baza azi! …și pe care poți construi viitorul” - iată sloganul ce sintetizează crezul nostru azi, la împlinirea a 25 de ani, de la înființare!

Dumitru Caranica, Director general

Emel Calila, Director comercial

Despre GLYKON S.R.L.

Suntem GLYKON S.R.L., o firmă privată, cu capital integral românesc, înființată în Constanța, la data de 23 martie 1990. În cei 25 ani, de existență, noi, cei de la GLYKON, am devenit unul dintre principalii jucători pe piața TI din Constanța, iar, din 1997, de când am devenit primul IBM Business Partner și pentru POS-uri, oferim soluții retail la nivelul întregii țări, prin intermediul unei rețele proprii, de parteneri de vânzări și service. Oferim, în prezent, soluții SaaS (AlgoPlanner), soluții de store management (HemiLabel), Van Sales și continuăm să fim un jucător important în oferirea de soluții complete, pentru magazine, prin suita TGCS, VisualStore 5.3.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/glykon-s-r-l-/glykon-implineste-25-de-ani-de-la-infiintare