Software-ul de gestiune HP OpenView asigura o mai buna cunoastere a proceselor IT

BUCURESTI - 14 decembrie 2005

Comunicat tip General in IT&C

HP a anuntat un nou software de gestiune HP OpenView si servicii imbunatatite, care asigura o mai buna cunoastere si un control mai eficient al proceselor IT ce stau la baza serviciilor critice pentru afaceri.

Noile oferte imbunatatesc viteza, calitatea si valoarea serviciilor informatice, printr-o legatura mai stransa intre IT si serviciile de afaceri, care au impact asupra clientilor si influenteaza veniturile.

In cadrul evenimentului HP Software Universe au fost anuntate urmatoarele produse si servicii:
· HP OpenView Dashboard 1.0 – un software usor de folosit, pentru construirea rapida a unui instrument personalizat de vizualizare in timp real , pentru monitorizarea functionalitatii serviciilor IT si de afaceri importante pentru organizatie, cum ar fi e-mail-ul si aplicatiile de interes major;
· HP OpenView Business Process Insight 2.0 – monitorizeaza si creeaza rapoarte despre starea proceselor de afaceri si pre-defineste masuratori pentru procesele de afaceri;
· Integrare extinsa HP OpenView Service Desk – integrare instantanee pentru operatiuni in bucla inchisa, reduce costurile si automatizeaza raspunsul IT-ului la cerintele afacerii;
· Servicii HP OpenView Short Engagement – servicii de consultanta la sediul clientului, bazate pe folosirea celor mai bune practici operationale, care le permit clientilor sa evalueze si sa implementeze solutii HP OpenView in scopul imbunatatrii activitatii.
„Prin noile solutii, HP pune la dispozitia persoanelor de decizie instrumente care asigura o mai buna vizualizare a functionalitatii serviciilor IT critice si un punct unic de control pentru eficientizarea gestiunii schimbarii, precum si pentru o eficienta operationala imbunatatita”, spune Todd DeLaughter, vice presedinte si director general al unitatii OpenView Business din cadrul HP. „Aceste noi capabilitati raspund unor provocari esentiale cu care se confrunta in prezent clientii nostri: lipsa de vizibilitate asupra impactului pe care il are IT-ul asupra afacerii, cresterea complexitatii IT-ului si ritmul rapid al schimbarii.”
Gestiunea serviciilor de afaceri pentru o vizualizare in timp real

HP OpenView Dashboard 1.0 incorporeaza informatii provenite din surse multiple, pentru a le oferi utilizatorilor o imagine consolidata, in timp real, asupra serviciilor de afaceri pe care se bazeaza companiile de dimensiuni mari, cum ar fi serviciile financiare si aplicatiile telecom.
Software-ul ofera instrumente usor de folosit pentru construirea rapida a unui tablou personalizat si complex de vizualizare centralizata a serviciilor de afaceri, printr-o interfata point-and-click. Tabloul centralizat indica in timp real starea unui serviciu, prin informatii bazate pe evenimente, performanta, antivirusi, componente externalizate si atacuri de securitate.
De asemenea, HP OpenView Dashboard se integreaza cu HP OpenView Service Desk pentru a oferi un raspuns automat al IT-ului la informatiile de afaceri legate de incidente, schimbari, virusi sau servicii. Prin intelegerea si vizualizarea mai buna a functionalitatii serviciilor critice ale afaceiri, companiile de dimensiuni mari au posibilitatea sa adopte o abordare proactiva a gestiunii serviciilor IT (ITSM - IT service management) si sa furnizeze mai multa valoare clientilor.
Software-ul HP OpenView Business Process Insight 2.0 monitorizeaza si creeaza rapoarte privind starea de functionare si performanta infrastructurii IT, exprimate in indicatori cheie, in timp real, privind performanta afacerii. O noua functionalitate oferita de aceasta versiune furnizeaza instantaneu masuratori predefinite pentru afaceri, creeaza automat tablouri centralizate de vizualizare a starii de functionare a proceselor si permite definirea obiectivelor de afaceri la nivel de servicii.
Software-ul imbunatatit le permite directorilor responsabili cu livrarea serviciilor sa implementeze mai rapid solutii de monitorizare a functionalitatii si performantei proceselor de afaceri, permitandu-le clientilor sa realizeze o recuperare mai rapida a investitiei.
„Succesul software-ului pilot HP OpenView Business Process Insight demonstreaza ca tehnologia inovatoare a HP asigura o mai buna vizibilitate a afacerii, permitand luarea unor decizii mai corecte si realizarea mai eficienta a schimbarilor”, spune Mathias Traugott, IT service manager la Swisscom Mobile. „In cateva zile, am activat contractele de telefonie mobila si am obtinut o vizualizare mai buna a evolutiei fiecaruia in parte. Solutiilor noastre de gestiune a serviciilor IT pot fi extinse acum pentru a folosi IT-ul la evaluarea in timp real a acestor procese, precum si a afacerii”.

O mai buna integrare a portofoliului pentru gestiunea serviciilor IT

Oferind instrumente de vizualizare si control automat al sistemelor IT pentru serviciile oferite de o organizatie, HP OpenView Service Desk 5.0 este o solutie ITSM usor de folosit, care ajuta la reducrea costurilor totale de functionare. Printre imbunatatirile functionale si arhitecturale ale software-ului se afla un nou instrument de raportare si un instrument “Webstart” pentru implementarea rapida si simplificata.
O alta componenta noua a software-ului HP OpenView Service Desk 5.0 este o baza de date unificata pentru gestiunea configuratiei, care permite o integrare perfecta intre toate modulele HP OpenView Service Desk, alte solutii HP OpenView si produse ale altor furnizori. Prin acest nivel de integrare se asigura sincronizarea si consistenta datelor, contribuind la imbunatatirea nivelelor de servicii.

HP OpenView Service Desk permite de asemenea integrarea cu urmatoarele produse HP OpenView, pentru a asigura operatiuni in bucla inchisa si un punct unic de control:
· HP OpenView Configuration Management – pentru initierea si realizarea functiilor de reconfigurare a software-ului, prin raportare si administrare integrata. Integrarea permite de asemenea ca schimbarile de configurare sa fie automatizate, pastrand alinierea la procesele de gestiune a schimbarii, Information Technology Infrastructure Library (ITIL).
· HP OpenView Service Desk Process Insight – pentru monitorizarea si crearea de rapoarte despre starea si performantele infrastructurii informatice, bazate pe ITIL si pe procesele de afaceri.
'Cheia pentru o implementare de succes a unei solutii globale ITSM o reprezinta integrarea completa intre modulele HP OpenView Service Desk”, spune Dennis Deane, head of Program Management – Europe, Global Infrastructure and Production Services din cadrul DHL. „Folosind elementele/ofertele cheie ale solutiei HP ITSM, beneficiem acum de mai multa siguranta si uniformitate intre locatiile DHL din 220 de tari, obtinand in acelasi timp reduceri semnificative ale costurilor, printr-o scadere cu 20 de procente a costului total de functionare.”

Noile servicii minimizeaza riscul si maximizeaza ROI-ul

Noile servicii HP OpenView Short Engagement sunt servicii de consultanta la sediul clientilor, care ii ajuta pe acestia sa faca evaluari si sa implementeze rapid solutii HP OpenView si produse de la alti furnizori, pentru imbunatatirea activitatii.
Aceste servicii, care pot dura o saptamana sau doua, se bazeaza pe cele mai bune practici ITIL, au un obiectiv bine stabilit si un pret fix. Serviciile sunt oferite in mod curent pentru implementarea solutiilor OpenView pentru procesele de afaceri, evaluarea performantei, configurarea si gestiunea aplicatiilor web.
Mai multe informatii despre serviciile si solutiile HP Software Universe si HP OpenView sunt disponibile la adresa www.hp.com/go/swuniverse2005media.