Performanţe excepţionale pentru Arctic în 2006: o cifră de afaceri de 194 milioane de euro şi un volum total al vânzărilor de peste 1.440.000 de unităţi

BUCURESTI - 7 martie 2007

Comunicat tip General in Industrie

Anul 2006 a reprezentat un an de recorduri pentru Arctic. Cifra de afaceri a fost de 194 de milioane de euro, ceea ce reprezintă o creştere cu 30% faţă de anul 2005, când cifra de afaceri înregistrată de companie a fost de 150 de milioane de euro.

Volumul total al vânzărilor în 2006 s-a ridicat la peste 1.440.000 de unităţi, marcând un alt record în istoria de peste 35 de ani a companiei Arctic.
Volumul vânzărilor pe piaţa externă a atins 741.000 unităţi, în creştere cu peste 60% faţă de 2005. Evoluţia spectaculoasă a exporturilor a fost determinată de dezvoltarea companiei pe plan extern prin penetrarea unor noi pieţe de desfacere şi atragerea unor clienţi importanţi în portofoliul Arctic. “Am exportat 741.000 produse în peste 35 de ţări în 2006, comparativ cu anul precedent, când exporturile s-au situat la circa 456.000 unităţi. Europa rămâne în continuare o zonă importantă pentru comercializarea aparatelor frigorifice produse la Găeşti, 65% dintre acestea plecând către ţări din Uniunea Europeana” a declarat Ugur Kayali, directorul general al Arctic S.A.

În plus, rezultatele companiei pe piaţa internă au fost foarte bune în condiţiile unei pieţe aflate în uşoară scădere. Dintre cele 700.000 de unităţi vândute pe piaţa internă, 300.000 reprezintă aparate frigorifice.

În ceea ce priveşte capacitatea de producţie, Arctic a înregistrat o creştere semnificativă: dacă în 2005 fabrica de la Găeşti producea 900.000 de unităţi, la sfârşitul anului 2006, compania a produs un numar de 1.075.000 de unităţi, marcând un record în producţia zilnică de 4.384 de unităţi.

Toate aceste rezultate nu ar fi fost posibile fără o politică de investiţii coerentă. Investiţiile realizate de Arctic în mod constant în ultimii 4 ani se ridică la peste 35 milioane euro.
În anul 2006, 10.3 milioane de euro au fost investiţi în creşterea capacităţii de producţie a fabricii de la Găeşti, în deschiderea celui mai mare centru logistic deţinut de companie, în lansarea noii linii de producţie a congelatoarelor orizontale şi în dezvoltarea sistemelor moderne de management al producţiei, menite să eficientizeze activităţile companiei.


Performanţele companiei au fost deosebite şi în ceea ce priveşte cota de piaţă, a cărei creştere în anul 2006, confirmă încă o dată poziţia de lider detaşat al pieţei locale de electrocasnice. Cota de piaţă a atins un procent de 31.7%, procent care reprezintă o creştere de peste 3% comparativ cu anul 2005. Pe categorii de produse, Arctic domină segmentul de frigidere cu o cotă de piaţă de 45.2% şi deţine o cotă de piaţă de 18.8% pe segmentul de aragaze, respectiv 20.6% pe cel de maşini de spălat rufe.

Anul care tocmai s-a încheiat este unul de referinţă şi din punct de vedere al recunoaşterii brandului Arctic. Potrivit cercetării realizate de compania Mercury Research în noiembrie 2006, Arctic se bucură de cea mai mare notorietate pe piaţa locală de electrocasnice – 98.5%.
„Deţinem un brand puternic, dinamic, un brand care conferă încredere, orientat spre consumator, care înţelege şi împărtăşeşte valorile acestuia şi care urmăreşte să răspundă nevoilor diversificate ale unui public aflat în permanentă schimbare”, a declarat Monica Iavorschi, Director de Marketing şi Vânzări.

Pentru consumatori, Arctic este un brand de referinţă, lucru demonstrat şi de faptul că 38.1% dintre români se gândesc la Arctic ca fiind prima opţiune în materie de electrocasnice.

Despre Image Promotion

Arctic face parte din grupul Arçelik, al treilea producător european de aparatură electrocasnică. La 50 de ani de la înfiinţare, produsele Grupului Arcelik sunt prezente pe pieţele a peste 100 de ţări din întreaga lume. Compania deţine 10 unităţi de producţie în 3 ţări şi are 15.000 angajaţi. Portofoliul Arcelik include 9 branduri.
Anul 2006 a reprezentat pentru Arçelik un an de creştere, cu o cifră de afaceri de 3.9 miliarde euro şi un volum al vânzărilor de peste 10 milioane unităţi.
Până în anul 2010, Arçelik şi-a propus să deţină unul dintre cele mai puternice 10 branduri din lume pe segmentul electrocasnice.

Image Promotion - Mădălina Năstase
Telefon: 224 67 34
Mob. 0742 002 247
E-mail: madalinan@imagepromotion.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/image-promotion/performante-exceptionale-pentru-arctic-in-2006-o-cifra-de-afaceri-de-194-milioane-de-euro-si-un-volum-total-al-vanzarilor-de-peste-1-440-000-de-unitati