HP ii ajuta pe operatorii din Europa si Asia sa-si imbunatateasca managementul operatiunilor de telecomunicatii

BUCURESTI - 25 mai 2005

Comunicat tip General in IT&C

EMT, principalul operator de telefonie mobila din Estonia, si operatorul corean KTF sunt cei mai noi clienti din sectorul furnizorilor de servicii de telecomunicatii ai companiei.

HP a adaugat inca doi operatori de telefonie mobila din Europa si Asia la lista de peste 200 de companii de comunicatii din intreaga lume, pe care HP le ajuta sa-si eficientizeze operatiunile si astfel sa imbunatateasca satisfactia clientilor.
Noii clienti – EMT din Estonia si KTF din Corea – se situeaza in segmentul operatiunilor cu cresteri rapide (fast-growing operations – OSS) si al sistemelor de suport pentru afaceri (business support systems – BSS) din industria de comunicatii. Capabilitatile OSS si BSS, cum ar fi facturarea si managementul serviciilor, au devenit vitale pentru operatorii de retele si furnizorii de servicii, avand in vedere ca utilizatorii folosesc din ce in ce mai mult telefoanele mobile pentru servicii multimedia si de date, cat si serviciile traditionale de voce.
Cele mai noi oferte HP in domeniul OSS si BSS au fost prezentate in cadrul evenimentului TeleManagement World ce a avut loc la Nisa, in Franta, intre 16 si 19 mai.
EMT, principalul operator de telefonie mobila de Estonia, va fi primul care va beneficia de suita de programe HP OpenView, pentru a integra managementul serviciilor si retelelor de telefonie si IT. Cu HP OpenView ca element central al programului de asigurare integrata a serviciilor, EMT are acum o viziune globala, unica, a principalelor elemente din reteaua mobila GSM/GPRS, a elementelor IT care suporta serviciile mobile (SMS, MMS si alte servicii cu valoare adaugata), precum si a elementelor IT interne, cum ar fi bazele de date, aplicatiile de tip enterprise si serverele de mail.
Cu un milion de noi abonati la fiecare sase luni, operatorul corean de telefonie mobila KTF a ales HP pentru realizarea unui sistem de mediere mai flexibil si mai scalabil, de inregistrare si procesare a informatiilor de facturare provenite din serviciile de date si voce. KTF are acum posibilitatea sa factureze separat diferite tipuri de continut si sa le ofere clientilor optiuni de facturare diverse, oferind companiei flexibilitatea de a introduce servicii inovatoare si de a obtine noi surse de venit.
„Operatorii trebuie sa se concentreze pe managementul serviciilor daca doresc sa raspunda cerintelor clientilor si sa reduca costurile operationale”, spune Marco Limena, vicepresedinte al diviziei Network and Service Provider Solutions din cadrul HP. „Avand experienta atat in domeniul IT cat si in cel al telecomunicatiilor, HP combina platformele standardizate de management, cum este HP OpenView, si experienta solida in domeniul retelisticii, pentru a crea o arhitectura orientata spre servicii, HP Integrated Service Management, de care au nevoie operatori ca EMT si KTF pentru un succes constant”.
HP ajuta EMT sa stabileasca o corelatie intre IT si telecomunicatii pentru a creste eficienta si a imbunatati serviciile
O abordare unica a nivelelor de suport pentru retelele de telefonie si IT ii ofera companiei EMT instrumentele si procesele necesare pentru a identifica si solutiona problemele asociate retelei si serviciilor, rapid si eficient. Pentru a creste si mai mult eficienta interna, produsele HP OpenView suporta nivele inalte de disponibilitate a retelei si serviciilor. Aceste capabilitati permit companiei EMT sa ofere servicii de calitate superioara pentru cei 601.400 de utilizatori wireless – abonati sau cu cartela, cat si pentru angajatii interni.
„EMT isi doreste sa devena cea mai cautata si mai eficienta companie de servicii mobile”, spune Tiit Tammiste, chief information officer la EMT. „Proiectul Integrated Service Assurance, implementat impreuna cu HP, ne permite sa ne apropiem de acest obiectiv. Cu un management integrat, non-stop, atat al serviciilor pentru utilizatorul final cat si al celor interne, vom creste eficienta interna si vom imbunatati calitatea serviciilor pentru clienti”.
In parteneriat cu Ericsson, HP integreaza HP OpenView TeMIP pe partea de telefonie a retelei si HP OpenView Operations pe partea de IT. Aceste doua produse au fost integrate in solutia HP OpenView Service Desk, care combina serviciile de help desk, cu configurarea bazei de date si instrumentele de management al proceselor, pentru rezolvarea rapida a incidentelor si controlul asupra problemelor, configurarea si schimbarea proceselor de management (bazandu-se pe specificatii ITSM/ITIL).
In proiecte similare din Asia, Europa si cele doua Americi, HP a creat solutii de management non-stop al serviciilor de suport, care integreaza complet managementul retelelor IT si de telefonie. In mod implicit, solutia include HP OpenView TeMIP si Network Node Manager pentru managementul retelei telefonice si al IP-urilor, si HP OpenView Operations pe partea de IT, impreuna cu HP OpenView Internet Services si HP OpenView Service Desk.
Ca si la EMT, operatorii au valorificat aceasta integrare pentru a obtine o eficienta mai mare, reducerea costurilor interne, o disponibilitate mai mare a retelei si servicii mai bune, atat pentru clientii mobili cat si pentru angajatii interni.
KTF a ales HP pentru a colecta si a procesa facturile aferente serviciilor de voce si date
Pentru cele 12 milioane de abonati sud-coreeni, KTF, un operator cu crestere rapida, ofera o gama larga de servicii de date si voce, inclusiv servicii de internet mobil, care sunt adresate unor grupuri de abonati specifici, in functie varsta si preferintele de continut.
Lucrand cu KTF pentru a-i intelege cerintele de afaceri, HP a furnizat o solutie de mediere, HP OpenView Internet Usage Manager (IUM), cat si integrarea serviciilor pentru implementare, testare si validare. Proiectul a fost finalizat in doar cinci luni.
„Capacitatea solutiei HP IUM de a gestiona medierea pentru voce si date a redus duplicarea, a imbunatatit productivitatea si, in general, a ajutat compania KTF sa lanseze mai rapid noi servicii pe piata”, spune Chae-deck Kim, vicepresedinte al grupului Information Technology din cadrul KTF. „In prezent avem si o fundatie solida pentru imbunatatirea sistemului de asigurare a veniturilor”.
Portofoliul HP OpenView imbunatatit pentru urmatoarea generatie de OSS-uri
Produsul HP Integrated Service Management (ISM), care integreaza solutii OSS si BSS, le ofera operatorilor si furnizorilor de servicii o abordare orientata spre servicii, complexa si extrem de adaptabila, de care acestia au efectiv nevoie pentru a gestiona retelele si serviciile, pentru a imbunatati medierea si facturarea si, nu in ultimul rand, pentru a asigura calitatea serviciilor pentru clienti.
Pentru a consolida solutia HP ISM, compania a anuntat imbunatatiri semnificative ale produselor cheie din portofoliul HP OpenView OSS, cat si o integrare mai mare intre diferite produse. HP ISM, cu adoptarea curenta a standardelor OSS-J, continua sa imbunatateasca gradul de conformitate cu noua generatie de OSS-uri.
Pentru activarea unui serviciu, HP OpenView Service Activator 4.1 ofera suport pentru retelele IP-VPN (Virtual Private Networks), inclusiv activarea automata a retelelor IP-VPN/MPLS multi-vendor. Pentru asigurarea suportului, HP OpenView TeMIP 5.2 ofera un management mai bun al retelei, cu analiza a cauzei pana la protocolurile de rutare, auto-depistare, analiza a impactului serviciului, rezolvarea problemelor si managementul operatiunilor. In cadrul medierii, HP OpenView IUM 4.5 ofera suport pentru incarcarile convergente (mediere activa in timp real), simplifica implementarea serviciilor triple play, VoIP si de continut, adaugand si facilitati pentru controlul scurgerii de profit si imbunatatirea managementului fraudei.
Produsele HP OpenView sunt folosite de peste 400 de furnizori de servicii din intreaga lume. Principalul produs OSS, HP OpenView TeMIP, este implementat la peste 220 de clienti si suporta principalele standarde din industrie, cum ar fi NGOSS, OSS through Java (OSS-J), Multi-Technology Network Management si 3GPP. Mai multe informatii sunt disponibile la adresa www.openview.hp.com/solutions/telm/index.html.
HP a prezentat oferta HP ISM la evenimentul TeleManagement World desfasurat la Nisa, in Franta, intre 16 si19 mai
La standul 8 din sala Upper Exhibition Hall a expozitiei TeleManagement World, capabilitatile HP ISM au fost structurate pentru patru segmente cheie:
•ISM pentru noua generatie de retele – managementul MPLS-urilor
•ISM pentru noua generatie de servicii – IPTV (televiziune IP sau digitala)
•ISM pentru sectorul mobil – suport pentru aprovizionare intr-un mediu mobil
•Asigurarea profitului

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/image-forum/hp-ii-ajuta-pe-operatorii-din-europa-si-asia-sa-si-imbunatateasca-managementul-operatiunilor-de-telecomunicatii